• LovisaTilda

Känns som stötar i huvudet, ngn som vet?

Hej!

Jag har en konstig "huvudvärk" om man nu kan kalla det för det.
    Känns som stötar i huvudet på vänster sida bak. När stötarna är som värst känns det som om de går fram till ögat så jag blir tvungen att blunda. Kommer i olika styrkor hela tiden. Har haft det sen igår morse. Börjar kännas lite otäckt. Är fruktansvärt obrehagligt när stötarna kommer.

Är trött och frusen också men om det är ett symptom eller ej är svårt att säga. Det kan man ju vara ändå =/

Ngn som vet vad detta kan vara? Pratade med sjukvårdsrådgivningen och de visste inte, sa att jag skulle ringa vårdcentralen så nu väntar jag på att de ska ringa upp.

• Svar på tråden Känns som stötar i huvudet, ngn som vet?
  • Mosen08

Hej! Det låter precis som jag har nu, misstänker att det är bihåleinflammation.. är du förkyld och täppt?

• LovisaTilda

Nej, men hade bihålsinflammation för 4-5 veckor sedan...kanske är det det som hänger i då?? Fick tid kl 10. Konstigt, varken hon på sjukvårdsrådgivningen eller hon på vårdcentralen hade hört om detta innan...känns ju sådär =O

• Mosen08
    LovisaTilda skrev 2009-09-25 08:32:45 följande:
    Nej, men hade bihålsinflammation för 4-5 veckor sedan...kanske är det det som hänger i då?? Fick tid kl 10. Konstigt, varken hon på sjukvårdsrådgivningen eller hon på vårdcentralen hade hört om detta innan...känns ju sådär =O
    Det kan nog ha något med det att göra då, tar ju ett tag innan allt töms ut eller vad man ska säga.. Kanske är det så att det kommer tillbaka, jag har varit med om att det har kommit tillbaka nån mån efter avslutad penicillinkur.. Hoppas allt är ok med dig iaf...
  • Miew

Jag har en kompis som hade så och det visade sig att hon hade borrelia. Har du haft nått fästingbett?

• LovisaTilda

Inte som jag har märkt i alla fall men det är ju inteomöjligt, har 2 jakthundar här hemma. Undra om de tar några tester på vårdcentralen eller om de gör som de brukar...kollar på en i 2 minuter och säger "vänta en vecka, det går nog över".

Nej, förlåt, ska inte döma förrän jag har varit där.

Miew skrev 2009-09-25 08:49:48 följande:
    Jag har en kompis som hade så och det visade sig att hon hade borrelia. Har du haft nått fästingbett?
  • Miew
    LovisaTilda skrev 2009-09-25 09:07:19 följande:
    Inte som jag har märkt i alla fall men det är ju inteomöjligt, har 2 jakthundar här hemma. Undra om de tar några tester på vårdcentralen eller om de gör som de brukar...kollar på en i 2 minuter och säger "vänta en vecka, det går nog över". Nej, förlåt, ska inte döma förrän jag har varit där.
    Ring in och be att få bli kollad...
  • yaaniz
    LovisaTilda skrev 2009-09-25 09:07:19 följande:
    Inte som jag har märkt i alla fall men det är ju inteomöjligt, har 2 jakthundar här hemma. Undra om de tar några tester på vårdcentralen eller om de gör som de brukar...kollar på en i 2 minuter och säger "vänta en vecka, det går nog över". Nej, förlåt, ska inte döma förrän jag har varit där.
    Borreliatest kan man ta via blodprov, det fick jag göra..tog 3v att få svaren. Som tur är hade jag inte det. Men jag har fortfarande stötar i både huvud och kropp kvar :S

Nu ska vi röntga min hjärna för att kolla om det är nått fel där..ursh!
  • LovisaTilda
    yaaniz skrev 2009-09-28 18:49:13 följande:
    Borreliatest kan man ta via blodprov, det fick jag göra..tog 3v att få svaren. Som tur är hade jag inte det. Men jag har fortfarande stötar i både huvud och kropp kvar :S Nu ska vi röntga min hjärna för att kolla om det är nått fel där..ursh!
    De tog ett boreliatest, får svar på det ngn gång i veckan. Stötarna har avtagit, kommer bara 2-3 ggr om dagen, mest kvälls/nattetid. hoppas de försvinner helt på sikt.
    Låter läskigt med röntgen samtidigt som det är skönt att de kollar upp det. hoppas verkligen de hittar "felet" (och att det inte är nåt allvarligt) för stötarna är verkligen otrevliga.
    När ska du röntgas?
  • Syllen

Låter som ett utav mina migrän anfall.

Drick mycket vätska och ansträng inte ögonen alltför mycket genom tv tittande.

Att du har värre på kvällen kan bero på att du är så uppe i varv på dagen att du inte tillåter kroppen att känna smärtan. Det kommer när man kommer hem och slappnar utav.

Hoppas att det inte är borrelia.

• Dawngirl

har precis "tillfrisknat" från en liknade upplevelse =) *så skönt* de visste inte säkert vad det var men jag gick med mina "stötar" i drygt 2 veckor å provade allehanda mediciner, tog prover, gjorde balanstester å röntgade men de hittade inget. Det som till slut hjälpte var en kur av pronaxen (2ggr /dag) + citodon ( 2tabl 3ggr/dag) under 5 dagar =)

• vadskajaghetadå

jag har haft borrelia, t.om neuroborrelia med ansiktsförlamning. gick över på en gång med antibiotika, fast det finns ju iofs risk att man utvecklar kronisk.

• yaaniz
    LovisaTilda skrev 2009-09-28 20:39:32 följande:
    De tog ett boreliatest, får svar på det ngn gång i veckan. Stötarna har avtagit, kommer bara 2-3 ggr om dagen, mest kvälls/nattetid. hoppas de försvinner helt på sikt. Låter läskigt med röntgen samtidigt som det är skönt att de kollar upp det. hoppas verkligen de hittar "felet" (och att det inte är nåt allvarligt) för stötarna är verkligen otrevliga. När ska du röntgas?
    Ska röntgas nu på tisdag. Hoppas inte heller dom hittar nått farligt. Men samtidigt vill man att dom ska hitta nått så man vet varför man mår som man mår..och så man kan få behandling för det.

Min läkare sa också att brist på magnesium och selen kan ge stötsymtom. Testa att äta megnesium i en månad. Blir det ingen förbättring så är det nog inte det iaf, jag fick testa så..men det blev ingen förbättring.
  • Mariette60

Jag har precis samma nu. Det känns som elstötar och jag han inte undvika att grimasera då de kommer. Har haft mycket sinusit längre tillbaka. Har ärrbildning. Ska prova ibumetin och rinexin.

Svar på tråden Känns som stötar i huvudet, ngn som vet?