• fcpri

Vill bli älskad

Hej

Min man gar sen en längre tid hos en psykolog och far hjälp med sina depprissioner,och han tycker att det gar framat,vilket är jättebra.Jag vill under den här tiden inte pressa eller stressa honom men jag haller pa att ga sönder snart.Och felet jag gör nu(fel eller inte fel) är att jag pressar honom,tycker han.Jag själv ser det annerlunda.
    Min man jobbar väldigt mycke,även hemma pa kvällarna.Är inget fel i de,sa länge man inte glömmer att man har ett privatliv ocksa.Han är mest bara trött orkar inget,har ingen lust.Han jobbar hellre känns det som,för da vet han vad han ska göra.Det är väl 2 saker som oroar mig mest.Det att han inte gör nagot för sig själv,ingen sport,träffar ingen.Och när han väl gör nagot tex med mig känns det som han helst skulle vilja hem till soffan igen,han gör det bara för att han maste,eller för att inte göra mig ledsen.Men jag känner ju att det kvittar för honom,jag märker ju att han inte har nagon lust direkt.

Jag har pratat med honom om det här,han förstar vad jag menar.Men han tycker att hans jobb är sa viktigt och han vill göra sitt bästa.Han förstar när jag säger att han maste börja röra pa sig,han maste hitta nagot.Men mer än sa blir det inte.Jag kan tyvärr int tvinga honom,jag peppar honom men han blir oftast irriterad da.

Min andra sak vad som oroar mig och kanske gör mest ont är att jag sen veckor inte känner mig älskad.Jag vill inte mycke men jag vill ibland fa den kramen som värmer och som gör att man känner sig glad igen.Eller den halv timmen da man myser vid soffan.Eller nagra ord.Men just nu blir det varken det ena eller andra.
    Har sagt även det till honom,men han kan inte just da osv.Jag har fragat om det är nagot annat men han lovar att det inte är sa,han känner sig bara stressad med jobbet.Och jag litar pa honom.Jag vill ju att han ska ma bra,mar han bra mar jag.

Ju längre tiden gar desto mer ledsen blir jag,desto mer stressar jag honom,och desto mer säger han nej och desto mer vill jag.Det är mycke tarar förtillfället fran min sida, man känner sig ensam.Och det som ocksa gör ont är att jag pratar med honom om det men varför ser han inte det själv,varför kan han inte se att jag behöver honom nu.Jag vill inte alltid behöva förklara vad jag vill.
    Men det händer oftast ända ingenting.Jag far känslan av att han gör saker när han har lust och inte när man säger vad som saknas.

Hur ska jag fa honom att första?Vad kan jag göra sa att han själv inser att det är dags att lägga in en stöt....
    Jag behöver honom lika mycke som han behöver mig,jag vill bli älskad.
    Vi är unga människor i 30 arsaldern,inget par som varit gifta 30 ar.
    Jag vill ha en man som inte lägger sig vid 21 pa helgerna ,en som har lust att hitta pa nagot.Han har inte varit sa här alltid,han är väldigt trött av sig ,nä jag vet inte vad jag ska göra,jag blir själv stressad och ledsen.

Tack

• Svar på tråden Vill bli älskad
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det är alltid svårt att veta hur mycket hans depression påverkar. Oavsett detta så bör ni få ett större samförstånd än vad ni har just nu. Det verkar som om ni allt mer får en känslomässig distans där ni lever två parallella liv. Jag tycker att ni ska söka hjälp för att komma ur detta. Det kan vara ett hinder att träffa två olika terapeuter men om din man orkar så kan det göra att ni kan få en känsla av att ni hjälps åt med livet tillsammans.
    Tommy
Svar på tråden Vill bli älskad