• Nea76

När kom skrattet på riktigt?!

Som rubriken lyder, när började era prematurer skratta "på riktigt"?! Mina pojkar kan skratta till nån gång ibland men inte mer, de är nu 7 månader och korrigerat blir det 4 månader.

Ni som har prematura tvillingar, när började de upptäcka varandra ordentligt och ha glädje av varandra?!

• Svar på tråden När kom skrattet på riktigt?!
  • gosnosens mamma

Min lille har skrattat ett par veckor nu! Han är 6 månader och 12 dagar ( kor 3 månader och 12 dagar)! :) Är hur mysigt som helst! :)

• Linnispinnis

Min flicka började skratta för ett par veckor sedan. Hon är 7 månader (3 månader korr.) För över 1 månad sedan började hon flina riktigt. sen nu för ca 2 veckor sedan kom första skrattet med ljud :) Hon är en väldigt glad tjej så skratt blir det mycket av nu. Speciellt åt spegeln.

• mina12

Vår tjej har varit väldigt sparsam med sina skratt. Hon ler mycket och har gjort det ganska länge, men skratt kommer det bara något enstaka. Hon är ganska tystlåten av sig överlag. Hon är nu 9mån, 5mån korr. Längtar självklart väldigt mycket efter de härliga långa babyskratten, men de kommer väl när de kommer... Hon är i övrigt en väldigt glad tjej.

• Nea76

Tack för svaren! Intressant att höra hur det är för andra. Mina pojkar har lett väldigt länge men det är först nu som de börjar skratta! Men jag längtar tills de verkligen garvar ordentligt! :)

• Kokosen86

Oj, min började väl kanske nyligen? 16mån gammal. Trodde det aldrig skulle komma

Svar på tråden När kom skrattet på riktigt?!