• Rix

Hur mycket handlar ni mat o hygien för per månad ?

Ja som sagt vad slutar summan på och hur många är ni i familjen??

• Svar på tråden Hur mycket handlar ni mat o hygien för per månad ?
  • EJai

3 medlemar just nu. Lägger ca Mat 3000+pf vid behov. mjölk osv
    sen blöjer och hygien 400ca

Vi äter middag och kvällsmat på vardagar
    Helger 5 mål

(Killen har lunch på jobbet som ingår)
    Jag har rester från kvällen innans middag. Frukost består av frukt oftast

• Rix

Kollade över vår mat o hygienbudget och i år har vi i genomsnitt lagt 13100:- i månaden på detta. Vissa månader 10500 och vissa 15000( sommarlovet).

Vi är 9 personer med barn i åldrarna 4, 8, 9, 11, 13, 16 och 17 plus att det kommer 2 barn på helger och lov som är 7 och 15. (har 2 katter, kanin och hamstrar med)

Känner att det rinner iväg mycket pengar på detta och undrar om det är ovanligt mycket.

• EJai

Tror det e vad det e faktiskt i ert fall. klart att våra matkostnader sticker iväg med vissa månader om vi väljer mycket färdig ute mat. Men om vi en månad skulle bara storhandla och leva på det vi har hemma skulle våra siffror se ut såhär. sen har vi inga djur heller.

• Oneesan

Ungefär 3500 kr i månaden. Tre personer och en hund.

Du får ju tänka att i ert fall är ni ibland 11 personer i hushållet. Varav några är tonåringar, då går det åt mer hygien och mat. Men spara alla kvitton på mat och titta i slutet av månaden så ser du om det är gjort något dåligt impulsköp eller om det finns något som går att förändra.

• Malinka1984

ca 4000kr / månad. Två vuxna + ett barn

• Rix

Ok då ligger vi inte så farligt högt med tanke på att vi är så många.

• skånemamma73

Vi är 6 personer
    hund, 2 katter, 2 kaniner, 1 marsvin.
    hamnar på 6000kr drygt per månad.

• lafe 74

ca 7500 kr då är vi 6 pers varav 4 är allergi barn 4 katter och 2 kaniner

• Rix

Då är det kanske inte så illa ändå med tanke på att vi är mellan 9-11 personer varav 2 är allergibarn. Som sagt så gör ju tonåringarna slut på en hel del hygienart.

• Kajak

Jaa vi är 2 vuxna o 3småbarn... (barnen tål inte komjölk, en har förkyldningsastma)
    Jag skulle tro vi handlar ca 3500kr så räknar jag med mat o blöjor o allt "småskräp" som tex godis, extra goda flingor, extra annorlunda frukter m.m.

Jag har inte räknat ihop hur mycket vi handlar för men skulle tro dne ligger på runt 3500kr....eller mer...
    Men egentligen beror det på årstid

Runt sommar och runt julen handlar vi meeerrr...

• camilla80

mellan 6-8000 i månaden

2 vuxna 6 barn  varav 2 blöjbarn och välling barn

BF: 21/2-2010
  • Patio

Jag hade tänkt att försöka mig på en budget på 3000:- i månaden för mat, hygien, städ, dasspapper, osv. Det är ett barn i förskoleålder och en vuxen i hushållet. Räcker det tror ni? :S

• RubyRed

Två vuxna och två barn (autistisk 5åring och en 1åring). Vi spenderar mellan 6 och 8 tusen. Det beror på hur mycket 5åringen får tag i att hälla ut :)

• Lyckliga jag2

4000 i månaden 2 vuxna och två barn (varav ett blöjbarn). Alla måltider utom lunch för ett barn 3 dagar i veckan äts hemma eller medtag matlåda.

Svar på tråden Hur mycket handlar ni mat o hygien för per månad ?