• AANJA
    Äldre 29 Sep 15:56
    52440 visningar
    13 svar
    13
    52440

    Är det vanligt att illamåendet försvinner plötsligt? (vecka 9)

    Hej!

    Jag har varit riktigt illamående sedan mitten av vecka 6, är nu i vecka 9+6 och sedan några dagar har mitt illamående minskat för att nu vara totalt borta. Testade att inte äta någon lunch idag, och inget illamående kom ens då. Jag är jätteorolig att det är ett MA.

    Någon därute vars illamående har försvunnit plötsligt? Hur har det gått för er?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-29 16:06
    Jag är förståss i vecka 8+6 och inget annat. Vecka 10 imorgon. Klurigt med veckorna...

  • Svar på tråden Är det vanligt att illamåendet försvinner plötsligt? (vecka 9)
  • 2in1
    Äldre 29 Sep 16:01
    #1

    Var så för mig också. Från att inte tåla lukten av mat tills att känna inget alls. Tror inte att du behöver oroa mig. Började må illa i vecka 6 och slutade ungefär där du är vecka 10 !

  • AANJA
    Äldre 29 Sep 16:05
    #2

    Oj jag skrev fel, jag är bara i vecka 8+6, alltså vecka 9+0 imorgon (vecka 10). Svårt hålla reda på veckorna. Så du var alltså i vecka 11 när dina symptom försvann?

  • Kiruna­Malin8­3
    Äldre 29 Sep 16:06
    #3

    Jag hade sporadiskt under hela graviditeten... Tror att det var totalt 7 gånger jag fick springa till toan och oftast hände det om jag drog på frukosten, var tvungen att äta direkt jag slog upp ögonen..
    Det finns de som mår illa 9 månader i streck, de som inte mår illa överhuvudtaget och sen de som mår illa lite nu och då... alltså mycket variation för en och samma sak...

  • 2in1
    Äldre 29 Sep 16:23
    #4

    Precis som KirunaMAlin skriver så är det så olika. Jag tror inte att du ska oroa dig. En vecka hit eller dit. Jag skulle precis börja i vecka 11. Men skatta dig lycklig om illamåendet har försvunnit. Och du skulle nog ha märkt en MA.

  • Lomalu­fi
    Äldre 29 Sep 16:26
    #5

    Jag kräktes varje dag från v 5 - v11. Sedan upphörde det från ena dagen till den andra. Inget fel på barnet, för sedan kom världens underbaraste dotter ut.

  • chelh
    Äldre 29 Sep 16:50
    #6

    var så för mig också, avtog bara sådär tjoff för mig i v.15 & där är inget alls fel på min lillkille i magen :) så oroa dig inte för att något ska vara fel, illmåendet osv avtar olika från person till person :)


    Lillkillen i magen, BF: 15 december ♥ läs mer: emach.devote.se
  • AANJA
    Äldre 29 Sep 16:55
    #7

    Tack för alla svar!

    Man vill ju så gärna att allt ska gå vägen. Vi kämpade i 5 månader, så att börja om känns helt outhärdligt.

  • Celia0­3
    Äldre 29 Sep 16:57
    #8

    För mig har det försvunnit över en natt, varje gång!! Däremot kan man ju fortsätta tycka vissa saker är äckliga och må dåligt om man känner exempelvis kaffelukt eller så. Men det var en extrem skillnad från den ena dagen till den andra!

  • Äldre 30 Sep 15:00
    #9

    Samma för mig! Jag har mått superilla fram till ca v. 8+4 och sedan trappades det ner helt plötsligt. Nu i v. 9+4 mår jag illa till och från, speciellt efter att jag ätit vissa saker. Kan t ex bli plötsligt illamående på kvällen efter att ha ätit godis. Hade dock 3 dagar när jag inte mådde illa alls i v.7 och då var jag nojig och fick göra VUL som var helt normalt :). Samma hände då v. 8+5 men sedan kom det tillbaka fast bara lite... Tror inte du behöver vara orolig...fast är det lite själv...fast jag vet att det är fånigt...
    Kram

  • AANJA
    Äldre 30 Sep 15:53
    #10

    Tack för alla gulliga svar!

    Tyvärr var jag på sjukhuset idag och det konstaterades att ett missfall är på gång. Fostret är bara stort som i vecka 6. Dessutom fanns två hinnsäckar, men bara ett pyttelitet foster. Ska tillbaka på tisdag och sätta igång det hela. Är helt förstörd.

    För mig avtog illamåendet på en vecka för att tillslut vara helt borta och int komma tillbaka. inte heller ömma bröst eller svullen mage. så det känns inte som en chock, samtidigt som det är det.

  • Äldre 14 Oct 09:35
    #11

    Mitt illamående försvann sist i v7 och jag gick och jag gjorde ultraljud i V8 o allt såg bra ut . Sen i v11+0 fick jag missfall .

    Nu är jag gravid igen med 3 missfall på ett år i ryggen . Denna gången har jag mått väldigt illa hela tiden fast denna vecka känns det bättre o då blir man ju sjukt orolig . Imorgon skall jag gå på ultraljud o kolla . Hoppas bara detta går vägen nu .....(v10+5)

  • Tue 2 Aug 2022 09:23
    #12

    Hur gick det?

  • Tue 2 Aug 2022 09:25
    #13

    @Assasa hur gick det ?

Svar på tråden Är det vanligt att illamåendet försvinner plötsligt? (vecka 9)