-
-
Svar på tråden Ni som har barn med riktigt ovanliga namn..vad heter dom?
-
FintRocktroll skrev 2009-09-30 08:50:35 följande:Min dotter heter Vilda :)
-
Cazza skrev 2009-12-14 11:54:23 följande:Jag känner en tjej som heter Isla. Det tycker jag är fint, vad tycker ni?
Fint, men hur uttalas det på svenska? Skådisen Isla Fisher uttalar väl sitt namn "Ajla" har jag för mig? Men på svenska då..? Spontant skulle jag säga "issla", dvs. som ordet vissla utan v. -
Nej, det gör de inte?Zem skrev 2012-07-20 00:10:18 följande:Det finns 227 män som har förnamnet Maximiliam. Av dessa har 137 namnet Maximiliam som tilltalsnamn.
Egentligen är det inte särskilt många som heter Maximiliam, utan de flesta heter Maximillian. Men de går under samma stavning både på scb och svenskanamn, väldigt tråkigt tycker jag :(
Det finns 3228 män som har förnamnet Maximilian. Av dessa har 1938 namnet Maximilian som tilltalsnamn.
Det finns 227 män som har förnamnet Maximiliam. Av dessa har 137 namnet Maximiliam som tilltalsnamn.
Det finns 227 män/pojkar med namnet Maximiliam. SCB är väldigt noga med stavning.
För att ge dig några exempel på detta:
Det finns 26 män som har förnamnet Maximilien. Av dessa har 17 namnet Maximilien som tilltalsnamn.
Det finns 291 män som har förnamnet Maximillian. Av dessa har 157 namnet Maximillian som tilltalsnamn. -
-
Mina barn heter Embla, Alve och Aska :) <3
-
Det var snygga namn.
-
Min son heter diesel
-
Här hemma har vi en dotter med 3 namn som inte är så vanliga, Elvina Hilja Zenobia.
-
Anker
-
Favoritar
-
Min son heter Gibson, och det får väl räknas om ovanligt...