• miamaria78

Ruvardag 7

Hur har ni andra känt er under ruvningen?Blev det plus eller minus?Ruvardag 7 idag och känner ingenting ännu.

• Svar på tråden Ruvardag 7
  • Kayla

Jag hade en hel del symtom under min ruvning (lite i början sedan ganska lugnt dag 4-6, men sedan kom bara fler och fler), vad som berodde på vaggisarna och vad som berodde på graviditeten vet jag ju inte men pluss blev det Tyvärr MF i v 8 men... Nu är jag på RD6 igen och upplever återigen en del symtom, men det behöver ju inte betyda ngt denna gång.

Lycka till alla!

• skorpan80

Hej!
    Är på ruvardag 6 och blir nu lite fundersam. Tar alla vaggisar utom jag? Har gjort mitt första FET, ostimulerat, och fått två embryon tillbaka.

• Takid
    skorpan80 skrev 2009-09-30 22:30:01 följande:
    Hej!Är på ruvardag 6 och blir nu lite fundersam. Tar alla vaggisar utom jag? Har gjort mitt första FET, ostimulerat, och fått två embryon tillbaka.
    Det gör inte jag heller! Det är nog bara i stimulerad cykel man gör det, så har det varit för mig i alla fall...
  • miamaria78

Jag har också gjort flera ostimulerade Fet men alltid tagit vaggisarna,2 på morgonen och 2 på kvällen.Verkar vara lite olika.

• Kayla

Jag gör långa metoden, stimulerad o tar vaggisar 3 ggr/dag.

• Mårran

Jag gör ostimulerat FET och tar inga vaggisar.

• sophia08

Jag är på ruva dag 12 det är andra gången för mig.
    Ruvar på ett fyst embryo. Mina symtom är att jag har haft väldigt ömma bröst och en kraftig mensvärk.
    Tror inte att blev något den här gången heller.

• miamaria78

Ruvardag 9 nu,fortfarande inget annat än ömma bröst.
    Jag kollade hur det varit förut när jag ruvat och mensen har kommit på exakt samma dag varje gång!
    Lite olika på ET och FET men efter båda ET kom mensen på samma dag,och efter alla tre FET kom den också på samma dag.Intressant...så då vet jag ju exakt när jag kan hoppas på att inte få mens den här gången.Allt hittar man på för att roa sig... :)

• Mårran

Miamaria78: jag tjuvtestade i morse och det blev -. Ikväll har jag fått bruna flytningar och även min mens är som en klocka och idag är det BIM. Det känns som det är kört, men ska försöka tänka positivt och inte ta ut allt innan själva testdagen på onsdag, men det är svårt. Jag håller tummarna att dina ömma bröst är ett +.

• miamaria78

Hej Mårran,du borde visst vara på samma ruvardag som jag?Det är enligt mig för tidigt att testa ruvardag 9,så det behöver ju inte vara kört än om du har testdag först nästa onsdag.Bruna flytningar behöver inte heller betyda nåt för mensen har väl inte börjat än?Håller tummarna att du var för tidigt ute!

• Oliwetti

Åh jag känner igen mig i alla era kommentarer. Så jobbigt:(

Min vän har startat en podd, Ruvarpodden. Den kanske kan funka som stöttning utöver familjeliv när alla frågor dyker upp

• barnlangtanivf

Hej! Jag och en vän har startat en podd - Ruvarpodden - om barnlöshet, barnlängtan och IVF , där vi pratar fritt om våra känslor kring IVF och barnlöshet och vår resa mot barn - podden finns på Itunes, soundcloud, och Acast. Nytt avsnitt kommer varje torsdag! Vi tycker att det är ett så superviktigt ämne och att det måste bli mer öppet och lättpratat kring svårigheten av få barn, även för unga par. Hoppas ni vill lyssna och sprida vidare till andra! kram

Svar på tråden Ruvardag 7