• Skogsflickan

kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?

Hej! Har en fråga angående kejsarsnitt. Jag bad min BM till aurorabarnmorska och jag har redan bestämt mig för kejsarsnitt pga privata skäl. Men undrar nu ni som gjort planerat snitt, vart gjorde ni era i sthlm??Vart var lättast att få det? Min BM har skickat till huddinge,danderyd,sös och karolinska när jag berättade mitt problem.

Jag undanber alla predikningar om detta, jag VET alla fördelar och nackdelar men har bestämt mig sen lååångt innan jag blev gravid! Jag vill bara ha svar av er som vet ngt om det som jag frågar efter..

• Svar på tråden kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?
  • Me o Mike

Mitt skäl var att min första förlossning pågick i 50 timmar och slutade med akut snitt...

lia27 skrev 2009-10-03 21:52:21 följande:
    Hej får man fråga skällen vill oxå snittas,är livrädd och kan ej tänka mig annat
  • lia27

ok...tack...ska nog hitta på ngt o säga....kan faktiskt ej tänka mig annat än det

• Me o Mike

Har du fött barn innan?

lia27 skrev 2009-10-03 22:22:36 följande:
    ok...tack...ska nog hitta på ngt o säga....kan faktiskt ej tänka mig annat än det
  • 3 barns mamma84

gjorde mit planeradsnitt i södertälje sthlm men nu har jag flyttat till danmark för en vecka sen
    Få se vad dom säger här sen då jag blir gravid.

• lia27

Zack o Bella skrev 2009-10-03 22:37:36 följande:

Har du fött barn innan?
    Nopp inga barn.....
  • Zinzie

För mig har de spontant föreslagit snitt, men jag kommer nog inte välja det om inte läkaren insisterar.

Det är på psykosociala enheten på SöS och de verkar väldigt lyhörda och bra. Tror inte man har några problem att få igenom ett snitt där om man har bra skäl.

• JosieJosie

Jag fick mitt på DS. Där jobbar också Nicole Silverstolpe som skrivit boken "Rädd att föda", hon är chefsbarnmorska på förlossningen så de har kompetens i att bemöta de som är rädda. Var absolut inget ifrågasättande eller tjat om vaginalt.

• strawberrygirl

Hej! Har snittats på sös(akut snitt) och ska snittat där igen imorgon(planerat).

Hade inga problem med att få igenom det på sös. Sa bara att jag inte vågade bli igångsatt igen då förra var en plåga som aldrig slutade..

• Skogsflickan

Puh, verkar då vara enklare i sthlm än andra städer i landet...

• Me o Mike

Jag kan säga att jag ångrar mig BITTERT att jag tog snitt anda gången...

• Sjöutsikt

Zack o Bella skrev 2009-10-04 09:43:31 följande:

Jag kan säga att jag ångrar mig BITTERT att jag tog snitt anda gången...
    ?
  • Me o Mike

Ja jag ångrar mig helt enkelt!
    Jag kommer aldrig få testa på att föda vanligt igen..

Sjöutsikt skrev 2009-10-04 21:38:18 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-10-04 09:43:31 följande:
    ?
  • 3 barns mamma84

Zack o Bella skrev 2009-10-05 08:52:19 följande:

Ja jag ångrar mig helt enkelt! Jag kommer aldrig få testa på att föda vanligt igen..
    Varför inte ???
    Själv är jag glad att jag fick med 2:a mkt mkt mkt glad.
  • Me o Mike

Nu har jag gjort 2 snitt så då får jag inte föda vaginalt.

3 barns mamma84 skrev 2009-10-05 13:49:39 följande:
    Varför inte ???Själv är jag glad att jag fick med 2:a mkt mkt mkt glad.
  • 3 barns mamma84
    Zack o Bella skrev 2009-10-05 13:50:26 följande:
    Okej
    Hmm jag har gjort ett men har ett i pappret so jag kommer att få.
    Men jag sa till dem att jag VILL föda vaginalt om 3:an inte skulle bli lika stor som första.
    Så jag fick lov att skriva ett förlossnings brev om jag ville föda vaginalt.
Svar på tråden kejsarsnitt i sthlm??Vart enklast?