• päronsplitt

Ska man ta influensavaccinet ???

Vågar man ta det när man planerar att bli gravid ?
    Vet nån vad det kan bli för biverkningar ?
    På mitt jobb vill de att alla ska ta det , men jag har inte tänkt ta det . ska få ett ägg om 8 veckor och man vet ju inte vad det kan bli för biverkningar .
    Samtidigt tänker jag ; tänk om jag åker på influensan !
    Men jag tror risken är liten , jag kan inte minnas när jag var riktigt sjuk sist .
    Vad hade ni gjort ?

• Svar på tråden Ska man ta influensavaccinet ???
  • Caribe

Jag har inga belägg för vare sig för eller emot - men jag planerar att göra FET (ÄD) i november och min arbetsgivare har tänkt vaccinera alla i slutet av oktober men jag tackade nej!

Det känns som man inte vill laborera med immunförsvaret i samma veva som man vill få ett embryo att fästa....

Jag har oxå ett grymt immunförsvar, har aldrig någonsin haft influensa!

• Bette
    päronsplitt skrev 2009-10-01 14:20:41 följande:
    Vågar man ta det när man planerar att bli gravid ? Vet nån vad det kan bli för biverkningar ? På mitt jobb vill de att alla ska ta det , men jag har inte tänkt ta det . ska få ett ägg om 8 veckor och man vet ju inte vad det kan bli för biverkningar . Samtidigt tänker jag ; tänk om jag åker på influensan ! Men jag tror risken är liten , jag kan inte minnas när jag var riktigt sjuk sist . Vad hade ni gjort ?
    Det har varit ganska lugnt på influensafronten hittils peppar peppar. Jag vet ej hur jag skall göra än.

Bette
  • tandmaja

Finns en tråd under rubriken hälsa med väldigt bra sammanfattningar om frågor och fakta om influensavaccinet.
    Tror många är rädda i onödan.

Svar på tråden Ska man ta influensavaccinet ???