• Stinky

Här hänger vi softa föräldrar...

... som tar föräldraskapet för vad det är.

... som ser barn som olika individer precis som vuxna. Dvs. anpassar sig efter individen och förstår att alla inte är stöpta i samma form.

... som hellre lägger tiden på att leva i verkligheten än att sitta med näsan i en massa teoriböcker om föräldraskap och uppfostran.

... som inte ser föräldraskapet som ett yrke.

... som har en avslappnad attityd och tycker att folk får uppfostra sina barn såsom det passar dem. Blir det skitungar av deras barn, är det deras huvudbry.

... som tycker att föräldraliv och privatliv går att kombinera.

... som tycker att man inte kan skämma bort barn med kärlek, men det betyder inte per automatik att man bär på dem 24/7.

... som inte lider av borderlinepersonlighet och ser då världen i svart eller vitt. Det finns fler sidor på en mynt än två.

... som inser att ingen är perfekt.

... som älskar sina barn över allt annat!

Hoppas nu att jag inte är den enda dårå!

• Svar på tråden Här hänger vi softa föräldrar...
  • åra

fasen vad trött jag är på att inte få skriva vad man vill när uppenbarligen andra får uttrycka sig hur som helst.
    Ska gå med i nån annan tråd och stryka folk med "rätt" åsikter medhårs och sparka på såna som vill vara mer softa, så kanske jag får existensberättigande!

Gilllar för övrigt sonens nya sjukgymnast skarpt! Cool kvinna med fokus på rätt saker och propagerar för vettig planering och softa metoder. Känns skönt som omväxling!

• frukarlssonn
    KlasStures mamma skrev 2009-10-12 11:02:21 följande:
    Jag har för mig att det ska finnas från 4 månader. BVC var nämligen väldigt noga med att påpeka att jag skulle ta välling från 6 månader. Låter som ett roligt jobb! Jag är anställd som.... Kan inte komma på ordet.... "resurs" någonting. Jag har i alla fall varit 50% på fritids och resten som resurs i åk 1-3. Har inte utbildat mig eftersom jag har tinnitus och inte borde jobba inom skolan... Men jag har ingen aning om vad jag ska göra i stället! Tiden får väl utvisa =) Än så länge sp trivs jag med mina arbetsuppgifter i alla fall. Ännu en grå och trist dag vad gäller vädret och tösen är oförändrat förkyld och sambon klagar på ont i halsen... Hoppas vädret åtminstone godkänner en promenad idag. Igår bara regnade det så vi var inte ens utanför huset! Nu är tösen trött på sin gåstol så det är väl bäst att jag går och tar henne =) Vad står på ert schema idag? Förresten, min fantasi ang kvällsmat är så dålig. Vad ska ni äta idag?
    Åh de låter som ett roligt jobb, jag vill inte jobba som fritidspedagog mer men gärna som resurs, skulle va kul! Funderar ju på att byta jobb om jag får nåt annat, men trivs ju så bra på mitt nuvarande jobb med, men vill inte va ifrån dottern så långa pass.

Oj har ni grått idag? Här är det kanonväder! Har vart och handlat sidenband till dotterns dopklänning. Annars är inget annat planerat.

Kvällsmat... brukar bara äta ett par mackor {#lang_emotions_tongue_out}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stinky

Jag har jobbat i helgen. Jag kände mig så otroligt älskad när jag kom hem igår! Sambon kom och gav en puss i hallen, katten hälsade på sitt sedvanliga sätt, jag ropade efter lillfisen som rejsade från allrummet till mig och gav ur sig ett glädjetjut när jag lyfte upp honom. Vilken lycka!

• KlasStures mamma
    Stinky skrev 2009-10-12 16:48:15 följande:
    Jag har jobbat i helgen. Jag kände mig så otroligt älskad när jag kom hem igår! Sambon kom och gav en puss i hallen, katten hälsade på sitt sedvanliga sätt, jag ropade efter lillfisen som rejsade från allrummet till mig och gav ur sig ett glädjetjut när jag lyfte upp honom. Vilken lycka!
    Låter som ett alldeles underbart mottagande =)
  • frukarlssonn
    Stinky skrev 2009-10-12 16:48:15 följande:
    Det är vid sådana tillfällen man inser hur lyckligt lottad man är  {#lang_emotions_sunny}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stinky
    KlasStures mamma skrev 2009-10-12 17:32:05 följande:
    Låter som ett alldeles underbart mottagande =)
    Marinero skrev 2009-10-12 18:02:11 följande:
    Det är vid sådana tillfällen man inser hur lyckligt lottad man är 
    Det är sådana saker som gör att man känner sig lyckligt lottad nuförtiden. Efter en tung arbetsdag när allt känns så dystert och man bara känner sig nere, är det ju mer än välkommet!
  • Stinky

Vad hade man för liv innan man fick sin lilla familj, frågar jag mig ibland!

• frukarlssonn
    Stinky skrev 2009-10-12 18:58:30 följande:
    Vad hade man för liv innan man fick sin lilla familj, frågar jag mig ibland!
    Ja det brukar både jag o sambon fråga varandra emellanåt Vad gjorde vi liksom? Ja klart vi gjorde massa saker, men nu i efterhand känns det som att livet va jättetomt om man jämför mot nu Idag flabbade Olivia högt Mormor och morfar hade turen att få höra det först i lördags! Och nu äntligen fick jag äran
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stinky
    Marinero skrev 2009-10-12 20:15:28 följande:
    Ja det brukar både jag o sambon fråga varandra emellanåt Vad gjorde vi liksom? Ja klart vi gjorde massa saker, men nu i efterhand känns det som att livet va jättetomt om man jämför mot nu Idag flabbade Olivia högt Mormor och morfar hade turen att få höra det först i lördags! Och nu äntligen fick jag äran
    Ååååh, visst är det underbart! Man blir helt uppfylld av värme och glädje när de skrattar. Speciellt första gången!
  • KlasStures mamma

Ja det är riktigt häftigt det där första skrattet =)
    Det blir aldrig tråkigt att höra dem skratta. Är så fint =)
    Fast just nu är tösen inte så fin då hon inte lyder och bara ska pilla på cd skivorna!

• frukarlssonn
    Stinky skrev 2009-10-13 09:02:48 följande:
    Ååååh, visst är det underbart! Man blir helt uppfylld av värme och glädje när de skrattar. Speciellt första gången!
    Ja vist blir man!! Så nu gör jag pruttljud på magen varje gång jag byter blöja på henne för att få höra skratten igen
    KlasStures mamma skrev 2009-10-13 10:30:39 följande:
    Ja det är riktigt häftigt det där första skrattet =) Det blir aldrig tråkigt att höra dem skratta. Är så fint =) Fast just nu är tösen inte så fin då hon inte lyder och bara ska pilla på cd skivorna!
    Hihi så hon är i den åldern nu {#lang_emotions_wink} Har hon börjat krypa? Hade över ett par kompisar för ett par månader sen, och de har en son som då va 10 månader, som redan kunde gå, och gissa om de fick springa efter honom, de fick verkligen turas om. Han va överallt, hela tiden, pillade på ALLT haha Nu ska de ha en till i april {#lang_emotions_smile}

Nu va vi nyss på bvc och min klump väger 6400 gram.

Shit va kallt det är ute idag! {#lang_emotions_surprised}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stårschan

Tittar in och hänger en stund. {#lang_emotions_cheers}

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • KlasStures mamma
    Marinero skrev 2009-10-13 11:52:23 följande:
    Ja vist blir man!! Så nu gör jag pruttljud på magen varje gång jag byter blöja på henne för att få höra skratten igen

Hihi så hon är i den åldern nu Har hon börjat krypa? Hade över ett par kompisar för ett par månader sen, och de har en son som då va 10 månader, som redan kunde gå, och gissa om de fick springa efter honom, de fick verkligen turas om. Han va överallt, hela tiden, pillade på ALLT haha Nu ska de ha en till i april  Nu va vi nyss på bvc och min klump väger 6400 gram. Shit va kallt det är ute idag!
    Nä krypa är inget för min tös. Hon avksyr att ligga på magen så hon lär sig ju aldrig heller =) Hon ska gå. Hon går när vi håller i händerna och i sin gåstol. I gåstolen kan hon komma åt de mest konstiga ställena....
    Nu sover hon sten hårt. Hon brukar bara sova 30-45 minuter åt gången på dagen men nu har hon sovit i nästan 2 timmar! Vi skulle köra och handla när hon vakna... Vi väntar.... Får väl ta och äta lite lunch så vi kan köra sen!
  • Stinky

Är det någon som kommit underfund med varför bebisar som kryper, dras till sladdar? Min son är galen i sladdar!

• frukarlssonn
    Stinky skrev 2009-10-14 15:04:12 följande:
    Är det någon som kommit underfund med varför bebisar som kryper, dras till sladdar? Min son är galen i sladdar!
    Ja du det verkar bara va nåt oerhört spännande med just sladdar! Vet ej varför.

Nu har vi vart på en låååååång promenad på två timmar med en annan mamma jag lärt känna i f-gruppen o hennes son. 2 timmar, de ni! Undrar om man kanske har turen att blivi av med 10 gram iaf på den småfeta kroppen som man fått efter graviditeten. Alla säger att kilona bara RINNER av en under amningen o ändå äter de som grisar. Jag äter normalt, tar en promenad så ofta jag kan, ammar som en tok, men inta f-n går jag ner i vikt {#lang_emotions_yell}
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stårschan
    Stinky skrev 2009-10-14 15:04:12 följande:
    De är greppvänliga, och så låter de roligt när man daskar dem i golvet, och så kan man dra i dem för att se vad som finns i andra änden. Allvarligt Stinky, har du inte ditt glada barnasinne kvar?
    Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • frukarlssonn
    Stårschan skrev 2009-10-14 15:24:11 följande:
    De är greppvänliga, och så låter de roligt när man daskar dem i golvet, och så kan man dra i dem för att se vad som finns i andra änden. Allvarligt Stinky, har du inte ditt glada barnasinne kvar?
    Tror att vi många har glömt hur kul o spännande allt va
    ♥ Olivia 090610 ♥
  • Stinky
    Marinero skrev 2009-10-14 15:23:00 följande:
    Ja du det verkar bara va nåt oerhört spännande med just sladdar! Vet ej varför. Nu har vi vart på en låååååång promenad på två timmar med en annan mamma jag lärt känna i f-gruppen o hennes son. 2 timmar, de ni! Undrar om man kanske har turen att blivi av med 10 gram iaf på den småfeta kroppen som man fått efter graviditeten. Alla säger att kilona bara RINNER av en under amningen o ändå äter de som grisar. Jag äter normalt, tar en promenad så ofta jag kan, ammar som en tok, men inta f-n går jag ner i vikt
    Alla går ju inte ned i vikt av amning, så de snackar goja. De vill inte erkänna att de sitter och dippar morötter på kvällarna, hehe!
    Stårschan skrev 2009-10-14 15:24:11 följande:
    Jag har verkligen glömt bort hur roligt det var med sladdar Själv är man rädd för att han ska bita sönder dem och få en stöt. Men det kanske inte är så stor fara att det ska hända?
  • frukarlssonn
    Stinky skrev 2009-10-14 16:21:11 följande:
    Jag har verkligen glömt bort hur roligt det var med sladdar Själv är man rädd för att han ska bita sönder dem och få en stöt. Men det kanske inte är så stor fara att det ska hända?
    Ja de snackar VERKLIGEN goja, inkl sjukhuspersonalen! Drick mkt vatten så rinner det av dig! Yeah right! Äsch, jag fick ju en guldklimp iaf inte alla som har en sån {#lang_emotions_heart}
    ♥ Olivia 090610 ♥
Svar på tråden Här hänger vi softa föräldrar...