Hjälp! Jag misstänker min sambo har asperger!
Har suttit och läst en hel del om det och det är bara föööör mkt som stämmer in. :(
Saker jag tyckt varit underliga länge fick sig som en förklaring då jag av en slump kom över en artikel om asperger.
Nu är jag gravid med honom i vecka 22 och vi väntar en pojke. Läste att det är vanligare hos pojkar och även hög ärftlighet?
Jag har inte tagit upp det med han då jag vet han skulle ta det enormt kränkande, men nu sitter jag här livrädd och gråtandes, rädd att det ska vara så att han har det och att barnet ska få det. Jag kan inte tänka på annat nu och har hela graviditeten nojat för att barnet ska få missbildningar, avvikande beteende, olika typer av störningar etc.
Jag må låta dum men är det så att han har det och jag hade vetat om det innan jag blev gravid, hade jag inte blivit gravid om man säger så.. Skulle det vara det vilket jag befarar blir jag helt knäckt då vissa konstiga beteenden får sin förklaring och är otroligt rädd att barnet ska få det. För skulle det vara så, så kan jag säga av erfarnhet att det är påfrestande att leva ihop då det alltid blir missförstånd etc.
Just nu känns det bara som... Tänk om det är så?!!! Man kan väl heller inte ta reda på det under graviditeten utan visar sig under uppväxten?
Jag mår illa, vill inte ha sån otur, jag har nog med otur ändå. Får bara inte vara det!! :(