• skeå
    Äldre 5 Oct 10:38
    7301 visningar
    5 svar
    5
    7301

    Ni som har barn med mjölkallergi, känner ni igen er??

    Jag famlar efter halmstrån just nu.. Min tjej som är 7 mån vaknar allt mellan 5 och 15 ggr per natt och har gjort det de senaste 4 månaderna. Hon sover otroligt oroligt, fäktar och sparkar och gnyr. Många nätter känns det som att hon aldrig somnar utan bara slumrar. Min syster föreslog tidigt mjölkallergi men jag tyckte det kändes långsökt. Men så fick hon eksem för 2-3 veckor sedan så nu provar vi mjölkproteinfritt sedan 1v tillbaka. Till saken hör oxå att hon saknar aptit på allt annat än bröstmjölk. Öppnar inte munnen för något. Jag köpte nu enago välling som hon fick smaka i pipmugg och hon tyckte om det. Så samtidigt som vi uteslöt mjölken började hon faktiskt äta annat än bröst. Men den här senaste veckan har hon rent ut sagt sovit rövdåligt och jag känner mig urstressad.
    Hoppas att ni orkar läsa och komma med någon tanke..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-07 12:48
    Tack för svaren. Har varit hos läkare och ska få ta prov för mjölk och ägg iaf, få se om det visar ngt. vi ska även ge henne sempers magdroppar. Jag önskar att jag åtminstone fick två timmars sammanhängande sömn. Höll på smälla till läkaren när hon sa att "man får räkna med att sova dåligt när man har små barn" och "du som ser så pigg ut". Kränkande.

  • Svar på tråden Ni som har barn med mjölkallergi, känner ni igen er??
  • Äldre 5 Oct 11:06
    #1

    min sov inte så dåligt men däremot började hon äta också då mjölken togs bort, vi kom äntligen ifrån smakportionerna och hon kunde äta hela mål :) eksem hade hon också fast redan de från andra månaden..

  • Hullot
    Äldre 7 Oct 05:21
    #2

    Min 1 årige kille är mjölkallergiker och sov mkt dåligt. Hade även eksem i knäveck och torr/fnasig på kinder och mage. Han kräktes även ibland samt att han var väldigt svår att få i annan mat än bröstmjölk.

    Sen vi slutade med mjölk är allt bättre utom att han fortf sover lite dåligt.

  • Äldre 2 Nov 15:55
    #3

    Det där med orolig sömn, det känner jag verkligen igen, vår son är snart 11 mån och har sovit mer eller mindre oroligt sen han föddes. Han är mjölkallergiker med atopisk hud, så eksemen kommer och går, och han vaknar på nätterna och gnäller och/eller kliar, ibland bara en gång per natt ibland flera gånger. Var hårda och stå på er när ni söker vård, ge er inte, vi fick ligga på, "tjata", vara lite bestämda och hårda, sa emot, läste på själva innan vi fick rätt hjälp och svar. Vi har också stött på arrogant folk!

  • Äldre 1 Dec 21:37
    #4

    Jag känner igen det där, fast min dotter är 4½år.....
    Hon slängde sig fram och tillbaka när hon sov, vaknade mycket och man hörde att hon svalde när hon sov. Det visade sig vara magsyran/mjölken som åkte bergochdalbana från magmunnen upp i halsen. Reflux kallas det.

    Vi tog bort mjölk ur hennes kost för 8 månader sedan och hon äter och sover bättre!

  • Tue 12 Apr 2022 09:00
    #5

    Hej Skeo! 


    jag har exakt samma problem med min 7-månaders son och undrar om det var mjölkproteinallergi som din dotter hade och om hon blev bättre med mjölkfri kost?

Svar på tråden Ni som har barn med mjölkallergi, känner ni igen er??