• beau89

89 som väntar barn

Tänkte mest höra hur det går för er som är 20 år och gravida? Jag är själv 89 a och misstänker stark att jag är gravid. Hur klarade ni det med jobb/skola/ekonomi osv? Jag har inga slutbetyg pga diverse orsaker. Och är arbetslös för tillfället. Pappan har stadigt jobb, bostad osv. Vore kul om man kunde höra lite från andra

• Svar på tråden 89 som väntar barn
  • ellasmamma89

jag är 20 år och han inte gå ut gymnasiet pga olika irsaker, men nu har jag bara 3 halva kurser kvar innan slutbetyg.
    jag bodde hemma under graviditeten men direkt när barnet föddes flyttade jag hem till pappan till barnet.
    han betalar alla räkningar (då han har fast jobb) och jag står för största delen av maten. de räcker lagom för oss men
    min dotter är nu 8 månader och ja söker extrajobb till kvällar/helger för att få lite extra över i kassan. sen börjar jag plugga klart dom sista kurserna i januari.

jag tror absolut att ni kan klara de, allrahelst då din sambo har jobb.
    grattis till graviditeten:D
    kram

• beau89
    ellasmamma89 skrev 2009-10-06 09:10:16 följande:
    jag är 20 år och han inte gå ut gymnasiet pga olika irsaker, men nu har jag bara 3 halva kurser kvar innan slutbetyg. jag bodde hemma under graviditeten men direkt när barnet föddes flyttade jag hem till pappan till barnet. han betalar alla räkningar (då han har fast jobb) och jag står för största delen av maten. de räcker lagom för oss men min dotter är nu 8 månader och ja söker extrajobb till kvällar/helger för att få lite extra över i kassan. sen börjar jag plugga klart dom sista kurserna i januari. jag tror absolut att ni kan klara de, allrahelst då din sambo har jobb. grattis till graviditeten:D kram
    Känns skönt att man kan ha olika situationer och förutsättningar och ändå klara av det, och vara en bra förälder! Vilket många här inte verkar tro
  • ellasmamma89

absolut! man ska inte lyssna så mycket på vad alla andra tycker, varför måste man följa normen? bara för att alla andra tycker de? nope!
    livet blir inte alltid som man har tänkt från början och då får man göra de bästa av situationen och allt blir jättebra ändå bara viljan och kärleken finns där:)

• VincentsmammaBf2010 April

jag e med en 89a, har ett barn på 1½ år och väntar mitt andra barn april 2010.
    Ekonomin går väl upp och ner, men man klarar sig, man kan ju inte gå ut och äta varje dag och så, :P,

Har själv ingen utbildning eller jobb, men sambon har fast jobb,

• beau89

Japp! Tog ett test för två veckor sen. Det var posetivt! Känns upp och ner, men är mest glad. "pappan" vill inte vara delaktig. Men är målmedveten att klara det ändå !

• dark baby angel

hej är 89 me. har en son som blir 2 på lusia å väntar vårt andra barn till april. går upp och ner me ekonomin men det går. älskar min son å längtar efter andra nu

• ungogravid
    beau89 skrev 2009-10-24 20:06:37 följande:
    Japp! Tog ett test för två veckor sen. Det var posetivt! Känns upp och ner, men är mest glad. "pappan" vill inte vara delaktig. Men är målmedveten att klara det ändå !
    Tror att du kommer klara dig fins även om "pappan" inte vill vara delaktog. Stå pårej!!! :)
  • Älsko

jag är 20 född 89 och väntar andra barmet nu i december då första kommer vara 19 månader..
    vi klarar det galant då vi har en hyffsaf billig bostadsrätt och pappan till barnen har jätte bra lön plus mina föräldrapenningar så här går det galant.. skulle aldrig annars skaffa barn om vi inte skulle klara allt själva..

• MichelleC

jag misstänker oxå att jag är gravid=) Ska snart ta ett test denna veckan=) Ja jag vet inte hur jag ska göra med min ekonomi:S är jätte orolig över den:S hur klarar ni av det ?

• Felle R

hej!
    Är 89:a och väntar första barnet i april. Jag lever på timvikariat och stämplar när jag inte får ihop tillräckligt med timmar. Från och med nästa höst kommer jag leva på studielån då jag ska börja på högskola. Blivande barnets far är för tillfället arbetslös och stämplar men hoppas få igång en egen verksamhet alternativt jobb eller utbildning tills barnet kommer.

Vi får i snitt ut 20 000 tillsammans varje månad och har oftast ca 0-100:- kvar dagen innan nästa lön. Vi bor i hus och min sambo har barn sedan tidigare vilket gör att det rullar en del pengar.

Svar på tråden 89 som väntar barn