Kissar lite i trosorna varje gång hon är kissnödig - hur kan vi göra för att få henne helt torr?
Min dotter som blev 3 år nu i somras har slutat med blöjorna dagtid och det går riktigt bra. Nu säger hon till att hon är kissnödig, men då är det oftast lite för sent. Det har kommit lite kiss i trosorna så att de är blöta. Hon kissar dock alltid på pottan så jag misstänker att hon känner att kisset kommer och kniper åt då hon inser att hon är kissnödig.
Vissa dagar kan det vara 4-5 kissiga trosor, andra dagar inga alls. Oftast så försöker jag sätta henne på pottan med ca 2-2,25 timmars intervall. Lite oftare på morgonen då hon dricker välling och kissar ganska mkt efter det.
Frågan är hur jag ska göra för att få henne att säga till innan kisset har kommit lite grann i trosorna. Är det en övergångsperiod så vi bara ska härda ut? Eller kan det bero på något annat? Vi säger ingenting om detta mer än att det blev lite blött i trosorna och att vi får sätta på torra. Hon kan själv säga att det inte kommit kiss i trosorna de gånger som hon faktiskt klarat trosorna. Så hon verkar ju vara lite medveten ändå. Någon som har tips? Eller förklaringar?