• Kleerup

Vilken tid gäller?

Hej!
    Jag har en fråga, hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna? Jag och min man har satt gränsen till 23:00 på helgen och 20:00 på vardagar för vår 14åriga son. Jag vet att flera av hans kompisar får vara ute mycket längre. Är vi förhårda?

• Svar på tråden Vilken tid gäller?
  • abnocto

Om ni är för hårda kan nog bara ni bestämma, det har säkert betydelse var och hur man bor och hur ansvarstagande sonen är.
    Min 15-åring har 22 på vardagar och 01.00 på helger och vill han vara ute längre har vi en diskussion innan vi bestämmer ny tid. Han har en äldre syster så jag har "vant" mig vid sena tider, säkert en fördel för honom.

• Majsan70

Oj sådär länge får INTE min 14 åring vara ute om det inte är något speciellt som händer.
    Jag vill att hon är inne 20 alla dagar om det som sagt inte hände rnåt speciellt.

Sonen som är 17 år vill jag ha in före 22.30 på vardagarna och helst runt 23.30 helger.
    Men även där kan jag vara flexibel beroende på vart de är o vad de gör.

• Puffy75

Har ännu inga tonåringar men spontant tycker jag det låter helt rimligt! I vart fall på vardagarna, det är ju ändå skola etc man ska gå till dagen efter. Helgen kanske varierar beroende på vad han ska göra och var man bor men jag tycker ni ska strunta i om andra får vara ute längre!!

• Lindzie

Min 12 åring ska vara hemma 21 på vardagarna och 22 på helgerna !

• LillaTanten

Jag är en hård mamma - min 16 åring ska vara inne 21.30 på vardagarna och 01.00 fred/lörd. Hon ska vara "natteklar" inne på sitt rum senast 22 på vardagarna och 01.30 på helgerna.

Som hennes storebror så klokt sa när han var i tonåren och klagade över att jag väckte honom "redan" vid 13 på helgerna: "Mamma, du vet väl att ingen gång i livet förutom under spädbarnstiden behöver man så mycket sömn som just i tonåren" :)

• Lockpojken420
    Kleerup skrev 2009-10-06 13:58:40 följande:
    Hej! Jag har en fråga, hur länge låter ni era tonåringar vara ute på kvällarna? Jag och min man har satt gränsen till 23:00 på helgen och 20:00 på vardagar för vår 14åriga son. Jag vet att flera av hans kompisar får vara ute mycket längre. Är vi förhårda?
    JA ni är alldeles för hårda, släpp lite på linan och ge han förtroende, om han visar att han inte klarar av detta, dra in på hans tider.
  • ichbintova

Jag är 14 år och ska varahemma 20.30 på vardagarn, 21.00 senast.
    På helgen ska jag vara hemma 23.00.
    Jag hade samma tider då jag var 13.
    Tycker dock att det är lite tidigt...
    Skulle gärna vilja vara ute längre, men dom är ganska hård när det kommer till tider.

Eftersom att jag inte dricker så skulle jag att jag kan få lite plustid.

Svar på tråden Vilken tid gäller?