• myrstacken

Äter ni föräldrar någon sötsak varje dag som bulle, småkakor, godis?

Äter ni föräldrar någon sötsak varje dag som bulle, småkakor, godis?

• Svar på tråden Äter ni föräldrar någon sötsak varje dag som bulle, småkakor, godis?
  • Ankissen

Ja, nästan varje dag. Det blir liksom en slags utflykt att alltid ha något att gå och handla. Trist annars. Sen är jag så hungrig hela tiden eftersom jag helammar. Har gått ner allt och lite till från graviditeten, så jag tror jag unnar mig lite därför mig...

• Tullemi

Ja, vi äter lite skräp varje dag. Kan vara allt i från en bulle till smågodis. Däremot sällan pizza, kebab och sånt flottigt.

• Turboplingen

Inte varje dag, men visst händer det mer än på helgerna..
    Men det blir efter dottern har lagt sig, för om vi äter så vill hon såklart också ha.
    Och vi vill försöka hålla på lördags godis

• 3mamman

Javisst någon bulle eller kaka i princip varje dag, trodde nog de flesta gjorde det.

Vad äter ni annars på eftermiddagen?

• M 1985

Ja det slinker nog ner allt för mycket sötsaker i min mage när jag är hemma!
    Men som vanligt så ska jag sluta med allt socker imorrn.. ;)

• Mabybaby

Japp! Har ätit minst 1 bulle/kaka/kex eller godis varje dag ungefär samma tid varje dag i över 2 års tid nu. Känns bra och tänker fortsätta med det sålänge jag trivs med det.

• Burberry

Nej, äter aldrig bulla eller kex om vi inte har gäster eller är bortbjudna, så blir max nån gång i månaden. Nån godisstång slinker ibland ner när jag gör matuppköp, men inte varje vecka. Tycker det är otroligt duktigt av mig, jag var en riktig godisråtta ännu för några år sedan *stolt*

• mammamutilltre

När jag är hemma och speciellt som nu när jag är gravid så stoppar jag i mig nåt gott var dag..kan vara bulle eller chokladbit.
    Men försöker undvika att ge barnen nåt varje dag, jag väljer att sjunka ner i soffan på kvällen med nåt gott då barnen sover.

• mamman 5

Jag brukar äta någon kaka till kaffet både på förmiddagen och eftermiddagen.

• LaJohannan

ja helst, annars får jag krupp. Lite godis om dan, gör johanna glad!

• weravivvi

Ja något litet sött o gott blir det nästan varje dag, försöker låta bli men jag tror nog att jag är beroende...

• Safireee

Fram tills för fem år sedan gjorde jag det, men sedan slutade jag med det och höll mig till fredag+lördag kväll och eventuella kalas och speciella tillfällen. Då försvann godissuget och energinivån var mer jämn. Jätteskönt!

Nu har jag tyvärr haft lite svårt för att hålla fast vid detta eftersom jag kommit på att socker funkar jättebra mot yrsel, orkeslöshet och trötthet...hmm. Men jag försöker verkligen inte äta något sådant om jag inte mår dåligt fysiskt.

• 3busungar

för oss som numera är hemma båda 2 så blir det en fika varje dag..
    är oundvikligt.haha

• sassus

Jag försöker att inte göra det eftersom jag börjar gå upp de kilona som rasade av mig när Ebba precis kommit. Men det är svårt, speciellt som det är så tråkigt att gå hemma. Det blir liksom höjdpunkten på dan, att ta en kopp kaffe och en kaka. Speciellt om man bakar själv för då har man ju nåt att göra också...

• PixL

Nej, inte varje dag men alldeles för ofta. Kanske 2-3 dagar i veckan.

Svar på tråden Äter ni föräldrar någon sötsak varje dag som bulle, småkakor, godis?