• Utlandssvensk76

Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?

Hur många pergoförsök tog det innan det tog sig?

Namn garna ocksa om ni hade egen agglossning innan ni borjade ta pergo.

Hur manga av er fick/vantar tvillingar?

• Svar på tråden Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?
  • Knasten83
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-13 11:34:03 följande:
    Tack sa jattemycket Det ar pa torsdag, bara en 'hel' dag kvar, gar ju hem tidigare fran jobbet pa torsdag
    imorgon gäller det!! Håller tummarna! *kram* o lycka till (säg nu inte tack!! )
  • Utlandssvensk76
    Knasten83 skrev 2009-10-14 16:30:51 följande:
    imorgon gäller det!! Håller tummarna! *kram* o lycka till (säg nu inte tack!! )
    Antligen har dagen kommit Bara nagra timmar kvar, gar fran jobbet just fore 15-tiden. Jag ar en san som aldrig kommer pa vad man ska fraga - har du nagra rad om saker jag bor fraga?

Jag uppdaterar efter besoket
  • Knasten83
    Utlandssvensk76 skrev 2009-10-15 08:53:26 följande:
    Antligen har dagen kommit Bara nagra timmar kvar, gar fran jobbet just fore 15-tiden. Jag ar en san som aldrig kommer pa vad man ska fraga - har du nagra rad om saker jag bor fraga?Jag uppdaterar efter besoket
    ja idag gäller det!!! Så spännande!

Åh va svårt... jag vet inte vad du ska tänka extra på. Tror det faller sig naturligt när du är där och det visar vad det visar. Tror inte du det?
  • Utlandssvensk76
    Knasten83 skrev 2009-10-15 10:56:21 följande:
    ja idag gäller det!!! Så spännande!Åh va svårt... jag vet inte vad du ska tänka extra på. Tror det faller sig naturligt när du är där och det visar vad det visar. Tror inte du det?
    Jo det blir kanske sa
  • Utlandssvensk76

Igar var jag pa VUL pa dag 12 (brukar ha AL pa dag 15 oftast men ibland 16 eller 17 vilket ar sent da min cykel ar 26-28 dagar). Slemhinnan var endast 5.9mm (borde ha varit minst 10mm sa lakaren). Jag hade en aggblasa pa 13mm.

Ska ta blodprov pa AL dagen och CD21 och beroende pa resultat far jag pergo nasta cykel da jag har for kort lutealfas.

Ar det nagon som vet om slemhinnan vaxer till sig? AB kommer forhoppningsvis att vaxa till 19-21 mm (han sa att 18-24mm ar bra) - men om slemhinnan ar for tunn blir det val anda inget? Och den korta luteala fasen.... verkar stalla till det efter att agget har slappt. Har konstaterat att jag hade AL i juni med blodprov och ar ganska saker att jag har haft det manaderna efter ocksa (AL test, tempning).

Vet ej hur jag ska kanna mig efter ovanstaende? Ar dock 'lattad' att vi har markt att jag behover hjalp relativt tidigt. (Har PCO aggstockar men ej PCO-S)

• Knasten83

som jag fattat det ser är skillnaden på PCO och PCOS inte själva äggstockarna utan hur många symtom man har av pco.. som jag har pco äggstockar, behåring, producerar för mkt testosteron, akne från o till och övervikt över magen, höfter..

• NoahLeah

Jag fick min son på 2a enkelkuren ...nu försöker vi oss på ett syskon och blev gravid på 1a dubbelkuren men tyvärr missfall, på lördag börjar jag kur nr 5....verkar mao lite trögare andra gången.

• Fru Mi

Första gången tog det sig på andra försöket. Sonen är fem år nu. Andra gången tog det sig på första försöket, är i v14. Jag hade ingen ägglossning alls mellan graviditeterna och fick börja med pergo direkt. Lycka till alla

.
  • TrasigaTrasan

Fru Mi skrev 2009-12-02 10:58:00 följande:

Första gången tog det sig på andra försöket. Sonen är fem år nu. Andra gången tog det sig på första försöket, är i v14. Jag hade ingen ägglossning alls mellan graviditeterna och fick börja med pergo direkt. Lycka till alla
    Oj de här får mig att verkligen hoppas inför nästa månad, då jag första gången ska ta en enkelkur av pergo.......åååå va jag hoppas nu.
  • jmynt

jag ska ta min första kur nästa cykel, har bim den14dec och enligt gyn såg det ut som om jag har ägglossat av mig själv denna cykeln och vi har haft sex varje dag utom igår, hoppas hoppas att det tar sig redan nu

• malinlulea

Nån som vet nåt om det TS frågade i trådstarten? Hur vanligt är det att det blir tvillingar vid pergokurer?

Jag ska börja på min första pergokur på onsdag för att försöka få ett syskon till min son som är 4 år.

• TrasigaTrasan
    malinlulea skrev 2009-12-06 22:13:35 följande:
    Nån som vet nåt om det TS frågade i trådstarten? Hur vanligt är det att det blir tvillingar vid pergokurer?Jag ska börja på min första pergokur på onsdag för att försöka få ett syskon till min son som är 4 år.
    tydligen ska det vara ganska vanligt, då det står om den höga risken till tvillingar i pappren om pergotime.
  • TrasigaTrasan
    jmynt skrev 2009-12-04 14:37:00 följande:
    jag ska ta min första kur nästa cykel, har bim den14dec och enligt gyn såg det ut som om jag har ägglossat av mig själv denna cykeln och vi har haft sex varje dag utom igår, hoppas hoppas att det tar sig redan nu
    lycka till!
  • Sandara

Hej!
    Jag har precis ätit min första pergotimekur och fick sedan ta Ovitrelle-spruta i fredags vilket skulle framkalla äl i lördags, eller efter 36 timmar. Dagarna går så sakta just nu och jag hade även en liten pytteblödning igår eftermiddag. Det kan väl inte vara en nidblödning redan?! Fattar ingenting... /S

• MoaL

Gick på 5 pergokurer, blev inte gravid.

• MoaL

Nej, fick ägglossning en gång med dom men blev ej gravid. Fick ta sprutor istället, fungerade inte det heller! Nu är det IVF som gäller .

• talia

Första pergobebben blev till efter första trippelkuren (första gången som äl påvisades, fick ingen äl m lägre dos), andra pergobebben (med 4 års mellanrum) efter första kuren, även då trippel. Lycka till allihop och kämpa på!

• Susanne78

Gick två pergo kurer och blev sedan gravid med tvillingar (tvåäggs), dom är nu 13 månader. Hade egen ägglossning. Har även tvillingar i släkten (min mamma är tvåäggstvilling).

Svar på tråden Efter hur många pergoförsök blev ni gravida?