• Min högsta önskan

Överkänslig mot myggbett??

Kan man vara det??
    Min son på 2 1/2 år får nämligen blåsor när han får myggbett.
    Första gången han fick det i sommar, trodde jag att det var vattenkoppor han fått, men det blev bara 2 stycken på ryggen. Då tänkte jag att det kunde vara svinkoppor..
    Nu har han fått flera myggbett, som ser ut som myggbett i början, men som sen blir blåsor av. De verkar inte störa honom något nämnvärt, så det är inte att han kliat hål på dom och det blivit en infektion, utan det blir blåsor ändå.

Någon som hört talas om att man kan vara överkänslig mot myggbett?
    Eller vad kan det annars vara`
    Någon som har en teori?

• Svar på tråden Överkänslig mot myggbett??
  • Charla

Visst kan man det.Min dotter är överkänslig mot myggbett. Men jag kan inte säga att det blir som du beskriver det...hmmm...min tjej blir mkt svullen, det kliar enormt och det blir febervarmt på stället, en gång svullnade hela ögat igen...myggen verkar gilla henne åxå. Första gången hon reagerade så starkt trodde vi att hon blivit ormbiten, eller blivit stucken av en geting. Vi smörjer henne i myggtider med "mygga" såklart. Och så får man badda med vatten eller kylbalsam..

• Linnpinn

Min son är också extremt känslig för myggbett och precis som Charlas dotter blir han väldigt svullen och varm, när svullnaden börjar gå ner kan det också bli som en blåsa på stället ibland.

• SilverEmma

Jag har själv alltid varit överkänslig mot myggbett, och självklart så dras dom små jävlarna till mig också.

Mina myggbett svullnar & vissa blir stora som golfbollar, sen blir dom feberheta. När dom börjar lägga sig så blir dom jämt missfärgade & det ser ut som stora blåmärken...ser för jävligt ut....

Har testat att badda med asolsprit & andra saker som ska lindra & på vissa ett funkar det, på andra inte.

• Min högsta önskan

Fast min son blir inte svullen, och inte kliar det så värst mycket heller, utan de där små blåsorna bara dyker upp..

• evelina85

min son har precis som Linnpinn skrev...han får nästan alltid blåsor efter en dag. tyvärr så har han kliat sönder några så han har några fula ärr på bena...=(

• Myggan0202

Jag får också såna här blåsor. Jag är 12 år och får det väldigt ofta. Blåsorna ser ut precis som du beskriver dom. Jag fick ett myggbett i förrgår och nu är det en blåsa. De brukar försvinna efter ett tag men det känns ändå väldigt obehagligt. Blåsan är inte så stor men nog den största jag har haft.

• Cissan

Min dotter har fått lika men det visade sig vara fågelloppsbett som katterna tydligen skulle dragit med sig in. Blev superstora o kliade som attan.

Svar på tråden Överkänslig mot myggbett??