• Ancilla

Tips till 3-årskalas!

Nästa vecka fyller vår stora tjej 3 år och hon skall ha kalas. Tar tacksamt emot tips på vad ni gjort och ätit på era bästa barnkalas. Hur får man ett lyckat 3-årskalas? Några lekar som kan rekommenderas?

Tar tacksamt emot tips från er.

Ancilla

• Svar på tråden Tips till 3-årskalas!
  • ElinC

Du behöver inte ha så mycket gemensamma lekar. Ta typ fiskdamm, och kanske "balongen" om du måste ha nått alls?

• lugnåsbo

Lekarna skötte barnen så bra själva men nån form av skattjakt eller fiskdamm är ju alltid roligt.

Vi gjorde grillspett där vi satte på
    Melonbit
    chokladboll
    marsmallows
    jordgubbe (såhärårs kanske en äpplebit istället?

dom var jättepopulära och såg festliga ut
    (sen hade vi ju tårta o sånt oxå =) )

• Jenny 1976
    lugnåsbo skrev 2009-10-12 09:19:31 följande:
    Lekarna skötte barnen så bra själva men nån form av skattjakt eller fiskdamm är ju alltid roligt.Vi gjorde grillspett där vi satte påMelonbitchokladbollmarsmallowsjordgubbe (såhärårs kanske en äpplebit istället?dom var jättepopulära och såg festliga ut(sen hade vi ju tårta o sånt oxå =) )
    Vilken kul ide, den har jag nu skrivit ner och ska använda mig av
  • jen längtar

3årskalas har vi inte haft men på sonens 2års kalas så bjöd vi på korv med bröd. Sen poppade vi popcorn i popcornmaskinen vilket var väldigt uppskattat då det poffar och hoppar popcorn för fullt sen fick alla varsin strut med popcorn och vi gick upp till vårt "biorum" där fick sonen stå o ta emot biljetter av kompisarna (låtsas biljetter som jag skickat med i inbjudan) och sen visade vi spöket laban på bioduken

Svar på tråden Tips till 3-årskalas!