• ika78

    kväljer..sväljer???

    Min dotter är 11 veckor och har nu de senaste veckorna börja kvälja massor.Det ser ut som att hon vill kasta upp men sväljer det ner direkt.detta gör hon ofta,efter maten samt under måltiderna.VARFÖR???

    Har frågat på bvc men där fick jag ej ett bra svar.Hon äter ganska glupskt och snabbt(från flaskan) Hon kastar ej upp så mycket bara kväljer.

    Har nån varit med om detta?Varför gör hon så?Kan man göra något åt det??

    Har googlat men ej hittat något svar där.Hjälp ni mig!!!!!!!

  • Svar på tråden kväljer..sväljer???
  • The Black Lady

    Du kan ju alltid be en sköterska titta henne i halsen så hon inte har svullna halsmandlar som spökar för henne....

  • Kya

    Min son höll ofta på och spydde upp lite mat i munnen igen och svalde ner det igen. när det bara är små mängder som stannar i munnen så sväljer barnet automatiskt ner maten igen, de spottar inte ut det. det kanske är det du märker av?


    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • ika78

    Joo..det är nog mjölken hon sväljer ner.Varför kommer det inte helt upp.Ser så hemskt ut när hon bara sväljer och sväljer...(är en lite hysterisk mamma)

  • The Black Lady
    ika78 skrev 2009-10-08 15:17:27 följande:
    Joo..det är nog mjölken hon sväljer ner.Varför kommer det inte helt upp.Ser så hemskt ut när hon bara sväljer och sväljer...(är en lite hysterisk mamma)
    Så mitt svar är inget du tänker på?
  • ika78

    Jo,jag ska fråga igen av sköterskan när vi skall dit näst gång.Tar emot alla råd.TACK!!

  • Kya
    ika78 skrev 2009-10-08 15:17:27 följande:
    Joo..det är nog mjölken hon sväljer ner.Varför kommer det inte helt upp.Ser så hemskt ut när hon bara sväljer och sväljer...(är en lite hysterisk mamma)
    det ser värre ut än det är. det är egentligen bara att bebisen spyr upp en jätteliten mängd mjölk igen, och med låg hastighet så det stannar kvar i munnen. så bebisen sväljer ner det igen. verkar det som h*n blir rentav störd av det så kan du testa lägga h*n på mage, för då kommer mjölken lättare ut. men störs inte bebisen av det så är det inget att bry sig om.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • ika78

    Tycker så synd om min lille tös.Ser obehagligt ut.Har försökt vända på henne men då har hon redan svalt ner allt.

    Kommer det att bli bättre?

  • Kya
    ika78 skrev 2009-10-08 15:27:13 följande:
    Tycker så synd om min lille tös.Ser obehagligt ut.Har försökt vända på henne men då har hon redan svalt ner allt.Kommer det att bli bättre?
    jo, med tiden. när magmunnen har utvecklats bättre.
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
Svar på tråden kväljer..sväljer???