Anhöriga till person med schizofreni
Hej
Jag undrar om det finns några här som har en anhörig med diagnosen schizofreni som är intresserad av att utbyta tankar,funderingar, erfarenheter osv
Hej
Jag undrar om det finns några här som har en anhörig med diagnosen schizofreni som är intresserad av att utbyta tankar,funderingar, erfarenheter osv
Ja. Du får gärna inboxa mig.
Ja jag har nära anhörig med diagnosen.
Jag har också en nära anhörig.
Jag är intresserad av att höra hur det har utvecklats sedan denna fråga skrevs 2009.Har själv anhörig med denna sjukdom
Schizofreni ,dett kan vara en bred sak om dett betyder att man hör röster
och dett beror också på om man har onda eller goda röster såm pratar till en
själv hör jag röster jag har hört dem i 37 år redan men de har inte så stor makt på mig mera såm tidigare
för man har blivit van men ändå inte van. Men peniskonerad blev jag nog på köpet
Men dett värsta av allt dett är att man hör dem oavbrytet från moron till kväll och specielt när man är ensam då är man lyhörd . Och dett värsta är ju om någon annan person hör dem när de ropar dett är dett såm skrämer en
Jag iallafal känner mig hotad av rösterna mina, för jag är canslös mott dem, för jag vett ej om de vill ont eller gott till mig ibland käns dett såm dett skulle vara satan själv. Men jag tror att schizofreni ytbrytes vid yngre åren
och man blir såm ett offer utvald av onda andar,. För att en hellt frisk människa kan börja höra röster men till först så ändras ens personlighet han glömer bort sig själv för att rösterna tar över hand till först såm mitt exempell
så började de med att gävlas när jag rökte en ciggarett och sade att någon dör dett är bara djävulens och satans funderingar så att de har något och skylla på och anklaga på att man har mördat någon likadant kan satan använda när man äter gröt och för skeden i munen under dena bråkdelar av sekund kan satan själv säga han dör om du läger skeden i munen en rörelse såm man inte kan hejda och allt är lögn
i mitt fall såm jag ser dett så är dett olika ande väsen jag har att göra med'
och en ande kallar jag till Hjälparen.
Dett ännda felet är att mina röster är så värkliga på något vis för jag hör dem så klart och tydligt
Men endel röster jag hör så hör ingen annan människa . dett är oerhört påfrestande att höra demm oavbrutet dett känns såm man skulle åldras i förtid .Och man blir hellt arbetsoförmogad för att man kan inte tänka på sitt arbete och dess uppgift RÖSTERNA TAR HELLT ÖVER TANKE GÅNGEN med derass funderingar . HEJ