Granulom
Undrar om någon som fött barn och blivit sydd råkat ut för att få ett granulom?
(osäker på stavningen men det uttalas så)?
I så fall undrar jag hur behandlingen gick till för dig och om du tycker det blev bra efteråt.
Undrar om någon som fött barn och blivit sydd råkat ut för att få ett granulom?
(osäker på stavningen men det uttalas så)?
I så fall undrar jag hur behandlingen gick till för dig och om du tycker det blev bra efteråt.
Ingen som varit med om detta?
Jag fick granulom efter båda barnen men värst efter första (blev sydd på operation med andra).
Fick en djup bristningen vid första förlossningen som syddes av läkare på förlossningensrummet men som sedan sprack upp igen delvis och fick självläka.
I den biten av ärret fick jag granulom som jag gick till BM på MVC och penslade i början varje vecka. När det inte hjälpte klippte läkaren bort det värsta och penslade sedan efter. Det gjordes regelbundet under 7 månader och sedan försvann det helt.
Under tiden hade jag problem med att sitta på golvet, sitta på huk odyl. men när det blev bra så blev det riktigt bra.
Efter andra barnet så självläkte det efter ett par månader. När jag kom för att behandlas så var det redan borta - skönt!
Lycka till!
Yep men det försvann av sig själv just före jag skulle bli behandlad, försvann 4 mån 1 vecka efter förlossningen.
Tack för era svar!
Jag var på efterkontroll idag och fick svar på varför det fortfarande svider så och varför vi fortfarande inte kan ha sex. Granulom. Det var bristningar som läkt men där lite vävnad liksom hamnat utanför på nåt sätt. Det är tydligen inte alls ovanligt och många gånger gör de inte ont. Men det gör mina. Så om 1,5 v ska jag till läkaren för bedömningen och förmodligen första penslingen. Ser INTE fram emot det! Men skönt att snart slippa dom. Fast lite rädd blir jag när jag läser ditt inlägg om 7 månader Mattemamman... Jaja, hoppas att skiten snart försvinner. Blä. Men "skönt" att veta att jag inte är ensam.