Ni med skyddade personuppgifter se hit!
Hmm, vet inte vart jag ska lägga den här tråden..
Iallafall lever jag och min familj med skyddade personuppgifter sen nått år tillbaks.
Vill inte riktigt gå in på varför men det har inte att göra med en misshandlande exman.. Men jag har haft problem med en förföljare som gjort riktigt otäcka saker, alltså det rör sig om en psykiskt störd människa som attackerat vårt hem och så..
Nu undrar jag, alla ni som har liknande problem, med exmän eller bara underliga människor.. Hur gör ni för att hantera rädslan?
Jag vill flytta jämt ungefär, helst till en lägenhet högt upp och i hus utan brevinkast och med portkod. (Har varit utsatt för ett försök till anlagd brand.)
Vi bor högt upp nu men känner mig ändå inte trygg med öppen port och så.
Går det att få nån slags hjälp med att få förtur och hjälp med att flytta? Nån som vet? Vill helst bo i hus men det känns som en omöjlighet av förklarliga skäl.
Men om man skulle göra det, kan man söka bidrag för säkerhetsdörr? Kanske okrossbara fönster?
Och sen en allmän grej bara.. Känner mig som ett jäkla ufo på vårdcentralen och på apotket och sånt. Det är som att man inte har en aning om hur man ska hantera. Ibland viskar man "du har skyddad id va" och i doktorns väntrum blir det alltid typ "kan person född 1979 komma in".. Och så hummar doktorn alltid och så ja jag ser att du har skyddade personuppgifter så jag vet ju inte vad du heter och så blir det en kort paus som att jag ska dra hela min historia om varför.. Känner mig jäkligt dum rent ut sagt.
Nån som bara vill skriva något? Känner mig rätt så ensam. Och känns jobbigt för mina barn, hur hanterar jag det när dom kommer upp i skolåldern? Med myndigheter och allt..
Ja, skriv vad som helst och berätta. Tips på vad man säger om nån frågar om varför man har skyddade uppgifter kanske?