• kräftan77

Pergotime direkt efter p-piller.. någon med erfarenhet?

Hej!
    Här sitter jag idag och väntar på min mens som borde kommit igår. Slutade med p-pillerna i onsdags och mensen kommer inte.. så typiskt. Tanken är att jag skall börja med dubbel dos Pergo direkt så fort mensen kommer. Med förra barnet lyckades vi på dubbel dos och därför börjar vi med dubbel dos nu. Enligt min gynläkare så är chansen inte så stora direkt efter p-piller kuren med tanke på att äggstockarna fortf är lite vilande efter p-pillerbeh. Men jag vill ju så gärna bli gravid direkt.. jag ni vet.. man längtar ju Någon som fått ägglossning direkt efter p-pillerbeh. ? Är det helt omöjligt?
    Kramar till er alla

• Svar på tråden Pergotime direkt efter p-piller.. någon med erfarenhet?
  • LizG

Hej hej!
    Gick också direkt från p-piller till pergotime. Enligt min läkare så ska chanserna vara väldigt bra direkt efter man slutat med p-piller men så blev det inte här.. Åt en enkeldos o inget hände, har precis börjat med Provera o sen blir det en trippeldos (det var det enda som fungerade förra gången..).
    /Liz

• kräftan77

Tack för ditt svar! Det lät ju pos att din läkare sagt att chanserna är stora Jag har nu tagit Pergo dubbel dos i 2 dagar och hoppas hoppas hoppas nu så mkt på att det skall fungera.. Vi lyckades ju med Pergo dubbel dos sist. Vad är Provera? Är det tabletter eller injektioner? Lycka till och hoppas det tar sig!
    Mvh

• LizG

Provera är tabletter för att framkalla blödning.. tyvärr så ville inte kroppen fungera själv (inte helt förvånad..) utan jag måste knapra tabletter i tio dagar o sen vänta på mensen o sen är det trippeldos på g. Vet att det är bara början på resan men jag är, precis som du, ivrig och vill att det ska fungera inom en inte allt för lång framtid Hoppas att det bara behövs en trippeldos (tredje trippel fungerade förra gången..) men om det inte visar äl så skulle vi gå direkt på sprutor (puregon tror jag dom hette..).
    Lycka till!

• kräftan77

Tack! Lycka till du med

Svar på tråden Pergotime direkt efter p-piller.. någon med erfarenhet?