Örnie skrev 2009-10-18 16:49:01 följande:
Fast i München är i princip alla inflyttade, så att om det är lite storstadsstressigt och snorkigt, så ska man inte skylla på bayrarna.
likjornaja: maste saga att jag har helt annan uppfattning an dig ang. ovan... Just for att Muenchen ar en sadan "mysig" liten storstad sa finns det manga "Urmuenchner" som bott i generationer i staden, dock ar det sa att de inflyttade haller samman, da urmuenchnarna oxa haller samman o saledes ar det valdigt svart att lara kanna riktiga muenchnare inpa livet... det ar i alla fall min uppfattning efter 15 ar boende i bayern, darav 11 i muenchen! Fann att fororterna strax utanfor var tio ganger vaenligare, faktiskt! har bott bade norr o soder om muenchen, trivdes allra bast i erding, som ligger ca 50 min med pendeltag fran citycenter (men har darfor mysig stadskarna med cafeer och affarer o allt man behover for dagsbruk sa att saga)! o snobbigt ar muenchen, helt klart! men det ar ju en rik stad, so no wonder!
Bor forresten inte i EDI, utan ca 50 min norr om staden i en liten by, sa kan tyvarr inte ge tips om sjalva staden o dess leverne som smabarnsforaldrar

dock ar det dyrt boende, men det ar det ju a andra sidan i muenchen oxa.
En vanlig lagenhet i innerstaden kostar sina slantar... vi bodde i parhus i erding senast o jag tror hyran lag pa ca 1500 euros/manad (och har for mig att det var relativt billigt...)
under 1200 euros lar du i alla fall inte hitta nagot mysigt...
har i skottland ligger hyrorna dock oxa ratt hoga, har dock ingen erfarenhet av att hyra har, pim kan det battre