Grattis till 34 veckor, Latvis! Så skönt att du kommit så långt och kan slappna av nu även om du alltid verkar ha varit coolast i gänget
.
Det där med att bajsa på sig har jag faktiskt inte ens tänkt på, lyckligt ovetande som jag har varit, men det vore definitivt inte kul! Tror inte att jag gjorde det förra gången - eller så lever jag bara i illusionen om att jag inte gjorde det.
Kiwi, förstår att du är less på förvärkarna! Hoppas att bebisen kommer så snart du är fullgången så att du slipper det. Jag förstår att det är svårt att veta när det är på riktigt när det är så. Din tapp måste i alla fall klara ganska mycket sd så det är ju bra att veta för en ev. tredje graviditet. Känner du tryck nedåt? Jag känner en stor skillnad de senaste dagarna. Jag känner verkligen hur barnet ligger långt ner och nästan ska "ploppa ut". Kanske kommer du också att känna så när det närmar sig på riktigt.
Mitt svullna finger har gått ner lite idag, men har nog lite vätskeansamlig för de är inte riktigt lika smala som förr.
Det gick bra på spec. mvc. De är superbra på KS denna gång! Igår ringde bm från Aurora för att höra hur jag hade det. Helt fantastiskt! Jag får verkligen kunglig behandling denna gång
! Och så var det ett uppföljningsbesök på spec. idag bara för att kolla att allt var ok med bebisen. Först kopplades CTG på och allt såg fint ut! Sedan undersöktes jag av en läkare. Om jag förstod saken rätt är jag 1,5 cm öppen och min cervix är 2 cm. Huvudet ligger långt ner och trycker och tappen har börjat mjukas upp. Läkaren trodde att bebisen skulle komma i slutet på veckan! Hon trodde att det var några dagar kvar, men kunde inte svära på det. Har inget hänt förrän på måndag nästa vecka ska jag ringa för en tid. Då kollar de bebisen igen och bokar ev. in mig för igångsättning. Vet inte varför de talar om igångsättning så snart, men de vill kanske inte att bebisen blir för stor med tanke på min tidigare näthinneavlossning. Det känns jättebra och spännande!! Det var faktiskt först igår som jag verkligen kände lite mer "kontakt" med bebisen. Det har känts så overkligt tidigare under denna graviditet. Men min dotter kände jag så starka band tidigt i graviditeten.
Min förkylning är bättre, men snuvan sitter kvar! Förhoppningsvis är jag helt frisk tills i helgen då jag hoppas att bebben gör entré!
Och ja, på tal om tråden borde den gå ut idag så vi kanske ska skaffa en ny. Det har varit så otroligt fantastiskt att följas åt. Det känns nästan som om jag känner er fastän vi aldrig har träffats!
Kramar