Måste jag söka ensamvårdnad för att kunna åka till mitt land och hälsa på min familj.???
Hej
Jag vill åka hem till mitt land och hälsa på min familj. Det skulle vara så himla roligt och kunna visa upp min son för min familj, Jag kommer från ett land som inte är i krig. Jag kommer från Ecuador, och min familj där är en medelklas familj, som i första hand är ärliga snälla och har respekt för andra.
Jag var gift med min sons pappa i 9 år, sen gick vi isär för två år sen. Jag bor själv och har mitt barn varannan vecka. Har ett jobb och sköter mig alltid som det ska. I tre års tid har jag bett min ex att låta mig åka hem till Ecuador och låta Min son följa med. Han vill inte.. han vill inte
Jag känner mig väldigt ledsen, jag förstår inte varför heter gemensamvårdnad om bara en förälder bestämmer, jag förstår inte varför man blir svensk medbörjare om till o med polisen ifrågasätter mig om varför vill jag åka hem med min son?????
Jag bor här totalt själv, ingen familj... Sendan jag flyttade isär från mitt gamla destrutiva liv, har jag nogorlunda skaffa mig vänner och folk som jag kan prata med, innan dess har jag varit totalt isolerad. Jag känner mig som en parasit i den här land ... Totalt själv och ingen stöd nånstans. Jag har pratat med Soc, familjerätten, polisen och jurister. Ingen kan ge mig hopp..
vad ska jag göra.. Undra om det finns flera i den här land som befinner sig i samma sitution. Som 12 åring förlorade jag min mamma, min låtsas pappa och min lille bror i en olycka samtidigt. Min farmor som nu är 80 år har varit allt för mig, och hon är sjuk .. hon önska att jag kunde komma hem och hälsa på med min älskade son.
Jag lider dag som natt och inte kunna ge henne en sista önska. Varför är livet så orättvis?? varför blir man straffat för att man är från en annan land???? varför bara pappan har rätt och hälsa på sin familj med våran son när han vill och inte jag??