• nymåne

Agnes, Lovisa eller Klara?

Om mindre än en vecka har tre månader gått sedan Linneas lillasyster föddes - och HJÄLP vi har ännu inte enats om något tilltalsnamn!!! Efter mycket stötande och blötande (och en tidigare tråd här under "Dop och namn" där ni läsare hjälpte oss mycket) återstår nu tre namn. Flickan ska alltså heta något av följande:

AGNES HASSELBLAD

LOVISA HASSELBLAD

KLARA HASSELBLAD

Snälla, snälla kan ni ge mig lite tankar och åsikter kring dessa tre alternativ! Vilket föredrar du? Varför klingar de andra mindre bra? Ge oss lite input!

• Svar på tråden Agnes, Lovisa eller Klara?
  • Incinta

Agnes Hasselblad tycker jag.

Klara och Lovisa är så vanliga namn idag. Agnes låter bättre till efternamnet också tycker jag. Lovisa om jag ska välja en tvåa :)

Lycka till i namnvalet.

• sagostund

Linnea och Lovisa klingar ju fint tillsammans

• Dudden

Lovisa passar finast tycker jag!

• tussunge

Tycker Lovisa passar bäst till efternamnet men att Agnes passar bäst med Linnea =)

• framsteg

Lovisa! Passar bäst med efternamnet.

Å andra sidan vet man ju aldrig om hon en dag själv väljer att byta efternamn eller inte, men tills den dagen... Lovisa Hasselblad!

(Ett annat tips - sätt er ner och skriv de kombinationer ovan för hand, både fint och slarvigt och som en namnteckning och se vad NI tycker känns bäst att skriva! Det försvann en hel del namn den vägen för oss... )

• nelli08

Linnéa & Lovisa Hasselblad

• spöketlaban79

Lovisa eller Klara! Jättefina namn.

• nymåne

Det blev en liten Agnes! Och om vi har turen att få en trea kanske det blir en Lovisa...TACK i efterhand för era inlägg!

• Kina79
    nymåne skrev 2010-07-28 10:27:54 följande:
    Det blev en liten Agnes! Och om vi har turen att få en trea kanske det blir en Lovisa...TACK i efterhand för era inlägg!
    Åhhh va fint

Från en mamma med tre tjejer:

Tyra född 2004
    Ellen född 2006
    Agnes född 2010
Svar på tråden Agnes, Lovisa eller Klara?