• Kimberly

Hur lång tid från 1a besöket till behandling?

Hej på er. Jag och min sambo ska på vårt första besök på fertilitetskliniken nästa vecka efter ca 8 veckor i kö från att vi blev remitterade dit. Det första besöket har jag förstått mest består av information och inskrivning. Vad kommer mer att hända? Hur lång tid tog det sedan för er innan ni fick träffa en läkare som påbörjade Pergo behandling, för jag antar att de kommer sätta mig på det då jag har misstänkt PCO.

• Svar på tråden Hur lång tid från 1a besöket till behandling?
  • Kiimen

För oss tog det inte så lång tid men jag har aldrig gått på pergo, fick påstarta ivf på en gång då det finns mer sjukdom bakom, men första besöket var maj 2008, sedan sommarstängd klinik juni-augusti och sprutstart i september så tycker det gick fort.

• frökensvår

Ska försöka svara så gott jag kan, ditt första besök är mest information ja och kanske lite frågor om bakgrund (menscykel osv), sedan blir nog nästa steg undersökning av dig, och din sambo.
    Undersökning av dina äggstockar & så, spermaprov på din sambo och kanske blodprov. Det tar ju lite tid att få provsvar där t.ex.
    Tiden beror ju på kön på er klinik och på hur era provsvar ser ut så det är nog svårt att svara på. Har du egen mens? Annars kommer du säkert få tabletter för att framkalla blödning och beroende på hur din egen menscykel ser ut så kan man behöva starta med dom på "rätt" tid i din cykel.
    Jag är verkligen ingen expert men jag ville bara ge dig en liten hint om vad som kan vänta! Lycka till!

• yousou

jag fick vänta en månad till första besöket och nu väntar jag på nästa tid och det är inte förrän i slutet av november. Dvs från sep-nov så det är ganska lång tid...

Svar på tråden Hur lång tid från 1a besöket till behandling?