• UffeM

secondhand affär i Stockholm?

Vi har haft garderobsrensning, har 2 barn 14 resp 17 år, och som vanligt resulterade det i högar med för små kläder som måste utrangeras

Det som är slitet, fläckigt, urtvättat osv går givetvis till insamlingslådorna, sedan återstår det fräscha.....vad brukar ni göra med det? Sälja på blocket eller annan nätsajt, eller till secondhandaffär? Det är ganska mycket dyrt inhandlade märkesgrejor, t.ex GAP, Abercrombie, Fred Perry, så det känns helt fel att skicka iväg det till insamling (kollade upp myrorna, de säljer i princip allt till u-länder för 60 öre per plagg...), utan det borde väl finnas någonstans där man kan sälja det?

Helst vill jag sälja/lämna in allt på en gång....

/Ulf

• Svar på tråden secondhand affär i Stockholm?
  • Birgitta L

Svar till UffeM:

Det finns en jättebra second hand affär som heter Nu och Då, den ligger på Norrtullsgatan precis vid Odenplans T-bana.

• Dakota

Det finns en seconhand butik för barnkläder i Västertorp http://www.engangtill.se/ och sen finns det en i Sickla, men den i Sickla kommer jag inte ihåg vad den heter.

Lycka ~♥~ BF100126 ~♥~
  • Sweetc

Om det är märkesvaror tror jag det är bäst med blocket eller dylikt. Finns inte så mycket märken på second hand...

• Flisan79

Finns en second hand butik med endast barnkläder i Örby (vet inte vad den heter) där kan du få pengar för kläderna om de är i gott skick. Vet dock inte hur mycket de ger.

Tradera skulle jag annars satsa på.

Svar på tråden secondhand affär i Stockholm?