• frökensvår

Någon i närheten av eksjö/nässjö med pco som försöker bli gravid?

Finns det någon i närheten av mig som skulle vilja bolla lite tankar här på fl? Har själv pco och har haft diagnosen sedan ett par år tillbaka.
    Längtar så efter barn men vägen dit är mycket krokigare än man anade..
    Vill gärna dela lite med & motgångar med någon som är i samma situation!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-14 22:22

självklart kan man bo var man vill, men småland vore extra kul!:)

• Svar på tråden Någon i närheten av eksjö/nässjö med pco som försöker bli gravid?
  • Jennie1987
    frökensvår skrev 2009-10-27 19:44:22 följande:
    Vilken lättnad, provsvaret, som var ett spermieprov min man lämnat, var godkänt! Vi trodde inte det var något med honom egentligen, men så fort han gjort provet så börjar man ju tänka "om". Det räcker ju med mina svårigheter kan man ju tycka.Så nu ska vi få sätta igång med ägglossningsstimulering om ett tag!Härligt! men ni får gärna hålla tummarna för framtiden, så ska jag göra detsamma för er, det är nu resan börjar känns det som!
    Åh! Det måste kännas fantastiskt nu när ni äntligen ska få komma igång med ägglossningsstimuleringen! :) Stort lycka till! Hoppas verkligen att det går vägen för dig/er!
    Jag fortsätter givetvis att hålla tummarna hela vägen!
  • frökensvår

hallå i tråden!

Hur går det för er andra?
    Här är det väntan på mens som gäller. Segt.. känns 100 år bort.
    Har "alltid" haft en äggblåsa på 7-8 mm på mina vul som störst, hade en större efter behandling en gång, men den här 7-8millimetaren är en riktig kändis i min ena äggstock bland pyttesmå andra
    nu senaste hade jag en lite större så vi måste vänta ut den innan ev. ägglossningsstimulering. Som om man inte väntar nog i den här karusellen liksom! nåja..

• frökensvår

FridaAnton: Välkommen in i tråden!
    Du får gärna dela med dig av din historia här ifall du vill, alltid lika intressant att höra olika fall.
    Jag är medveten om att det jag just skrev lät ungefär som ett välkomstmöte för AnonymaAlkoholister ;D

• FridaKim

jag fick diagnosen 2002 pga av smärtor och saknad mens
    blev jätte ledsen vet jag då läkaren va dum i huvudet och sa jaha att ha pco innebär ju då att du kommer att kanske få adoptera istället för att få egna barn.

har försökt få barn några år utan resultat.
    blev dock gravid förra året med hjälp av puregon och äl-sprutan pregnyl.

har blivigt behandlad 2 gånger efter det med puregon utan att bligt gravid

nu är jag inne på 4 behandlingen och vänta på att få ett + på stickan men ennu är det minus.
    är på bim-2 idag

• frökensvår

Okej, det låter som du fick träffa en inkompetent läkare. Så kan man ju likväl säga till någon som inte har diagnosen också i så fall, man har inte mycket mindre chans än någon annan att få biologiska barn, det tar ofta bara lite längre tid och sker kanske på en annan väg än den naturliga. Hoppas du fått en ny läkare eller att han inte är så plump längre.

Jag har också fått testa puregon, ska eventuellt få fortsätta med det.
    Hoppas du får ett plus och det bara var för tidigt för att testa!

• FridaKim

började blöda jätte mycket igår, blöder fortfarande mycket.. kan vara ett tidigt mf. eftersom det visade plus innan det började blöda :(
    men jag ger inte upp 2010kanske bli mitt år :)

• KälskarT

Hej!

Det var länge sen jag var i denna tråden nu. Jag blev gravid i december men det slutade tyvärr i missfall på nyårsdagen...hur går det för er andra??

Ha det gott!

• gullunge80
    KälskarT skrev 2010-01-05 14:01:24 följande:
    Hej! Det var länge sen jag var i denna tråden nu. Jag blev gravid i december men det slutade tyvärr i missfall på nyårsdagen...hur går det för er andra?? Ha det gott!
    Tråkigt att höra att du fick missfall! Skickar styrkekramar i mängder!
  • gullunge80

Jag kan berätta att jag är gravid. Är i v.15 (ville inte berätta förrän de första "kritiska" veckorna hade passerat). Är otroligt lycklig men det känns verkligen så orealistiskt!

• Jennie1987
    gullunge80 skrev 2010-01-05 21:12:42 följande:
    Jag kan berätta att jag är gravid. Är i v.15 (ville inte berätta förrän de första "kritiska" veckorna hade passerat). Är otroligt lycklig men det känns verkligen så orealistiskt!
    Grattis!!! :) :)
  • KälskarT
    Vad roligt för dig! grattiskramar
  • KälskarT
    Vad roligt för er!! Grattiskramar
Svar på tråden Någon i närheten av eksjö/nässjö med pco som försöker bli gravid?