• Mamsterbabe

ömma bröst! hjälp

Vet inte riktigt var jag ska lägga in den här frågan, eller fundering är det nog mer.
    Jag & min sambo har försökt i över ett år att få det där plusset.
    Jag har fått veta att jag har PCO (väldigt oregelbunden mens, runt 27-49 dagar) & ska börja med Pergotime vid nästa mens.
    Så nu väntar vi..

Jag är idag på dag 35 och har sen två dagar tillbaka så förjävla ont i brösten.
    Bröstvårtorna ömmar så in i norden, jag kan snart inte ha bh på mig.
    Så fort min sambo bara snuddar vid dom så skriker jag till.
    Såhär har jag aldrig haft innan mens förut.

min fundering är då självklart, är ömma bröst ett tecken på att mensen kommer snart?
    För det vore verkligen urskumt om jag är gravid då vi inte har haft sex många ggr alls månaden som varit.

Vad har ni för menssymptom?
    Det enda jag brukar ha är lite pms och sen när mensen väl kommit så har jag mensvärk som fasiken. Men aldrig innan. jag blir alltid "tagen på sängen " när mensen kommer.

Snälla någon där ute, lite kloka svar

• Svar på tråden ömma bröst! hjälp
  • Nica86

Vissa kan få ömma bröst innan mens men de kan dock även vara tecken på graviditet, du skrev att ni knappt haft sex men ni har ändå haft sex så då kan du ju bli gravid :P

• Nennie

Tycker absolut du ska ta ett gravtest!
    Visst kan ju pmssymtomen också förrändras det har ju min gjort :p
    Men du kan ju även vara gravid :)

• Mamsterbabe

jag vågar knappt hoppas på det,
    jag som denna månad har varit mer "äh, vi har sex när vi känner för det, för vi ska ju ändå börja med pergotime när mensen kommer."
    Men hur stor är chansen att vi har prickat rätt?
    den måste vara minimal ju?
    Hm, om jag skulle vara gravid så skulle jag ju ändå bara vara i vecka 5, då syns det väl inte på gravtest?

Vill inte heller ge sambon hopp om att det skulle vara något,
    jag säger bara att mensen är på g varje gång han ser fundersam ut över mina bröstsmärtor.

justja, jag har en enorm pms!
    Jag skällde på 2 kollegor igår på jobbet helt utan anledning (har lite cheftjänst, så dom stackarna tog säkert åt sig..men dom fick massor med coca cola sen faktiskt!),
    och tjafsar med sambon hela tiden, om helt oviktiga saker som tex tvätt, mat & bilen.

jag känner inte igen mig själv just nu.

• Nica86

Tycker helt klart att du ska testa finns chanser att du är gravid...Lycka till!

• Nennie
    Mamsterbabe skrev 2009-10-16 19:11:04 följande:
    jag vågar knappt hoppas på det,jag som denna månad har varit mer "äh, vi har sex när vi känner för det, för vi ska ju ändå börja med pergotime när mensen kommer."Men hur stor är chansen att vi har prickat rätt? den måste vara minimal ju?Hm, om jag skulle vara gravid så skulle jag ju ändå bara vara i vecka 5, då syns det väl inte på gravtest? Vill inte heller ge sambon hopp om att det skulle vara något,jag säger bara att mensen är på g varje gång han ser fundersam ut över mina bröstsmärtor.justja, jag har en enorm pms! Jag skällde på 2 kollegor igår på jobbet helt utan anledning (har lite cheftjänst, så dom stackarna tog säkert åt sig..men dom fick massor med coca cola sen faktiskt!),och tjafsar med sambon hela tiden, om helt oviktiga saker som tex tvätt, mat & bilen.jag känner inte igen mig själv just nu.
    vecka 5?
    då är ju mensen redan sen en vecka! klart gravtest visar då.
  • Mamsterbabe

(skriv inte grattis i gästboken, då det finns folk jag känner som smyger runt här på fl..)

men wie! jag är så sjukt glad!
    Det är helt ofattbart!
    har gråtit massor :D

• Nennie
    Mamsterbabe skrev 2009-10-17 10:23:13 följande:
    (skriv inte grattis i gästboken, då det finns folk jag känner som smyger runt här på fl..)men wie! jag är så sjukt glad!Det är helt ofattbart!har gråtit massor :D
    GRATTIS!! :D
    Du ser, bara ni släppte tanken på att försöka så gick det ;D Haha låter ju knäppt att säga så men det var ju verkligen så :) Nu slapp ni pergo :)
    SUPER GRATTIS! Lycka till med allt!
  • Mamsterbabe

tusen tack!
    jag får små gråtattacker hela tiden, min bästa vän kommer över senare idag.
    hur ska jag berätta det för henne?
    jag har en idé om att öppna kylen & ta ut en flaska vin & säga typ
    "vill ni ha den här eller?"
    då säger hon typ "Varför då?"
    & då säger jag; "Jo,för jag borde inte dricka alkohol på ett par månader.."

Någon annan som har ett bra sätt?

när ringer man barnmorskan? hur går allt till? :O

• Nennie
    Mamsterbabe skrev 2009-10-17 11:06:03 följande:
    tusen tack! jag får små gråtattacker hela tiden, min bästa vän kommer över senare idag.hur ska jag berätta det för henne?jag har en idé om att öppna kylen & ta ut en flaska vin & säga typ"vill ni ha den här eller?"då säger hon typ "Varför då?"& då säger jag; "Jo,för jag borde inte dricka alkohol på ett par månader.."Någon annan som har ett bra sätt? när ringer man barnmorskan? hur går allt till? :O
    Hehe jaa det kan ju vara ett kul sätt :D
    Jag är helt fantasilös :p Kanske slå in gravtetstet i ett paket och ge :D
    Du kan ringa bm redan på måndag och berätta att du är gravid. I ungefär v6-7 får man komma på ett hälsosamtal om kost och så sen i ungefär v11-13 får man komma på inskrivning :)
  • Mamsterbabe

Kan man be om ett tidigt UL?
    jag vet inte vilken vecka jag är i, eftersom min mens är så oregelbunden.

Åh jag är så glaaad! :D

• Nennie
    Mamsterbabe skrev 2009-10-17 14:51:38 följande:
    Kan man be om ett tidigt UL? jag vet inte vilken vecka jag är i, eftersom min mens är så oregelbunden.Åh jag är så glaaad! :D
    Jodå, det kan du. Men inte alls säkert att du får det.
    Privat kan du ju prova :)
    Men innan v6 ser man inget... Och inte heller säkert att man ser så mkt i v6. Men from v7 och frammåt kan man se hjärtat och den lilla krabaten :)
  • LiselottePCOS

Toppen att det var possetivt...humörsvänganingar är det många som har i tidigt gravidteten. Lycka till med allt nu.

• Mamsterbabe

Jag kan fortfarande inte förstå det, jag är gravid.
    jag ska bli mamma. få ett barn.
    jag. vi,jag & min sambo, ska bli föräldrar.
    det är svårt att smälta.
    Vi har berättat för min sambos föräldrar & mina.
    båda tog det jättebra & blev jätteglada för vår skull.

mamma sa att det var helt normalt att vara såhär trött som jag är hela tiden,
    plus att brösten ömmar sjutk mycket.

åh jag är så glad!!

Svar på tråden ömma bröst! hjälp