• rosenknopp80

Börja med Pergotime utan mens

Fick efter ordination av doktor börja med trippeldos Pergotime utan blödning denna gången. Min fråga är då, hur räknar jag min "menscykel" då? Alltså, man ska ju börja med Pergo på mensens dag 5 och nu har jag ätit Pergotime i 5 dagar är jag då på dag 10? Eller när kan jag förvänta mig att få ägglossning? Vet att Pergotime kan "rubba" menscykel lite men jag skulle vilja veta ungefärligt.....

Tack på förhand!

• Svar på tråden Börja med Pergotime utan mens
  • Myra

jag ska snart börja äta pregotime och jag har problem med mensen. jag ska äta provera för att få igång mensen så jag kan ta pergotime dag 5. din läkare kanske ska skriva ut pergotime för dig så du kan äta det. Det är vanligt att många äter det innan. Har även ätit provera för att få stopp på en 9 veckors blödning.

Jag förstår inte vad din läkare med att du ska börja med pergotime uta blödning, min läkare sa att man måste ha en blödning. Tycker du ska ringa din läkare och kolla så det inte blir tokigt och att du tar pergotime fel och i onödan.

Lycka till

• knäppgök

Jag fick gestapuran utskrivet för att framkalla mensblödning och sedan började jag med Pergo på dag fem utifrån det...

Svar på tråden Börja med Pergotime utan mens