När berätta för ny partner att man har svårt att bli gravid?
Har träffat en ny man, vi har dejtat i en månad och det känns bra på flera sätt. Mitt dilemma är att jag under mitt förra förhållande fick veta att jag har svårt att bli gravid. Vi försökte länge och lyckades aldrig och sedan separerade vi (inte pga det) och orsaken till infertiliteten var att jag har en mild form av endometrios. Har inga andra symtom, men det verkar som att det försvårar för mig att bli gravid.
Den nya mannen jag träffat verkar väldigt seriös, och jag anar att han skulle vilja bilda familj etc.
Men när berättar man en sådan här sak?
Vi har ju bara träffats en månad och inte ens "bestämt" att vi är tillsammans (även om allt vi gör tyder på det). Är så rädd för hur han ska reagera på det jag ska berätta.. Samtidigt är jag rädd för att berätta för tidigt, eftersom det ju indikerar att jag vill att vi ska bilda familj NU typ..och det kan ju också skrämma iväg honom. Men jag vill ju inte heller berätta det för sent eftersom det känns som om jag undanhåller något.
Usch, jag har verkligen ångest för detta.. Jag vet ju att man borde tänka "är han ngt att ha så stannar han trots att han får veta detta", men det är så lätt att säga..och det kanske inte alls är så.
Tacksam för råd..