• Nettiiz

Är så jävla trött på mina grannar!!

Är så sjukt ledsen på mina grannar nu, dom kan inte förstå att jag har ett barn och ett barn kan gråta på natten!!

Min dotter 13 månader har börjat vakna på nätterna och vill inte sova utan bara skrika, jag gör allt för att få henne tyst, gungar, vaggar, sjunger jag har badat henne för att hon ska somna, men hon vill inte utan bara gråter! När hon vaknat så är det första jag försöker med välling men det funkar inte alltid!! Det tar ibland upp till 2 timmar innan hon somnar om..

Nu har vi haft kontakt med hyresvärden 3 ggr och nu måste vi ha möten om det här för att komma på en lösning! Jag vart så arg när hyresvärden frågade om jag hade nått stöd! Jag sa till henne att jag är så jävla trött på alla fördomar man får som ungmamma och folk inte tror att man kan ta hand om sitt barn det är väll därför grannarna ringer!!

Jag sa även det, jag tänker inte flytta jag trivs i min lägenhet och det har fan inte vart några problem förut, hon kunde vara mer ledsen när hon var nyfödd!!

Som jag har uppfattade kan man inte bli vräkt av barnskrik heller, men sen vet jag inte!!

Några fler som vart med om samma och hur löste ni det? Om ni inte vart med hur hade ni gjort i min sits?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-18 13:25
    OBS!
    Det är inte så här varje natt ca 1 gång i veckan är det jag pratar om..

• Svar på tråden Är så jävla trött på mina grannar!!
  • Mrs Winter

Försökt att få hjälp att reda upp situationen.Hjälp med dottern .

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • vittra

Förstår din situation till fullo, låter som att du har väldigt otur med grannarna. När dottern var mindre bodde vi i lägenhet och jag tänkte mer än en gång att grannarna måste väl tro att man misshandlar henne så fruktansvärt som hon skrek ibland, dag som natt. Hon hade förövrigt kolik det första halvåret, inte för att skriken slutade sen, men blev åtminstone betydligt bättre. Vi hade å andra sidan grannar som var tvärtom, de levde själva om fruktansvärt mycket och det fanns en hel drös med ungar i vår trappuppgång, så det blev aldrig några klagomål. Jag har dock inga tips... vi flyttade så fort vi kunde från den lägenheten just för att VI tyckte att VÅRA grannar var för stökiga osv.

Det jag kan tänka på, om du verkligen vill försöka bo kvar där, är att lugnt och sansat prata med hyresvärden, det hjälper knappast att brusa upp och bli arg eftersom det bara riskerar att spä på fördomarna om unga mammor ännu mer (som okontrollerade, omogna osv) och försök få henne att förstå att det faktiskt handlar om ett litet barn, de skriker ibland, det gör ALLA barn och är verkligen inget man kan göra något åt i många fall, vare sig man är 50 eller 20 år gammal...

• Nettiiz

Okej tack för svaret!
    Nej jag brusade inte upp mig mot hyresvärden utan var lugn och sansad och förklarade att det händer att hon vaknar ibland och inte går att få att somna!

• Kamikazee

Barnskrik tillhör normalt hushållsljud och således så har du inget att oroa dig för. Om grannarna klagar - fråga om de menar att du ska tejpa igen munnen barnet och att de isåfall förespråkar barnmisshandel.
    Ett barn i ettårsålder börjar upptäcka att världen är mycket större än de tidigare trott. De kan bli oroliga och drömma mardrömmar på natten. Min dotter gjorde likadant och det tog tid att trösta henne. Om nån granne då hade kommit och klagat hade jag blivit skitförbannad. Inte nog med att det är jobbigt med ett otröstligt barn, gnälliga grannar kan man definitivt vara utan!

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11
  • vittra
    Kamikazee skrev 2009-10-18 13:31:21 följande:
    Barnskrik tillhör normalt hushållsljud och således så har du inget att oroa dig för. Om grannarna klagar - fråga om de menar att du ska tejpa igen munnen barnet och att de isåfall förespråkar barnmisshandel. Ett barn i ettårsålder börjar upptäcka att världen är mycket större än de tidigare trott. De kan bli oroliga och drömma mardrömmar på natten. Min dotter gjorde likadant och det tog tid att trösta henne. Om nån granne då hade kommit och klagat hade jag blivit skitförbannad. Inte nog med att det är jobbigt med ett otröstligt barn, gnälliga grannar kan man definitivt vara utan!
    Håller helt med!
  • Jiminette

Man kan inte bli vräkt för att man har barn som gråter och skriker på det där sättet.

Hoppas du snart får det lugnare dock. Kämpa på och ta inte åt dig, barn måste få finnas faktiskt. Lycka till!

Svar på tråden Är så jävla trött på mina grannar!!