• kranen

När är det rimligt att träffa bonus första gången?

För att förklara min situation i korhet så är läget följande:

Jag och min karl fick reda på att hans ex var gravid ca en månad efter att dom gjort slut. Jag har träffat henne 1-2 ggr under deras förhållande (som varade ca 2 mån), eftersom jag och min karl har känt varandra flera år.
    Hon betädde sig riktigt illa under graviditeten, men bättrade sig betydligt efter bf. Dock så har hon ett x antal gånger hotat med att han inte ska få träffa sitt barn, han tar inte sitt ansvar etc.
    Jag har sagt till honom att jag jätte gärna vill träffa barnet, och han vill att jag ska göra det oxå då tanken är att det ska bli delad vårdnad när barnet är äldre (är idag 3mån).
    Min fråga nu då... När är det rimligt att träffa bonus första gången? Är en lite känslig fråga för biomamman tror jag eftersom hon betett sig som hon har gjort... Är det någon som har tips och råd på hur man smidigast går till väga för att inte trampa henne på tårna...

Tacksam för svar!!/ Förväntansfull bonus mamma

• Svar på tråden När är det rimligt att träffa bonus första gången?
  • The Black Lady

När pappan har hand om sitt barn ensamt första gången är det väl lämpligt att du träffar barnet?

Träffar han barnet själv ännu?

• Esmiso

tja, be att ni 3 vuxna ska träffas tillsammans och diskutera det tillsammans. Då tror jag hon känner att du är mån om att det ska fungera bra!

• kranen

The Black Lady skrev 2009-10-18 16:14:21 följande:

När pappan har hand om sitt barn ensamt första gången är det väl lämpligt att du träffar barnet?Träffar han barnet själv ännu?
    Nej, han har bara träffat bebis hemma hos biomamma eftersom hon ammar på "heltid" fortfarande.
  • The Black Lady
    kranen skrev 2009-10-18 16:33:02 följande:
    The Black Lady skrev 2009-10-18 16:14:21 följande:
    Nej, han har bara träffat bebis hemma hos biomamma eftersom hon ammar på "heltid" fortfarande.
    Då får du vänta tills han börjar ta hand om barnet själv.....
  • Momzilla

Jag har en "bonus" på 13-månader jag inte sett ännu, och nu ska jag och barnets fader ha en egen :(

• kranen
    Momzilla skrev 2009-11-10 01:04:42 följande:
    Jag har en "bonus" på 13-månader jag inte sett ännu, och nu ska jag och barnets fader ha en egen :(
    Varför har du inte träffat din bonus? Är det biomamman eller har pappan ingen kontakt med bebis?
  • Momzilla

Jodå han träffar barnet två ggr i veckan.
    Men modern tillåter ingen annan från hans sida att träffa barnet eftersom hon "inte känner sig redo", dvs farmor och farfar har inte heller varit aktuella.

• kranen

Det låter ju inte riktigt juste av henne att säga så. Farmor och farfar har all rätt att få träffa sitt barnbarn om dem vill det. Hon kan inte förbjuda någon att träffa barnet, lika lite som pappan har något att säga till om vem hon låter träffa barnet.
    Inte ok enligt mig!

Svar på tråden När är det rimligt att träffa bonus första gången?