• Belza88

Första pergo kuren idag...några fler?

Ja som sagt, idag ger jag mig på första pergo kuren!:)
    Tänka kolla om de finns några fler som är inne på första kuren och är lika taggad och nyfikena som jag på om det kommer ge något resultat.
    skulle vara kul om man kunde följas åt:)

• Svar på tråden Första pergo kuren idag...några fler?
  • ninni84r

Nu har jag ätit klart och ska på VUL imon för att se hur det ser ut. Spännande :)

• bubblan79

hoppas du får bra svar :D själv börjar jag på andra kuren imorrn sen börjar sen långa väntan på bim

• Liv73

ninni84r, hur gick det på VUL?

Bubblan79, tiden är ett märkligt påfund, många tycker att den går så fort och bara försvinner...men vi som väntar på BIM tycker den är evighetslång.
    Jag väntar på mens, vill att den ska komma NU! Jag har ätit min första pergokur men sambon var utomlands, valde ändå att äta kuren eftersom nästa ÄL kommer i julhelgen och då antar jag att det inte skulle finnas tid för VUL.

• bubblan79
    Liv73 skrev 2009-12-01 08:29:40 följande:
    ninni84r, hur gick det på VUL?Bubblan79, tiden är ett märkligt påfund, många tycker att den går så fort och bara försvinner...men vi som väntar på BIM tycker den är evighetslång.Jag väntar på mens, vill att den ska komma NU! Jag har ätit min första pergokur men sambon var utomlands, valde ändå att äta kuren eftersom nästa ÄL kommer i julhelgen och då antar jag att det inte skulle finnas tid för VUL.
    ja jag börjar med andra kuren pergo idag och tur att denna sega väntan är i december när man har fullt upp hela månaden och kanske inte hinner tänka så mycket. jag får inte ens tid för vul.. min läkare tycker inte det behövs.. fast jag har ju egen äl i vanliga fall så kanske är därför.
  • ninni84r

Gick ju inte så bra idag... Va inget som va i närheten av att vara klart där inte :( sen fick jag en sjukt otrevlig doktor!!
    Hon va jättekort "Nej det är inget som är stort nog!"
    Okej, vad gör vi nu frågade jag "Vet inte riktigt!... Nu har vi iaf snart stängt!" Då la sig sköteskan i och sa att det är ju bara 1 dec och att vi skulle ju kanske hinna med en omgång till.. "Nej" sa hon bara då. Sen frågade hon om jag haft egen mens ngn gång, och när jag berättat att jag haft egen typ en gång när jag va 14 så sa hon "Ja vi kan ju hoppas att det kommer en nu själv då"
    Va!? Varför skulle det efter 10 år helt plötsligt komma igång av sig själv?!
    Jaha om det mot all förmodan gör det vad ska jag göra då frågade jag (jag fick ju fråga allt själv, dra ur henne infon och komma med egna förslag typ...)
    "Nja då borde vi ta ett blodprov" svarade hon då iaf.
    "Okej ska jag ringa då lr"
    "Tnja, det kan du la göra..."

Sen så frågade jag eftersom jag har recept på fler pergo om jag skulle börja en kur till då om den nu kom, och det kunde jag ju göra men då dubbel dos.

Sen sa hon bara att jag skulle ringa igen efter trettonhelgen när de öppnar igen! Hon kunde inte ens ge mig en ny tid nu, utan ska först ringa i mitten av januari och då få en ny tid - och vem vet när det blir!

Usch blir så trött när man får sånt bemötande... Man hade ju lite förhoppningar, och blev rätt ledsen när hon va så kort...!

• Delfinis

ninni84r: var otrevlig hon verkade vara..tycker du skall gå till någon annan läkare

• ninni84r

Tyvärr verkar det inte som att man kan välja på sköteskan... och en arbetskompis som också gått där sa att man får nog den man får tyvärr...
    Så vi får väl hoppas att hon bara hade en dålig dag.
    Men man blir ju ändå besviken...

• bubblan79
    ninni84r skrev 2009-12-01 21:31:38 följande:
    Gick ju inte så bra idag... Va inget som va i närheten av att vara klart där inte :( sen fick jag en sjukt otrevlig doktor!!Hon va jättekort "Nej det är inget som är stort nog!" Okej, vad gör vi nu frågade jag "Vet inte riktigt!... Nu har vi iaf snart stängt!" Då la sig sköteskan i och sa att det är ju bara 1 dec och att vi skulle ju kanske hinna med en omgång till.. "Nej" sa hon bara då. Sen frågade hon om jag haft egen mens ngn gång, och när jag berättat att jag haft egen typ en gång när jag va 14 så sa hon "Ja vi kan ju hoppas att det kommer en nu själv då"Va!? Varför skulle det efter 10 år helt plötsligt komma igång av sig själv?!Jaha om det mot all förmodan gör det vad ska jag göra då frågade jag (jag fick ju fråga allt själv, dra ur henne infon och komma med egna förslag typ...) "Nja då borde vi ta ett blodprov" svarade hon då iaf."Okej ska jag ringa då lr" "Tnja, det kan du la göra..."Sen så frågade jag eftersom jag har recept på fler pergo om jag skulle börja en kur till då om den nu kom, och det kunde jag ju göra men då dubbel dos.Sen sa hon bara att jag skulle ringa igen efter trettonhelgen när de öppnar igen! Hon kunde inte ens ge mig en ny tid nu, utan ska först ringa i mitten av januari och då få en ny tid - och vem vet när det blir!Usch blir så trött när man får sånt bemötande... Man hade ju lite förhoppningar, och blev rätt ledsen när hon va så kort...!
    ne ny faan för folk som henne, fattar inte varför en sån människa väljer detta yrket.
    jag råkade oxå ut för en snäsig jäkel en gång och då fråga jag rakt ut vad hon har för problem och varför hon beter sig så här???? det hade hon inget bra svar på, blev nog lite snopen. sen fortsatte jag med att hon måste ju ändå förstå att man inte är inne i denna cirkeln för att det är kul så lite respekt hade ju suttit fint och passar det inte så skicka hit en annan läkare nu..

jag hade bytt om jag var du men först sagt ett och annat till henne så hon får sig en tankeställare hur hon behandlar folk och hur hon sårar ens känslor liksom
  • ninni84r

Segt att de har stängt så länge med.. va därför min inte ville att jag skulle börja på en ny när de inte hann med VUL, men hade hellre ätit än att inte göra ngt mer än att vänta på en mens jag inte haft på 10 år.
    Haha, förlåt om jag är bitter :)
    Hur går det för dig då, nga biverkningar? Kör du enkel lr dubbel dos nu då?

bubblan79 skrev 2009-12-01 14:53:02 följande:
    ja jag börjar med andra kuren pergo idag och tur att denna sega väntan är i december när man har fullt upp hela månaden och kanske inte hinner tänka så mycket. jag får inte ens tid för vul.. min läkare tycker inte det behövs.. fast jag har ju egen äl i vanliga fall så kanske är därför.
  • ninni84r

Ska försöka - är dålig på sånt :)
    tänkte att jag ska vänta nu ngn vecka och sen ringa igen (innan de stänger för jul) och be att få prata med den snälla och iaf be henne boka in en tid så man få komma ganska snart efter de har öppnat igen... så man inte sen behöver vänta i evigheter (yttligare) på en tid...

bubblan79 skrev 2009-12-02 09:56:21 följande:
    ne ny faan för folk som henne, fattar inte varför en sån människa väljer detta yrket.jag råkade oxå ut för en snäsig jäkel en gång och då fråga jag rakt ut vad hon har för problem och varför hon beter sig så här???? det hade hon inget bra svar på, blev nog lite snopen. sen fortsatte jag med att hon måste ju ändå förstå att man inte är inne i denna cirkeln för att det är kul så lite respekt hade ju suttit fint och passar det inte så skicka hit en annan läkare nu..jag hade bytt om jag var du men först sagt ett och annat till henne så hon får sig en tankeställare hur hon behandlar folk och hur hon sårar ens känslor liksom
  • bubblan79
    ninni84r skrev 2009-12-02 09:56:53 följande:
    Segt att de har stängt så länge med.. va därför min inte ville att jag skulle börja på en ny när de inte hann med VUL, men hade hellre ätit än att inte göra ngt mer än att vänta på en mens jag inte haft på 10 år.Haha, förlåt om jag är bitter :)Hur går det för dig då, nga biverkningar? Kör du enkel lr dubbel dos nu då?
    jag började min andra kur igår och än så länge inga symtom men om det blir som förra månaden så får nog jag och min man bo isär ett tag och sen träffas när jag har äl bara haha stackars honom, han hade det inte lätt men nu kan man ju iaf se att det var pergon som gjorde det och man kanske kan undvika det denna månaden när man vet om alla biverkningar.. var ju lite svårt att se de förra månaden när man var mitt uppe i det
    ninni84r skrev 2009-12-02 10:00:50 följande:
    Ska försöka - är dålig på sånt :) tänkte att jag ska vänta nu ngn vecka och sen ringa igen (innan de stänger för jul) och be att få prata med den snälla och iaf be henne boka in en tid så man få komma ganska snart efter de har öppnat igen... så man inte sen behöver vänta i evigheter (yttligare) på en tid...
    nej jag vet att det kan vara svårt för vissa och nu har det ju redan hänt men tycker absolut du ska ringa och stå på och fråga efter den andra.. man måste kunna känna sig bekväm med dom läkare man har
  • kattm

Hej på er.

Jag har precis avslutat min första kur pergo och inväntar ÄL. Jag har egen ÄL i vanliga fall, och de månader jag har testat (de senaste 4) så har den kommit på dag 16-21. Ni som har egen ÄL och har ätit några kurer pergo, när har ni fått ÄL efter pergon? Har det ändrat på sig? Jag funderar på när jag borde börja testa. Jag är på dag 9 idag, och funderar på att börja testa redan på dag 11 eller 12 för att verkligen inte missa den.

• kattm

Ninni84, vilket sjukt otrevligt bemötande. Hoppas att du får en ny tid för VUL innan jul, helst med en annan doktor (eller åtminstone att hon har en mycket bättre dag och har den trevliga sköterskan med sig som kan försöka styra upp situationen).

• ninni84r

cattm - Haha, ja det kan man ju hoppas.
    Jag hade börjat testa då för säkerhetsskull - skadar ju inte :)

bubblan79 - haha, ja då får vi hoppas att det blir bättre denna gången! jag hade rätt ont i magen, och huvudvärk samt va väldigt varm! (går alltid runt på jobbet med 3 tröjor på mig men dessa dagar hade jag bara tshirt på mig - att mina arbetskompisar blev lite konfunderade kan jag säg! haha)

• bubblan79
    kattm skrev 2009-12-02 10:18:42 följande:
    Hej på er. Jag har precis avslutat min första kur pergo och inväntar ÄL. Jag har egen ÄL i vanliga fall, och de månader jag har testat (de senaste 4) så har den kommit på dag 16-21. Ni som har egen ÄL och har ätit några kurer pergo, när har ni fått ÄL efter pergon? Har det ändrat på sig? Jag funderar på när jag borde börja testa. Jag är på dag 9 idag, och funderar på att börja testa redan på dag 11 eller 12 för att verkligen inte missa den.
    jag hade äl på dag 14 som vanligt men fick mensen 2 dagar för sent..har alltid 28 dagars cykler i vanliga fall men blev 30 dagar denna månad
  • Liv73

Jag hade ägglossning dag 14, som vanligt. Väntar nu på mens.

Svar på tråden Första pergo kuren idag...några fler?