Dålig hy och PCO
Hej på er!
Jag behöver er hjälp!!! Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Har nyligen fått diagnosen pco, är inte överviktig men har stora probem med acne. Ibland vågar jag knappt gå utanför dörren på grund av hur ansiktet ser ut. (sommaren är ännu värre då man ju ofta har linne och måste visa ryggen Det hela blir som en ond cirkel, för inte sjutton tänker jag gå ut utan smink, men det känns inte heller som om sminket gör det bättre. Använder vichy normaderms rengöringsprodukter och ansiktskrämer. Har också en foundaition av samma märke.
Nu är det också så att jag och min sambo försöker bli med barn. Har påbörjat en utredning och ska få börja med pergotime i januari om det inte tagit sig innan dess.
Har hört att man kan äta ett p-piller som heter Diane, som många tydligen blir hjälpta av?! Men det är ju inte aktuellt om man vill bli gravid... Så min fråga är, vad kan jag göra? Finns det hjälp att få trota att man vill bli gravid? Mår så himla dåligt av det här och att bli gravid kan ju ta lång tid. Har flera gånger sjukanmält mig från jobbet på grund av detta. Vet inte vad jag ska ta mig till...
Snälla, kom med tips och råd!