• Utlandssvensk76

Ni med diagnostiserad för kort Lutealfas

Ni som har for kort lutealfas, hur lang cykel har ni och hur manga dagar ar den luteala fasen?

Vilken medikation tar ni mot detta for forbattra chanserna att bli gravid?

Min gynekolog har diagnostiserat mig med Luteal Phase Defect.

JAg har last att B6 vitamin ska vara bra - nan som provat det?

• Svar på tråden Ni med diagnostiserad för kort Lutealfas
  • Utlandssvensk76

cattm och tredjemaj - tack sa mycket!!

Nu ser jag fram emot 1:a ultraljudet nar det nu blir, ska ringa min lakare imorgon da jag behover nytt recept pa progesteron som jag lar masta ata till v 12. Ska bli spannande att fa se om det blir mer an ett hjartslag man far se, jag hade ju tre aggblasor! Men ett racker sa gott sa! Vid vecka 6 tror jag man kan se hjartslag?

Jag haller tummarna for fler plus i denna trad och snabbt!! Kram pa er!!

• trållmor
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-23 21:25:18 följande:
    cattm och tredjemaj - tack sa mycket!!Nu ser jag fram emot 1:a ultraljudet nar det nu blir, ska ringa min lakare imorgon da jag behover nytt recept pa progesteron som jag lar masta ata till v 12. Ska bli spannande att fa se om det blir mer an ett hjartslag man far se, jag hade ju tre aggblasor! Men ett racker sa gott sa! Vid vecka 6 tror jag man kan se hjartslag?Jag haller tummarna for fler plus i denna trad och snabbt!! Kram pa er!!
    GRATTIS igen {#lang_emotions_flower}

Jag har aldrig fått se hjärtslag i v6, utan då har de knappt sett gulekroppen därinne och de har förberett oss för mf och ma... Hjärtslag har vi fått se i v8

*håller tummarna för er härinne*
  • kattm

Nu kom min mens igång, med ohemul mensvärk på köpet. Jag har ju förstått att den skulle komma, och ändå blir jag besviken. Jag har gått och hoppats på att jag känt fel, att jag skulle ha varit gravid i alla fall. Men nu är det som det är, och det här betyder att jag kan ta blodprov på torsdag och börja med min första kur pergotime på lördag. Jag ska nog hämta ut medicinen redan idag.

Crinone hjälpte verkligen mot min korta lutealfas. Mensen kom på ÄL+15 (dag 36 i cykeln), inte tillstymmelse till spotting innan dess. Dessutom är det klarrött blod, inte brunröda flytningar som jag brukar få först.

Idag ska jag ta det lugnt och tycka lite synd om mig själv (svårt att göra annat när ens inre mals sönder), sen ska jag se fram emot nya tag.

• Utlandssvensk76
    kattm skrev 2009-11-24 12:59:18 följande:
    Nu kom min mens igång, med ohemul mensvärk på köpet. Jag har ju förstått att den skulle komma, och ändå blir jag besviken. Jag har gått och hoppats på att jag känt fel, att jag skulle ha varit gravid i alla fall. Men nu är det som det är, och det här betyder att jag kan ta blodprov på torsdag och börja med min första kur pergotime på lördag. Jag ska nog hämta ut medicinen redan idag.Crinone hjälpte verkligen mot min korta lutealfas. Mensen kom på ÄL+15 (dag 36 i cykeln), inte tillstymmelse till spotting innan dess. Dessutom är det klarrött blod, inte brunröda flytningar som jag brukar få först. Idag ska jag ta det lugnt och tycka lite synd om mig själv (svårt att göra annat när ens inre mals sönder), sen ska jag se fram emot nya tag.
    Vad trakigt! Men jattebra att du far borja med pergo nu! Lycka till!
  • vinterbebis12

Mensen har kommit för mig med :( en mini-blödning som förmodligen stoppats av vagitorierna...Är också deppig!

• kattm
    vinterbebis12 skrev 2009-11-24 21:54:37 följande:
    Mensen har kommit för mig med :( en mini-blödning som förmodligen stoppats av vagitorierna...Är också deppig!
    Vad tråkigt. Jag som hoppades så på att du skulle vara gravid, du hade ju ännu fler dagar än jag efter äl utan mens. Bättre lycka nästa månad! Vi får deppa ett tag och satsa på nästa äl. Det är ju bra att crinonen hjälper iaf.
  • vinterbebis12

Tack. Crinone har hjälpt men det har liksom samlats utan att komma ut....ska du testa ngt nytt nästa cykel?

• kattm

Jag kommer att använda pergotime för första gången, börjar på lördag, och sen använder jag crinone på nytt efter äl. Jag hoppas att det ska hjälpa oss, jag vill bli gravid nu. På torsdag ska jag ta blodprov för att kolla hormonnivåerna, det ska bli spännande att se vad de ligger på.

• kattm

Hoppsan, hann inte få med frågan: Du då? Ska du använda Crinone nästa månad eller testa något annat?

• vinterbebis12

Imorgon börjar jag andra omgången med puregon (lägsta dosen eftersom jag reagerar väldigt starkt på det). Denna gång blir det inget crinone för jag har eg. tillräckligt högt progesteronvärde (78) men b,m sa att det inte skadar så vi tog det förra cykeln utifallatt.... Min lutealfas blev 19 dagar men tror eg. att den var lite kortare men att crinone stoppade mensen från att komma ut....Nu vill vi ha plus precis som utlandssvensk :)

• Utlandssvensk76
    vinterbebis12 skrev 2009-11-26 21:25:44 följande:
    Imorgon börjar jag andra omgången med puregon (lägsta dosen eftersom jag reagerar väldigt starkt på det). Denna gång blir det inget crinone för jag har eg. tillräckligt högt progesteronvärde (78) men b,m sa att det inte skadar så vi tog det förra cykeln utifallatt.... Min lutealfas blev 19 dagar men tror eg. att den var lite kortare men att crinone stoppade mensen från att komma ut....Nu vill vi ha plus precis som utlandssvensk :)
    hej Vilken dag i cykeln ar du pa? Just haft AL? Lycka till, haller tummarna for dig!!! Kram!
  • vinterbebis12

Hejsan! Jag är nu igen på dag 10 i cykeln och ska ÄL vilken dag som helst. Hur går det för er andra? Utlandssvensk, hur mår du och har du varit på någon undersökning ännu (spännande :) ? Kram

• Utlandssvensk76
    vinterbebis12 skrev 2009-12-06 10:39:32 följande:
    Hejsan! Jag är nu igen på dag 10 i cykeln och ska ÄL vilken dag som helst. Hur går det för er andra? Utlandssvensk, hur mår du och har du varit på någon undersökning ännu (spännande :) ? Kram
    Hej!! Vad spannande!! Ska du pa VUL infor AL? Lycka till

Jag mar bra hittils, lite trottare kanske, men inte sa patagligt. Har kant att jag borjat ma lite sadar om jag hinner bli hungrig, men inget riktigt illamaende an sa lange. Lite omma brost, som blivit lite tyngre, inte storre direkt.

Ska pa ul 15 dec och haller pa att langta ihjal mig!
  • vinterbebis12

Åh va härligt! Ska bli roligt att höra om det blir fler än en :) (sött med tvillingar)Vi var på VUL i fredags och jag hade en stor blåsa på 20 mm och en mindre på 13 mm. Har ÄL idag :) Utlandssvensk76 skrev 2009-12-06 17:49:21 följande:

Hej!! Vad spannande!! Ska du pa VUL infor AL? Lycka till Jag mar bra hittils, lite trottare kanske, men inte sa patagligt. Har kant att jag borjat ma lite sadar om jag hinner bli hungrig, men inget riktigt illamaende an sa lange. Lite omma brost, som blivit lite tyngre, inte storre direkt.Ska pa ul 15 dec och haller pa att langta ihjal mig!
  • Utlandssvensk76
    vinterbebis12 skrev 2009-12-06 20:21:24 följande:
    Åh va härligt! Ska bli roligt att höra om det blir fler än en :) (sött med tvillingar)Vi var på VUL i fredags och jag hade en stor blåsa på 20 mm och en mindre på 13 mm. Har ÄL idag :) Utlandssvensk76 skrev 2009-12-06 17:49:21 följande:
    Later bra!! Kommer att halla tummarna for dig!! Nu blir det en lang vantan till BIM - lycka till - jag hoppas verkligen pa ett julaftonsplus for dig
  • kattm

Hej på er!

Kul att du redan har haft ÄL, tredjemaj. Jag väntar på min. Idag såg jag antydan till ett streck, så förhoppningsvis kommer min ÄL på tisdag eller onsdag. Jag är bortrest torsdag till fredag, så det vore kanon om det är avklarat innan. Hoppas att du lyckas den här gången (och jag också så klart).

Utlandssvensk76, vad skönt att du mått bra än så länge. Jag hoppas att det håller i sig, att du får så där lagom många symptom. Jag är allt lite avundsjuk.

I lördags var vi på "chilikväll" (en stor chiligryta kokades tillagades under dagen och avnjöts tillsammans på kvällen) hos några goda vänner och fick träffa deras baby, som snart fyller 4 månader. Det var jättetrevligt, men samtidigt lite jobbigt eftersom jag längtade ännu mer då. Vi fick även frågan om hur vi vill göra med barn, fast vi svarade lite lätt svävande att "det får vi se när det blir". Min sambo är inte säker på hur öppen han vill vara med att vi kanske har svårt att få barn, så jag väntar in honom innan jag berättar med för vänner och bekanta.

Svar på tråden Ni med diagnostiserad för kort Lutealfas