• Lequisha

Böcker till 2,5åring?

Vad läser ni för böcker med/för era 2-3åringar?

• Svar på tråden Böcker till 2,5åring?
  • ElinC

Allt möjligt! Min kille gillar att lyssna på sagor. Så han sitter still ganska länge. Han gillar bla. Mulle Meck, byggare bob mfl

• Lequisha
    ElinC skrev 2009-10-20 14:20:47 följande:
    Allt möjligt! Min kille gillar att lyssna på sagor. Så han sitter still ganska länge. Han gillar bla. Mulle Meck, byggare bob mfl
    Tack, ska genast kolla upp imorgon

Fler?
  • cirkel

Totte och Emma-böckerna, Mamma mu, Barbapappa.
    En bok som vi lånade på biblioteket var omtyckt: "Vem bor där" tror jag den hette, med flikar att vika upp.

• iolanthe

pippi, mamma mu, billy och böcker med pija lindenbaum är favoriter just nu, och när prinsessor tar semester

• iolanthe

och böcker om bolibompa-draken, och en som heter birger det lilla storsjöodjuret

• iolanthe

och mumintrollen, tex. vem ska trösta knyttet och vad tror du att det hände sen

• Lequisha

Tack så mycket för alla tips.

När man väl står på biblioteket med två barn som drar i en, känns allt bara som en djungel. Man hinner liksom aldrig titta igenom allt ordentligt, så därför tog jag den lätta vägen, fl

Tack alla snälla.

• Bite me

Böckerna om Gruffalon, de är helt otroligt underhållande, rimmar o roliga bilder, detsamma gäller Vilda Bebbin. Rekommenderas starkt.

• NinnaW

Åh vi har en ny favorit som går varm här hemma. "Jag är inte söt" om lilla Ugglan. Jättebra. Och mitt monster tycker det är jätteroligt när lilla Ugglan får spel på alla som tycker han är såååå söt ; )

Och så är Ingrid -böckerna uppskattade.

• Mamma till tre kottar

Det har varierat stort vad barnen gillade i den åldern.
    Stora tjej älskade Nalle Puh (orginalet alltså - inte bilderböckerna).
    Grabben gillade abc-böcker.
    Mellantjejen gillade Totte-böcker
    Lilltjejen är inte riktigt 2½ än, men hon ÄLSKAR Babblarna och Kanin-böckerna (Lena Anderson)

• cec

Hos oss är det mycket pekböcker. Favoriten nu är en pekbok med Nicke Nyfiken där man ska bla söka efter en groda på varje sida.

• Njord

Lilla Ugglan-böckerna är favoriter här med

* Glassmånen av Hellsing
    * Mulle Meck bygger en bil, båt, flygplan, hus (4 olika, finns samlingsvolymer med två i varje)
    * ABC av Hellsing
    * Känner du Pippi Långstrump? av Astrid förstås L
    * Mamma Mu- böckerna är storfavoriter
    * Nalle Puh och honungsträdet
    * Fia och djuren-böckerna
    * Jag kan köra alla bilar samt Jag kan laga alla bilar (vi gillar dock de äldre utgåvorna bättre med tanke på illustrationerna)
    * Halvan-böckerna

• chopter

Här går framför allt alla Totte böckerna varma, även alla slags djurböcker

Svar på tråden Böcker till 2,5åring?