• Daz

vilken kur av pergotime blev ni gravida?

Behöver lite solskenshistorier efter att ha misslyckats bli gravid efter tredje pergotimekuren, enkeldos.

Innan vi fick hjälp så hade vi försökt få ett syskon i 1, 5 år.

Ge mig lite nytt hopp, så fram med era berättelser och på vilket försök ni lyckades med pergotime!

• Svar på tråden vilken kur av pergotime blev ni gravida?
  • malinnnnn80

Daz: Min läkare menar på att det inte finns någon "nytta" med att äta pergokurer varje cykel, detta eftersom att den effekt man får utan tabletterna hänger kvar i kroppen till nästa cykel. Han sade också det inte finns ngt positivt med att äta fler pergokurer i flera cykler efter varandra, utan man får bara mer biverkningar. Jag vet inte varför, men han nämnde att det är många som blir gravida den cykeln de har uppehåll... jag en av dom

Dock har jag märkt att olika läkare säger olika saker. Du kan ju fråga din läkare varför du ska äta varje cykel och andra inte? (jag kan tillägga att jag i början inte fick egen ÄL de cykler jag hade uppehåll, men nu denna cykel då jag inte åt pergotime hade jag bevisligen haft ÄL ändå).

• Mamma till Rasmus

Jag blev gravid efter tredje pergotimekuren dock med 4 tabl.
    Provade även pergotime för tre år sen, enkelkurer lyckades inte bli gravid under dom två försöken. Nu har vi gjort 3 IVF:er som alla har misslyckats. Under sommaren när IVF-kliniken hade stängt jobbade vi själva med pergotime och lyckades på tredje och sista försöket =D Men som sagt 4 tabl. (maxdos)

• Lilo75

Jag blev gravid efter 9 pergokurer....Då hade vi kämpat för plusset i 22månader.. !! Skam den som ger sig!!//Elle

• Rockelina

Hej, hoppar in och knycker tråden för att fråga lite om Pergo. Jag har ätit 5 kurer men får som dig miLuna fördjöjd mens. Och en sak jag undrar över är när ägglossningen egentligen kommer - när jag inte äter pergo kommer mensen och ägglossningen som klockan. Jag har ägglossning äter pergo bara för att öka chanserna. Men med pergo visar alfrig clearblue-stickorna på nån ägglossning. Så vet inte när ägglossningsdagarna är med pergo - nån som kan hjälpa mig lista ut det?

• Daz

brukar testa med ägglossningstickor från och med dag 11-12 i cykeln. Alltså nästan direkt efter avslutad pergokur. SEdan testar jag varje morgon med stickorna till jag får utslag. Det är ju ganska individuellt när ägglossning sker. Men omkr 2 veckor efter senaste mensens första dag.

• ica003

Efter 2 års försök blev jag gravid efter andra enkelkuren med pergo. Har kunnat bli gravid på egen hand tidigare, då tog det ca 9 månader båda gångerna.

• hanna1988

jag är nu gravid efter 1 kuren pergo/1 tablett dagligen =)
    är tidigt i grav och vågar inte tro det är sant, vi har en dotter sen tidigare som kom till på naturlig väg =) har pco =)så håll tummarna för att mitt lilla frö stannar kvar =)

• Emki
    hanna1988 skrev 2009-12-16 13:55:17 följande:
    jag är nu gravid efter 1 kuren pergo/1 tablett dagligen =)är tidigt i grav och vågar inte tro det är sant, vi har en dotter sen tidigare som kom till på naturlig väg =) har pco =)så håll tummarna för att mitt lilla frö stannar kvar =)

Grattis grattis lycka till!
  • fru tok

Jag har idag plussat efter första kuren perogtime. Jag har PCOs och har kämpat på egen hand först 1,5 år och nu senast 8 månader innan jag nu fick min första kur och då tog det sej!

• Luna777

jag ä gravid nu 22+4, blev det första försöket pergotime. har försökt i 2 år att bli gravid har pco-s å gjorde en konisering av livmodertappen i april. Trodde att livet var slut å att jag aldrig skulle bli gravid (har aldrig varit gravid eller fått missfall pga utebliven mens) men jag plussade å nu ligger Pyret å bara väntar på att få komma ut till oss.

• Li79

Efter femte kuren!!
    Har blivit gravid på egen hand innan men då har det tagit runt året.

¨¨¨¨ August, mitt hjärta.¨¨¨¨
  • Caterinek

Fick vår dotter i januari 2009 efter tredje kuren pergotime enkel kur. Har pcos och är ni inne på tredje kuren igen för att försöka få ett syskon. Håller tummarna på att det tar sig snart..

• Konvaljen

Jag är nu i vecka 12 efter första kuren med Pergotime. Testade med ägglossningsstickor och trodde knappt det var sant att det gick på första försöket. Vi hade försökt knappt ett år och har en dotter sedan tidigare som blev till på första "naturliga" försöket.

Svar på tråden vilken kur av pergotime blev ni gravida?