Öka östrogenhalten?
Jag minns vagt att min gyn sa att jag hade för lågt östrogen...eller östradiol kanske han sa?
Vad ska man äta för att öka östrogenhalten? Går det att fixa till med hjälp av kosten?
Jag minns vagt att min gyn sa att jag hade för lågt östrogen...eller östradiol kanske han sa?
Vad ska man äta för att öka östrogenhalten? Går det att fixa till med hjälp av kosten?
Någon?
det finns faktiskt ingen kost som kan öka östrogen. Jag har kollat upp det men hittar absolut inget förutom att det går med medicin,,tyvärr..
det skulle vara underbart isåfall, då slipper man äta mediciner hela tiden och man kan sköta det på egen hand i hemmet. Det blir heller inte lika dyrt
Jag har haft högt österogen och lyckades reducera det genom att lägga om min kost. Jag vet inget om just din situation men visst finns det kost som höjer österogenet!! Alla soya produkter tillexempel. Sen om det är tillräckligt om du inte har någon österogenproduktion alls har jag ingen aning om, men jag kan starkt rekommendera den här hemsidan som innehåller toppeninfo om olika hormonnivåer i kroppen och om hur du kan påverka dem genom att förändra din kost.
infertility.health-info.org/fertility-diet-lifestyle/diet-estrogen-progesterone.html
jag har läst lite på deras hemsida och ska försöka ta åt mig tipsen!
men jag undrar, om man blöder för mycket..har man för mycket östrogen då?
jag tyckte min gynekolog sa att jag har för lite... och jag blöder bara några dagar efter ÄL.
dock har det inte varit så denna månad...nu är den istället försenad tre veckor!
drack jäääättemycket mjölk förra månaden och inbillar mig att det påverkat. innan dess hade jag inte druckit mjölk på flera år.
ja den västerländska medicinen alltså... haha.