• Pärla

efter 3 ivf försök-nu är jag gravid!!

Hej alla!

Nu är jag också här och joinar er

Efter 3 IVF försök är jag äntligen gravid..
    Tjuvtestade mig idag två dagar innan, men testade mig på kvällen..Kunde inte vänta mer.
    Annars hade jag TD den 22/10, men testade mig på kvällen. Visst spelar det inte så stor roll att testa sig på kvällen va? Jag menar, det ändrar väl sig inte till negativt på torsdag? Ett pluss är väl alltid ett pluss?
    Ska testa mig för säkerhets skull på torsdag igen fast på morgonen, men imorgon ska jag ringa sjukhuset ich tala om det.
    Får vi se när jag får tid till VUL, och om det blir tvillingar eller inte

• Svar på tråden efter 3 ivf försök-nu är jag gravid!!
  • Pärla
    nevadita skrev 2009-10-25 12:17:27 följande:
    Jag plussade kl 7:15 på morgonen den 21:a mars 2009, RD 10. Glömmer det nog aldrig Är i vecka 34+5 idag och det är ofattbart ♥ Tänk att det blir en bebis i vårt hus snart Vårt tredje IVF. Håller mina tummar för dig Parlar, VUL:et är så skönt - att få se det där lilla hjärtat ticka ♥ Och du har ju kanske två Vad spännande det måste vara!!!! Kram kram
    Förstår att det måste kännas overkligt att ha en bebis i huset helt plötsligt. Men du har kommit halvvägs
    Snart är ni där. När är det beräknat?
    Du har alla mina tummar att förlossningen ska gå bra!
    Jag är så rädd för förlossningen, och jag ska göra allt för att få kejsarsnitt.
    Hur vill du föda?
    Kram.
  • nevadita
    Parlar: Har BF 30/11 så det är jättesnart!!!

...jag har faktiskt inte funderat så mycket på förlossningen...
    litar på att de vet vad de gör när man väl kommer dit...
    ska kolla på en förlossningsfilm och öva på att andas lite men jag är inte så orolig. Konstigt nog! Man hinner väl bli kanske...
    tänker så här; att kroppen vet vad den ska göra.
    Jag måste bara våga möta smärtan när den kommer.
    För man vet ju ingenting om hur det kommer att vara.
    Jag undviker att läsa för mycket "skräckhistorier", varje förlossning är ju unik.

Det enda jag bekymrar mig över är att bebis är för stor - vill inte behöva få akut KS pga det. Så förhoppningsvis ska jag få ett extra tillväxtultraljud för att kolla upp det.

Resten ordnar sig Det är resultatet man ska fokusera på

Många kramar!!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Pärla

Nevadita: Oohh det är ju snart! Visste inte att du var så nära förlossningen
    Gud, vad spännande

Har du varit på kurser för nyblivna mammor? Typ kurs på andning, osv..?

• nevadita
    Pärla skrev 2009-10-25 16:27:58 följande:
    Nevadita: Oohh det är ju snart! Visste inte att du var så nära förlossningen Gud, vad spännande Har du varit på kurser för nyblivna mammor? Typ kurs på andning, osv..?
    hehe nej det har gått skitfort
    Men trivs ändå bäst i svårt att få barn-forumen, har inte så mycket gemensamt med de som blivit gravida direkt eller har tre barn förut osv... jösses, inte så länge sen som jag började våga tro på det här...!!

Vårt landsting har ställt in alla kurser pga svininfluensan.
    Det gjorde mig skitledsen och besviken. Har inte ens fått träffa andra blivande föräldrar på orten pga det Men men.
    Jag o maken har fått låna en förlossningsfilm från MVC plus haft ett samtal med barnmorskan, kändes bra.
    Och så har vi en dvd med lite tips om andning osv som vi tänkt kolla på innan det är dags. Inte samma sak som att gå på utbildning/kurs men man får göra vad man kan

Tycker det är så roligt att du också lyckades på tredje försöket
    Det kommer att gå bra det här

KRAM!
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura..♥..?:*¨¨*:?..
  • Pärla

nevadita: Tack!
    Jag håller med dig ang Gravid forumet. Har inte heller stött på nån bra tråd som varken skriver eller svarar. Jag tycker också bäst om Svårt att få barn. Här är vi många som delat med sig en del, och bryr sig.

Vad synd med kursen, men du ska ju ändå föda snart
    Det kommer gå bra

Ny dag ny vecka, jag känner mig jättetrött på senaste, säkert graviditeten. Har inte ork att jobba, vill bara vara hemma och slappa..

Ha så bra, vännen..Hörs igen!

KRAM!

• gedansk

Grattis Parlar : ) härligt att det lyckades.
    Jag hade också svårt att tro att det lyckades och att allt skulle vara bra (tidigare MA) men när vi såg de två hjärtslagen höll jag på att börja gråta och sambon blev yr i huvudet : ) Karlar hur ska det då gå på förlossningen blir det en till patient då ; )

Jag är själv gravid nu med tvillingar i vecka 12 efter min första IVF som inte gick men det blev ett ägg till frysen som lyckades. Helt otroligt efter 3 års väntan och det verkar som om jag blev gravid med ett eget ägg och fick ett fryst åter. Jag och sambon var så försiktiga men det skulle väll vara så. Hade en gammal arbetskamrat som visste att vi gjorde IVF och hon frågade om jag fått tvillingarna på riktigt vis och jag svarade både ock (vadå det är väll lika på "riktigt" vis om man gör IVF?!)

Kutterduvan: håller tummarna med ruvningen.

• Pärla
    gedansk skrev 2009-10-28 12:52:56 följande:
    Grattis Parlar : ) härligt att det lyckades. Jag hade också svårt att tro att det lyckades och att allt skulle vara bra (tidigare MA) men när vi såg de två hjärtslagen höll jag på att börja gråta och sambon blev yr i huvudet : ) Karlar hur ska det då gå på förlossningen blir det en till patient då ; ) Jag är själv gravid nu med tvillingar i vecka 12 efter min första IVF som inte gick men det blev ett ägg till frysen som lyckades. Helt otroligt efter 3 års väntan och det verkar som om jag blev gravid med ett eget ägg och fick ett fryst åter. Jag och sambon var så försiktiga men det skulle väll vara så. Hade en gammal arbetskamrat som visste att vi gjorde IVF och hon frågade om jag fått tvillingarna på riktigt vis och jag svarade både ock (vadå det är väll lika på "riktigt" vis om man gör IVF?!) Kutterduvan: håller tummarna med ruvningen.
    Grattis till tvillingarna
    Kändes det konstigt att vänta på tvillingar? Var du extra svullen i magen?
  • gedansk

Parlar: nu börjar magen att mera göra sig till känna. Värst är det att jag mår så illa att jag har gått ner 6kg på 6 veckor. Men att göra en IVF var ingen dans på rosor de med jag klarar mig bra från att slippa klimakteriet som jag hade i en månad (supracuren tog inte). Har fortfarande svårt att fatta att det gick, jag har inte vågat hoppas att det ska gå bra fören UL nu i vecka 12 var bra. Det har varit så många besvikelser förut.

• Pärla
    gedansk skrev 2009-10-28 16:48:13 följande:
    Parlar: nu börjar magen att mera göra sig till känna. Värst är det att jag mår så illa att jag har gått ner 6kg på 6 veckor. Men att göra en IVF var ingen dans på rosor de med jag klarar mig bra från att slippa klimakteriet som jag hade i en månad (supracuren tog inte). Har fortfarande svårt att fatta att det gick, jag har inte vågat hoppas att det ska gå bra fören UL nu i vecka 12 var bra. Det har varit så många besvikelser förut.
    Jag förstår dig vännen..Samma här..
    Men nu är det vår tur, vi ska klara det här!
    Vem vet, jag kanske väntar också twins
  • Pärla
    Villblimamma91 skrev 2009-10-28 14:47:56 följande:
    Grattis.!:D:D
    Tack för tummarna
  • Bennil

Parlar!
    Hej, Bennil här! Vi hade samma td o var inne på tråden Ruvardag 9. Jag fick ett +!!! Så nu är det väl så väl att vi är gravida då ha ha ha!! Fattar det inte än!! Hur mår du?
    Jag mår bra - lite illamående på eftermiddagar o kvällar, ömma tuttar o trött trött trött. Kul att följas åt!! GRATTIS O KRAM

• kutterduvan

Parlar, gissa vad : jag är också gravid! Jag är gravid! Jag är gravid!!!!!!! Otroligt!

• Pärla

Bennil och Kutterduvan! GRATTISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!
    Vad jag blir glad!!

Visst är det härligt ock plussa, se dom där strecken eller plusset eller vilket som..!
    Jag är så glad för er skull..Nu kan vi följas åt!
    Har ni ringt till kliniken än? Fick ni tid för VUL?

Jag mår bra än så länge, men vissa symtomer sitter kvar.,,
    Tröttheten har tagit över rejält, har mycket uppblåst mage pga svullnaden, känner mig typ i andra eller tredje månaden men det gör inget, jag har längtat efter det här, så jag får se ut hur som helst Ömma bröst fortsätter också, men otroligt tunga och storaaaa!! Min man tycker det är jättesexigt ( ehummmm )
    Lite lätt illamående men inte värst..

Dick lättmjölk tjejer, jag har hört att det minskar MF, och stärker bebisen!
    Ät frukt och grönt varje dag..Första 2-3 månaderna är ju tyvärr jätteviktigt..

Lycka till framöver!!

Bra jobbat

Och GRATTIS igen.. Kramar kramar kramar!!!

• gedansk

Å vad kul med så många pluss. Grattis Bennil och Kutterduvan!!! Spännande tider med alla VUL och UL. Jag har mått grymt illa och det verkar inte ge sig än men det som har funkat för mig att i alla fall dricka är juice i mängder och sedan har jag fått ta åksjuketabletter. Jag trodde att det var ärftligt med illamående då min mamma blev inlagd på sjukhuset när hon väntade mig och en av min andra bröder, men de var de dubbla hormonerna. PS läkaren sa att om man mår illa så stiger hormonerna.

Svar på tråden efter 3 ivf försök-nu är jag gravid!!