• yousou

ni med pcos! är det ngn mer än jag som är frustrerad??

Hej alla som tittar in här.
    Är det ngn mer som är trött på alla tester,förhoppningar,besvikelser och MENS!
    Jag har försökt non stop med pergo och mensframkallande tabletter sedan juli 2008 och jag blir galen! Min menscykel hoppar upp till tretton veckor! Är det ngn mer som har det som jag?
    Tacksam för svar!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-22 00:35
    Oj men vad bra att alla andra e glada då;)

• Svar på tråden ni med pcos! är det ngn mer än jag som är frustrerad??
  • Knasten83
    yousou skrev 2009-10-21 00:47:33 följande:
    Hej alla som tittar in här.Är det ngn mer som är trött på alla tester,förhoppningar,besvikelser och MENS!Jag har försökt non stop med pergo och mensframkallande tabletter sedan juli 2008 och jag blir galen! Min menscykel hoppar upp till tretton veckor! Är det ngn mer som har det som jag?Tacksam för svar!!TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-22 00:35Oj men vad bra att alla andra e glada då;)
    finns absolut fler som dej, här är en tex!!

Är på 11 e försöket nu, 5e med pergo. Ska förhoppningsvis gå över till injektioner nu.. men är mitt i en flytt från en ort till en annan så jag hoppas jag får komma till snabbt på det nya stället.

Hur länge har du ätit pergo och hur har du mått då?

Kram o hoppas du lyckas snart
  • yousou

Hej knasten! Ok men då är jag inte ensam om det,,känns skönt hehe. Men vad innebär injektioner? Jag har kört pergo två gånger nu och ska dubbla min dos igen om två dagar. Jag mår faktiskt ganska bra känner inte av något. Du då? Hoppas också att du lyckas snart!!

• Knasten83
    yousou skrev 2009-10-23 12:41:55 följande:
    Hej knasten! Ok men då är jag inte ensam om det,,känns skönt hehe. Men vad innebär injektioner? Jag har kört pergo två gånger nu och ska dubbla min dos igen om två dagar. Jag mår faktiskt ganska bra känner inte av något. Du då? Hoppas också att du lyckas snart!!
    som sagt så har jag ju ätit pergo 5 ggr nu som inte hjälpt men jag får äl o allt så nu går vi över till injektioner. Det betyder att en mer exakt äl som man framkallar med sprutor. Får spruta hos läkaren och måste sen ha samlag inom 12 timmar eller ngt.. Jag hoppas vi båda lyckas snart!!

Jag har mått jätteilla och varit yr under den senaste kuren, innan dess kände jag inte så mkt av det... skönt att du inte mår dåligt av det!
  • yousou
    Knasten83 skrev 2009-10-23 21:09:07 följande:
    som sagt så har jag ju ätit pergo 5 ggr nu som inte hjälpt men jag får äl o allt så nu går vi över till injektioner. Det betyder att en mer exakt äl som man framkallar med sprutor. Får spruta hos läkaren och måste sen ha samlag inom 12 timmar eller ngt.. Jag hoppas vi båda lyckas snart!!Jag har mått jätteilla och varit yr under den senaste kuren, innan dess kände jag inte så mkt av det... skönt att du inte mår dåligt av det!
    Jaha ok, men är sprutans doser starkare än tabletterna? Ojj ok, man blir olika påverkad av medicin, men jag har nog aldrig fått några biverkningar av medicin jag druckit innan. Men sprutan låter mkt bättre än tabletterna för med pergo måste man testa sig för ägglossning stup i kvarten ju. Bättre att ha en tidsgräns tycker jag..eller vad tycker du?
  • Knasten83
    yousou skrev 2009-10-24 00:30:28 följande:
    Jaha ok, men är sprutans doser starkare än tabletterna? Ojj ok, man blir olika påverkad av medicin, men jag har nog aldrig fått några biverkningar av medicin jag druckit innan. Men sprutan låter mkt bättre än tabletterna för med pergo måste man testa sig för ägglossning stup i kvarten ju. Bättre att ha en tidsgräns tycker jag..eller vad tycker du?
    håller helt me dej, eftersom allt funkar e vi väl kassa på att pricka rätt eller ngt, då e det ju toppen med sprutorna.
    Fått positivt med ältest igår och idag. Har kelat 19e 21a, igår och ska idag, då borde man prickat rätt väl??? Blir tokig på detta...vill ju så gärna!!

Hur går det för dej?
  • yousou
    Knasten83 skrev 2009-10-24 11:16:37 följande:
    håller helt me dej, eftersom allt funkar e vi väl kassa på att pricka rätt eller ngt, då e det ju toppen med sprutorna. Fått positivt med ältest igår och idag. Har kelat 19e 21a, igår och ska idag, då borde man prickat rätt väl??? Blir tokig på detta...vill ju så gärna!!Hur går det för dej?
    Ska fråga min läkare om jag också kan få börja med sprutan om inte min pergo kur som jag ska påbörja imorgon hjälper. Det blir så jobbigt att man måste anpassa sitt sexliv efter ägglossningar! Ibland så kanske man inte ens har lust, är sjuk osv, men man blir nästan tvungen för att man vill ju så gärna pricka in...det måste vara hjärnan som påverkar kroppen eftersom vi tänker på det hela tiden, så kroppen vägrar nästan att samarbeta..:P
    Vi har ju försökt i lite över 15 månader nu, men inte ens min mens vill samarbeta..det tar upp till 14 veckor innan jag får mensen så det drar ut på hela processen. Man får ju hoppas att det hjälper nu när jag ska dubbla min pergo dos
  • Knasten83
    yousou skrev 2009-10-25 00:18:27 följande:
    Ska fråga min läkare om jag också kan få börja med sprutan om inte min pergo kur som jag ska påbörja imorgon hjälper. Det blir så jobbigt att man måste anpassa sitt sexliv efter ägglossningar! Ibland så kanske man inte ens har lust, är sjuk osv, men man blir nästan tvungen för att man vill ju så gärna pricka in...det måste vara hjärnan som påverkar kroppen eftersom vi tänker på det hela tiden, så kroppen vägrar nästan att samarbeta..:PVi har ju försökt i lite över 15 månader nu, men inte ens min mens vill samarbeta..det tar upp till 14 veckor innan jag får mensen så det drar ut på hela processen. Man får ju hoppas att det hjälper nu när jag ska dubbla min pergo dos
    jo, självklart blir sexlivet nästan helt inrutat beroende när ÄL infinner sig. Men det är samtidigt en del av "försökandet" och det tycker jag man får ta, man vill inte alltid men man får göra det bästa av situationen och njuta av varandra. Senare i livet kanske man kommer sakna denna tiden då man kunde njuta av varandra utan att bli störda *hihi*
    Man ska ju gör bebis utan kärlek så jag tror det är viktigt att försöka njuta av sexet och försöka att inte tänka för mkt på VARFÖR man sexar, e du med?
    Jag menar inte att predika eller verka viktig på ngt vis utan mer peppa dej att tänka annorlunda, fast det e svårt.. Gör ngt nytt, överrasska, köp nya underkläder, pyssla om och bry er varandra (ännu mer alltså)..

Hm... ja... men fråga din läkare om du kan få injektioner, det e ju klart lättare!!
    Jag ser också fram emot att få den hjälpen.

Får du ÄL av den kuren du äter nu? Tror inte de ökar den om man får äl.. då släpper för många ägg istället och man får sexförbud..
  • yousou
    Knasten83 skrev 2009-10-25 13:34:58 följande:
    jo, självklart blir sexlivet nästan helt inrutat beroende när ÄL infinner sig. Men det är samtidigt en del av "försökandet" och det tycker jag man får ta, man vill inte alltid men man får göra det bästa av situationen och njuta av varandra. Senare i livet kanske man kommer sakna denna tiden då man kunde njuta av varandra utan att bli störda *hihi*Man ska ju gör bebis utan kärlek så jag tror det är viktigt att försöka njuta av sexet och försöka att inte tänka för mkt på VARFÖR man sexar, e du med?Jag menar inte att predika eller verka viktig på ngt vis utan mer peppa dej att tänka annorlunda, fast det e svårt.. Gör ngt nytt, överrasska, köp nya underkläder, pyssla om och bry er varandra (ännu mer alltså)..Hm... ja... men fråga din läkare om du kan få injektioner, det e ju klart lättare!!Jag ser också fram emot att få den hjälpen.Får du ÄL av den kuren du äter nu? Tror inte de ökar den om man får äl.. då släpper för många ägg istället och man får sexförbud..
    Ja absolut självklart hehe man ska ju passa på så mkt som möjligt..har absolut inga problem som helst på den fronten hehe;) underkläder allt you name it...hehe.
    Vad jag menade var bara att när man har sex bara för att man inte ska missa ägglossningen gör att det känns "tvingat" men ändå så är det inte det, det e ju självklart härligt att sexa med sin älskade..hehe men du förstår nog vad jag menar..Tack för peppningen det uppskattas =)
    Jag har läkartid den 20 nov då ska jag bannemig fråga ;)

Jag har fått ÄL en gång bara av kuren..så nu efter min mens så ska jag köra ÄL test som jag beställt från testlagret.se skit billiga test har dom. Vad menar du med att för många ägg släpper och sexförbud? det har jag aldrig hört om innan nämligen...
    Har du gjort spolning? Jag har gjort det..kändes ganska obehagligt, lite som mensvärk
  • Knasten83
    yousou skrev 2009-10-26 01:33:30 följande:
    Ja absolut självklart hehe man ska ju passa på så mkt som möjligt..har absolut inga problem som helst på den fronten hehe;) underkläder allt you name it...hehe.Vad jag menade var bara att när man har sex bara för att man inte ska missa ägglossningen gör att det känns "tvingat" men ändå så är det inte det, det e ju självklart härligt att sexa med sin älskade..hehe men du förstår nog vad jag menar..Tack för peppningen det uppskattas =) Jag har läkartid den 20 nov då ska jag bannemig fråga ;) Jag har fått ÄL en gång bara av kuren..så nu efter min mens så ska jag köra ÄL test som jag beställt från testlagret.se skit billiga test har dom. Vad menar du med att för många ägg släpper och sexförbud? det har jag aldrig hört om innan nämligen...Har du gjort spolning? Jag har gjort det..kändes ganska obehagligt, lite som mensvärk
    Va bra att du förstod vad jag menade!!
    Tycker också att det känns lite knepigt ibland med detta "tvång".

Jo, om man blir överstimulerad, alltså om man får för mkt äggstimulerande medicin kan flera ägg bli mogna och då säger läkaren att det blir tyvärr sexförbud eftersom risken är så stor för flerbörd, alltså att typ 3 ägg blir befruktade etc.
    en på hundra får tvillingar i vanliga fall men en på tio får tvillingar med äggstimulerande medicin.. kanska vanligt alltså.
  • yousou
    Knasten83 skrev 2009-10-26 10:41:31 följande:
    Va bra att du förstod vad jag menade!! Tycker också att det känns lite knepigt ibland med detta "tvång".Jo, om man blir överstimulerad, alltså om man får för mkt äggstimulerande medicin kan flera ägg bli mogna och då säger läkaren att det blir tyvärr sexförbud eftersom risken är så stor för flerbörd, alltså att typ 3 ägg blir befruktade etc.en på hundra får tvillingar i vanliga fall men en på tio får tvillingar med äggstimulerande medicin.. kanska vanligt alltså.
    Jaha men det låter ju helt underbart hehe tänk att få tvillingar! Då har jag ju fått två små kottar istället för en...så slipper jag oroa mig för att kanske inte kunna få fler barn senare i livet...hehe ne nu skojar jag lite men det skulle vara kul med tvillingar faktiskt..;) vad tycker du?
  • Knasten83
    yousou skrev 2009-10-27 00:45:03 följande:
    Jaha men det låter ju helt underbart hehe tänk att få tvillingar! Då har jag ju fått två små kottar istället för en...så slipper jag oroa mig för att kanske inte kunna få fler barn senare i livet...hehe ne nu skojar jag lite men det skulle vara kul med tvillingar faktiskt..;) vad tycker du?
    jo jag håller me dej! Att ens få barn är ju en välsignelse så att få två hade ju varit så häftigt!! Hade dock velat ha en först och tvillingar andra gången.. hiihi, men allt e välkommet!
  • yousou
    Knasten83 skrev 2009-10-27 08:51:33 följande:
    jo jag håller me dej! Att ens få barn är ju en välsignelse så att få två hade ju varit så häftigt!! Hade dock velat ha en först och tvillingar andra gången.. hiihi, men allt e välkommet!
    ja precis =)=) jag längtar faktiskt..har börjar med lchf har hört att den är bra och hjälper mot oregelbunden mens och många med pcos har blivit gravida av lchf kosten
Svar på tråden ni med pcos! är det ngn mer än jag som är frustrerad??