yousou skrev 2009-10-25 00:18:27 följande:
Ska fråga min läkare om jag också kan få börja med sprutan om inte min pergo kur som jag ska påbörja imorgon hjälper. Det blir så jobbigt att man måste anpassa sitt sexliv efter ägglossningar! Ibland så kanske man inte ens har lust, är sjuk osv, men man blir nästan tvungen för att man vill ju så gärna pricka in...det måste vara hjärnan som påverkar kroppen eftersom vi tänker på det hela tiden, så kroppen vägrar nästan att samarbeta..:PVi har ju försökt i lite över 15 månader nu, men inte ens min mens vill samarbeta..det tar upp till 14 veckor innan jag får mensen så det drar ut på hela processen. Man får ju hoppas att det hjälper nu när jag ska dubbla min pergo dos
jo, självklart blir sexlivet nästan helt inrutat beroende när ÄL infinner sig. Men det är samtidigt en del av "försökandet" och det tycker jag man får ta, man vill inte alltid men man får göra det bästa av situationen och njuta av varandra. Senare i livet kanske man kommer sakna denna tiden då man kunde njuta av varandra utan att bli störda *hihi*
Man ska ju gör bebis utan kärlek så jag tror det är viktigt att försöka njuta av sexet och försöka att inte tänka för mkt på VARFÖR man sexar, e du med?
Jag menar inte att predika eller verka viktig på ngt vis utan mer peppa dej att tänka annorlunda, fast det e svårt.. Gör ngt nytt, överrasska, köp nya underkläder, pyssla om och bry er varandra (ännu mer alltså)..
Hm... ja... men fråga din läkare om du kan få injektioner, det e ju klart lättare!!
Jag ser också fram emot att få den hjälpen.
Får du ÄL av den kuren du äter nu? Tror inte de ökar den om man får äl.. då släpper för många ägg istället och man får sexförbud..