• birgitt

pensionärer

kan någon hjälpa mig att förstå ???

jag bor i en storstad. varje gång jag ska åka in till stan så är det alltid pensionärer som åker hissen upp till platformen för tunnelbanan. fast det finns rulltrappa. dom väntar inte på mig utan stänger dörren och åker skälv. en person i hissen alltså. när det är min tur att åka hiss så vill pensionären bakom tränga sig in i hissen. jag kan säga att jag inte är glad. fast jag säger att det är fullt eller att hon kan ta rulltrappan så ska hon in i hissen. hon vill inte vänta till hissen kommer ner till henne en nästa gång. sen har hon mage och klaga över att min barnvagn är stor. jag är så trött att stå ut med pensionärerna när man är mamma ledig. som barnfamilj så letar man större lägenhet ochså. men dom har bott där hela sitt liv. dom vill inte flytta där i från. fast dom får lägre hyra.
    det här med hissen i tunnelbanan. jag förstår inte det. min sambo har ochså tröttnat på dom. dom sitter i tunnelbanan och bleklagar sig hur dålig ekonomin har blivit. men det var dom som körde sveriges ekonomi i botten. som vi småbarn föräldrar ska försöka rädda. min sambo fick applåder när han informerade dom om detta.
    jag har varit med om en pensionär som kom med sin rullator på bussen. det var fullt på bussen med 2 barnvagnar men hon skulle in. så stog hon och knuffade på min barnvagn hela resan. hon tyckte jag skulle flytta på barnvagnen fast hon stog i vägen. -hon hade faktist betalt för resan. så hon hade mer rätt att åka buss än vad jag hade.
    kan någon ge mig svar på denna fråga. det är tungt som as med barnvagn. jag tycker inte man kan bete sig hur som helst bara för att man är gammal.

• Svar på tråden pensionärer
  • The Black Lady

Oj, vilka fördomar du har mot dessa pensionärer.....

• ragatan

Missad du alla historie och samhällskunskapslektioner i skolan?

• birgitt

Hade jag inte upplevt händelserna hade jag inte heller trott på det. Men nu vet jag att pensionärer är riktiga grisar.

• HexaFlexagon

Så du tycker på fullaste allvar att dagens pensionärer är personligen ansvariga för Sveriges nuvarande dåliga ekonomi?

• birgitt

Jag hade inte skrivit det här om det inte är sant. Dom puttar barnvagnen så fort dom kan. Dom åker skälv i hissen . Men när det är min tur så tränger dom sig.
    Dom gör det. Otrevliga!!!!
    Jag bor i storstad.
    Tar du bussen med barnvagn kan jag garantera er att det är rullator folk med flyttar dom sig inte. Hämtar en farfar på dagis sitt barn så ska han se till att hans barnvagn kommer på bussen. Fast jag kom före honom till bussen . Jag är gravid i 7 mån men det skiter han i.
    Nu för tiden skiter jag i allt som gör att jag kan träffa pensionärer. Jag tar bilen till allt för att slippa se dom. Så otrevliga är dom.

• Virriga Vera
    birgitt skrev 2012-05-18 03:03:35 följande:
    Jag hade inte skrivit det här om det inte är sant. Dom puttar barnvagnen så fort dom kan. Dom åker skälv i hissen . Men när det är min tur så tränger dom sig.
    Dom gör det. Otrevliga!!!!
    Jag bor i storstad.
    Tar du bussen med barnvagn kan jag garantera er att det är rullator folk med flyttar dom sig inte. Hämtar en farfar på dagis sitt barn så ska han se till att hans barnvagn kommer på bussen. Fast jag kom före honom till bussen . Jag är gravid i 7 mån men det skiter han i.
    Nu för tiden skiter jag i allt som gör att jag kan träffa pensionärer. Jag tar bilen till allt för att slippa se dom. Så otrevliga är dom.
    Tja om nu ALLA är så otrevliga så vet du ju vad som väntar dig när du blir pensionär....
Svar på tråden pensionärer