• Shorona

Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?

Jag har observerat(vilket har vart svårt att undvika) att våran katt har sen igår blivit helt tokig! Hon springer omkring mina ben hela tiden, pratar och vibrerar med svansen. Hon beter sig skitknäppt! Dessutom brukar hon alltid ligga i sonens säng på natten eller vid min mans ben men nu ligger hon helt plötsligt hos mig på nätterna.

Är det någon som har haft en katt eller en hund som har betett sig konstigt när förlossningen har närmat sig?

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • Svar på tråden Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?
  • CTMT

Är din katt kastrerad? Tänkte om det var löpbeteende ;)

Svar på din fråga: Nej, jag märkte faktiskt inget på mina katter! Men det kan vara för att min honkatt alltid har legat brevid mig i sängen annars också, och även sprungit runt mina ben.
    Däremot så tittade båda katterna väldigt konstigt på mig när jag satt med förvärkar i soffan ett par dagar innan förlossning ;)

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Shorona
    CTMT skrev 2009-10-21 19:30:51 följande:
    Är din katt kastrerad? Tänkte om det var löpbeteende ;) Svar på din fråga: Nej, jag märkte faktiskt inget på mina katter! Men det kan vara för att min honkatt alltid har legat brevid mig i sängen annars också, och även sprungit runt mina ben. Däremot så tittade båda katterna väldigt konstigt på mig när jag satt med förvärkar i soffan ett par dagar innan förlossning ;)
    Japp, inte ens livmodern kvar!

Just nu sitter hon på en stol precis brevid mig och stirrar på mig.... börjar bli stressad av hennes udda beteende!
  • CTMT
    Shorona skrev 2009-10-21 20:30:06 följande:
    Japp, inte ens livmodern kvar! Just nu sitter hon på en stol precis brevid mig och stirrar på mig.... börjar bli stressad av hennes udda beteende!
    Du får distrahera henne med räkor, tonfisk och annat gott :)
    .¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • Shorona
    CTMT skrev 2009-10-21 20:38:19 följande:
    Du får distrahera henne med räkor, tonfisk och annat gott :)
    Haha, ja, jag får nog göra det! Bara hon slutar stirra på mig!
  • busiga familjen

svärmors hund satt å vaktade mej
    När en värk kom å jag sa aj eller något så skällde han så alla skulle komma å hjälpa mej

• Mariohn

hahaha du och jag TS Min katt är FETDING här hemma. Jag har precis skällt på honom och gömt mig! Han förföljer mig. Han ska ligga ovanpå mig och trycka nosen mot mig så att jag blir totalt BLÖT. Han skriker och jamar så fort jag är utom synhåll och dessutom fiser han på mig.

• MyFine

Jodå, en av kissekatterna (hanar båda två) blev som en igel. Följde mig helt plötsligt ÖVERALLT. Kunde inte ens gå på dass ifred. Stängde jag dörren stod han därutanför och jamade.
    Han skulle sitta hos mig hela tiden.. Lite enerverande ibland.

• Shorona
    Mariohn skrev 2009-10-22 14:40:59 följande:
    hahaha du och jag TS Min katt är FETDING här hemma. Jag har precis skällt på honom och gömt mig! Han förföljer mig. Han ska ligga ovanpå mig och trycka nosen mot mig så att jag blir totalt BLÖT. Han skriker och jamar så fort jag är utom synhåll och dessutom fiser han på mig.
    Haha! Förutom att han fiser på dig lät det ju ananrs gulligt att bli uppvaktad av katten!
    MyFine skrev 2009-10-22 14:41:28 följande:
    Jodå, en av kissekatterna (hanar båda två) blev som en igel. Följde mig helt plötsligt ÖVERALLT. Kunde inte ens gå på dass ifred. Stängde jag dörren stod han därutanför och jamade. Han skulle sitta hos mig hela tiden.. Lite enerverande ibland.
    Hur nära förlossningen betedde han sig sådär?
  • MyFine

Nu kommer jag inte ihåg exakt, men typ några dagar. Inte mer än en vecka iaf.

• ebbozz

mina tre hundar brydde sig inte alls

• kitiara

farmors hund (som tyvärr inte lever idag) var alltid gosig och kramig men när jag var och hälsade på dagen innan sonen är född var hon som en helt annan hund. Hon skällde och morrade och vägrade vara i närheten av mig. När jag träffade henne igen efter förlossningen var det samma gamla hund igen :)

• Shorona
    MyFine skrev 2009-10-22 16:13:04 följande:
    Nu kommer jag inte ihåg exakt, men typ några dagar. Inte mer än en vecka iaf.
    Då får jag hoppas på att förlossningen är nära då. Känner mig totalt övervakad och förföljd! Till och med på nätterna när jag går på toa så svansar hon efter och pratar med mig medan jag kissar! Blir tokig!
  • Shorona
    kitiara skrev 2009-10-22 16:18:31 följande:
    farmors hund (som tyvärr inte lever idag) var alltid gosig och kramig men när jag var och hälsade på dagen innan sonen är född var hon som en helt annan hund. Hon skällde och morrade och vägrade vara i närheten av mig. När jag träffade henne igen efter förlossningen var det samma gamla hund igen :)
    Vad konstigt att endel djur beter sig sådär. :-S
  • Nyfikenlillstrumpa

Jag puffar upp den här tråden och ser om det finns några fler som känt att sitt djur betett sig konstigt innan förlossningen! Intressant att se hur de kan känna av att det är på gång.

Jag är beräknad till den 27/7 alltså om tre dagar och min katt pratar heeela tiden. Han är vanligtvis någon som jamar ibland, typ när han kommer in, när han undrar vart jag är eller när maten är slut. Men nu kan han jama konstant trots att jag har gett honom allt han brukar vilja ha och att jag gosar med honom. Han ska alltid ligga bredvid mig och buffar på mig med nosen så mycket det går samt att han ska buffa på mig med tassen trots att jag redan gosar och pussar på honom. Det är väldigt mysigt men det har blivit mer ju närmare datumet jag kommer.

Betedde sig erat djur underligt/annorlunda innan förlossningen eller beter det sig annorlunda nu?

Sen en annan rätt intressant sak. Varje gång katten lägger sig mot magen vaknar hon till i magen och börjar röra sig. Som att de har en koppling nu trots att de aldrig träffat varandra.

Svar på tråden Betedde sig din katt/hund sig konstigt när förlossningen närmade sig?