• Anonym (fet!)

REDUCTIL hur har det fungerat för dig? viktminskning? biverkningar? vill veta allt!

vad krävs för att få det utskrivet?
    hur mycket övervikt har / hade du?
    fick du många biverkningar? vilka?
    lägger man om hela sin kost, går på diet, eller äter man som vanligt?

jag skulle vilja bli av med ca 40 kilo. är det möjligt med reductil?

jag har EFTER graviditeten gått upp 20 kilo, utan att på nåt sätt ändra min kost eller minskat på motionen. har tagit blodprov för "vad det nu heter som är vanligt att få efter en graviditet" men det visade inget.

jag äter ganska vanligt, inga mängder med godis, dricker ingen söt dricka eller äter massa kakor och bullar. jag går och går och går som motion eftersom jag har hund. trots detta bara ökar jag i vikt hela tiden.

• Svar på tråden REDUCTIL hur har det fungerat för dig? viktminskning? biverkningar? vill veta allt!
  • Anonym (fet!)

ingen som vill svara?

• Anonym (mullimull)

Jag puffar lite för jag vill också veta...

• snuttP

Jag har ätit det. Fick extremt lågt blodtryck och fick sluta efter nån månad. Va också arg precis hela tiden. Hade själv gått ner 8kg innan och gick nu ner 2 kg till under denna tiden. Tror att jag hade klarat det lika bra själv.

Jag tror inte att man ska mixtra för mycket med sånt. Jag tror idag på den "enkla" formulan gör av med mer än du får i dig!! Visst enkelt att säga svårt att genomföra..

• Anonym (fet!)
    snuttP skrev 2009-10-21 18:55:53 följande:
    Jag har ätit det. Fick extremt lågt blodtryck och fick sluta efter nån månad. Va också arg precis hela tiden. Hade själv gått ner 8kg innan och gick nu ner 2 kg till under denna tiden. Tror att jag hade klarat det lika bra själv.Jag tror inte att man ska mixtra för mycket med sånt. Jag tror idag på den "enkla" formulan gör av med mer än du får i dig!! Visst enkelt att säga svårt att genomföra..
    det lät ju inte bra...

jag är inte mycket för piller eller bantningsmetoder egentligen, men just nu så känns det ganska hopplöst  
  • Anonym (My)

Jag har själv ätit reductil utan att det alls varit övervakat av läkare, det har helt enelt inte varit någon läkare som brytt sig efter att jag fick det utskrivet.

Hade bmi på kanske 31 när jag började, vägde gå 78 kg. Gick ned till 65 och mådde toppen!
  • Alorna

Jag åt det efter min förra graviditet. Vågen stod då på 82kg till mina 162 cm.
    Jag tappade 20kg på 3 månader och mådde toppen hela tiden. Mitt blodtryck stabiliserades och jag hade inget sug efter något. Ville knappt äta. Kombinerade Reductil med Naturdiet som kickstart.

Var noga med att kolla blodtrycket bara.

• DreamBitch

Tilläggas bör att reductil vanligtvis höjer blodtrycket.
    Man kan även bli deprimerad när man äter dessa vilket man också bör vara uppmärksam på.

• Jenny 82

Om du har psykisk ohälsa sen tidigare ska du passa dig, min mamma som har diverse psykiska sjukdomar och bla depression fick läggas in på psyk efter att diabetes läkarn skrivit ut dessa.

Hon blev ännu mer deprimerad och självmordsbenägen....

• Anonym (fet!)

men vad hände med det jag skrev förut?

verkar ju som att jag skulle kunna få det utan problem. har ett BMI på 38...

det är bra att veta om biverkningarna innan så man kan hålla koll på sig själv. jag mår toppen, förutom just vikten nu som bara vandrar uppåt, så jag får verkligen hoppas att jag inte blir deprimerad.

härligt för er som gått ner så mycket! hur funkar det när man har gått ner det man vill? går man inte upp igen när man slutar med reductil?

• Alorna

Nej det handlar ju om att lägga om sin livsstil så man klarar att hålla vikten när man slutar med Reductil. Det är ju bara ett hjälpmedel på vägen.

• Anonym (fet!)

vill veta mer!

• Anonym (fet!)

*tjatar lite till*

• Anonym (lycklig)

Jag har ätit i 5 dagar nu och är såå nöjd. Inga biverkningar alls hittils iallafall. Jag kände av tabletterna redan första dagen. Man blir som inte hungrig, jag är jätte noga att äta ialla fall 3-4 gånger om dagen men i väldigt liten mängd. Det är en konstig känsla att äta mat som är god men ändå inte smakar. Jag bäst beskriva det som att äta när man redan är mätt, om du förstår vad jag menar. Jag gick upp 15 kg i graviditeten och vill nu gå ner 20.

• DreamBitch

Jag orkar inte skriva om mitt inlägg så jag saxar det så som jag skrev det i en annan tråd.
    Här får du lite mer info om reductil:

"Jag måste få fråga. Är jag den enda som har lusläst fass angående hur reductil påverkar hjärnan och som finner det hela en väldigt stor smula skrämmande samt fascinerande?
    Från första början tänkte jag typ "Ah, ännu ett nytt bantningspiller som förmodligen inte är så speciellt. Det är säkert bara en mildare variant av efedrin."
    Nu däremot har jag ju börjat inse att det påverkar hela det centrala nervsystemet. MYCKET intressant.

Visste NI att reductil hämmar återupptaget av noradrenalin med 73%.
    Noradrenalin höjer blodtryck och puls, samt verkar aptitnedsättande samtidigt som det höjer ämnesomsättningen. Det tar utöver detta hand om kroppens stressfunktion och påverkar vakenhet/bohovet av sömn.
    Reductil blockerar även dom serotonerga återupptagningspumparna vilket resulterar i att ämnet får längre hållbarhet samt att det även blir mer potent i hjärnan. Det ökar således hjärnans aktiva serotoninnivåer med 54%.
    Serotonin har hand om kroppens temperatur, perceptionen (sinnesintryck) och lyckokänslor.
    Till en mindre väsentlig del hämmar även reductil återupptaget av dopamin.
    Dopamin har bla hand om kroppens rörelseförmåga, människors sociala förmågor och det fungerar även som hjärnans belöningssystem."

• Bolliz

Depression tror jag inte alls har med tabletterna i sig att göra utan mer näringsbristen man får som biverkning. Det gäller bypass operationer oxå. Många rasar i vikt och får näringsbrist.

Sköter man kosten rätt så tror jag visst att man kan ta reductil utan bekymmer. Högt blidtryck får man av övervikt i vilket fall som helst så man får väga fördelarna mot nackdelarna.

Lycka till

Svar på tråden REDUCTIL hur har det fungerat för dig? viktminskning? biverkningar? vill veta allt!