• KarinErika

Börja med Pergotime i okt-nov??

Har idag varit på första träffen med min gynekolog och efter genomgången undersökning fått Pergotime utskrivet, som ska tas på nästa mens femte dag.

Undrar nu om det är någon/några andra som vill följas åt, som också ska börja med Pergotime i okt-nov, eller när det nu blir.

Skulle kännas bra att ha någon/några att prata med, och inte bara sambon.

• Svar på tråden Börja med Pergotime i okt-nov??
  • bubblan79

usch jag missade min vul tid idag så sitter och väntar på att läkaren ska ringa mig.. så typiskt mig.. jag som fick ringa å tjata om att ens få en tid till vul. 8hur mådde ni när ni äter pergo.. pms? jag känner mig så fruktansvärt nere och blir så lätt ledsen. brukar inte vara sån här

• bubblan79

nu ringer läkaren snart.. något ni undrade över som man lätt missar? sånt man tänker på efteråt att AJ det glömde jag fråga?

• KarinErika

I går, fredags, kom nu den efterlängtade mensen. Så på måndag ska jag ringa till gyn för tidsbokning, och på tisdag börjar jag att ta min Pergotime-kur!

Känner det som en sådan stor lättnad. Äntligen är vi på gång!

Hur går det för er andra??

/Erika

• bubblan79

ja min äl äe över så nu är det bara denna eviga väntan.. den är ju det värsta.. mellan äl och mens käns som det kan gå år

• CellenEllen

VAd bra KArin erika att den kom till slut!! då e det bara att börja knapra på nu då.. Precis som bubblan så är jag nu mellan
    Äl och bim :)

• KarinErika

I morgon, tisdag, börjar jag min kur. Ska bli så spännande. Har ej fått tag på gyn idag, får väl kliva upp i ottan i morgon för att få någon plats i telefonkön. Suck.

Är smått nervös för hur det ska gå. Kommer det lyckas på första försöket, eller kommer det att dröja? Känns som om jag har tusen och en frågor i mig som jag gärna vill ha svar på, men det finns inte något definitivt svar på någon av dem, tyvärr.

Sambon har varit lite sugen på att säga något om våra planer till sin mor, mycket för att hon har en svår tid framför sig, och han ville att hon skulle ha något att se fram emot. Och vi kom då överens om att han fick säga, om situationen krävde det.

Första dagen vi skulle till gyn, på vårt första besök, hade hon tid på samma sjukhus - vi mötte henne efter att ha svängt av från E4:an och in på "vägen hem".

Vårt andra besök, då sambon skulle upp med prov, inföll naturligtvis på samma dag och på samma tid. Pga det så bestämde han sig för att berätta delar för henne. (För att vi då skulle skjutsa upp henne istället för att fadern skulle göra det.)

Han berättade:
    Att vi försökt i över ett år, att vi nu ska ingå i ett program, och att vi berättar mer när vi vet att det blir ett plus. Och han avslutade med att säga henne att hon ej skulle fråga en massa, och att jag verkligen inte ville att hon skulle försöka fråga ut mig. Även att ingen annan vet och ingen annan ska veta!

Efteråt visade det sig att hon skulle upp tidigare, så han hade aldrig behövt säga något, men gjort är gjort, och hon är ju den enda av "familjen" som vet, så man kan väl nästa pusta ut iaf.

Kan lägga till att vi valt att inte berätta för någon pga att vi mött "negativ" respons på vår önskan, då "folk" anser att jag ska utbilda mig klart först.

/Erika

• bubblan79

ja det är alltid folk som ska säga sitt.. vare sig det är bra eller dåligt så måste en del yttra sig om andras liv.. hoppas ju så klart att ni hittar stöd i varandra i stället för hor andra.. vi har ju som tur är inte mött på nåt negativt mot oss men jag är inte heller utbildad.. ska börja plugga i januari.. och ett barn hindrar ju inte studier.. det kan man ju läsa på vilken fart som passar en själv bra och på distans om det skulle vara så. sånt ordnar sig alltid

• Liv73

Bra idá bubblan79 att plugga. Barn hindrar inte studierna och det kan vara bra att ha något annat att tänka på.

Finns det några graviditeter här ännu? Någon som närmar sig BIM?

Jag har ätit min första pergokur, klarade mig lyckligtvis undan biverkningarna. Kanske något mer labil...vet ej.
    Jag har ägglossning nu men min man har åkt bort så det blir inget den här månaden heller.
    Gjord VUL och det såg ok ut. Slemhinnan var bra storlek och man såg ett ägg.

• KarinErika

Liv73: Tog min kur 17-21/11 och väntar nu på ÄL. Kände mig under kuren rätt känslosam, kunde växla humör rätt snabbt, något som min kära sambo påpekade......

"Vaknade" även en 30 min efter att jag somnat en natt och satte mig upp i sängen, stirrade runtomkring mig, rakt på min sambo som trodde att jag skulle börja storböla, sedan hade jag tagit mina kuddar och börjat vrida och vända på dessa, innan jag lade mig tillrätta.

Vet inte om att detta har hänt, utan sambon har berättat detta för mig.

Vet inte om det har med Pergon att göra, eller om det bara kom ändå.

Vet heller inte riktigt vad det var..... eftersom jag inte kommer ihåg att det har hänt.....

• bubblan79
    Liv73 skrev 2009-11-25 21:43:54 följande:
    Bra idá bubblan79 att plugga. Barn hindrar inte studierna och det kan vara bra att ha något annat att tänka på.Finns det några graviditeter här ännu? Någon som närmar sig BIM?Jag har ätit min första pergokur, klarade mig lyckligtvis undan biverkningarna. Kanske något mer labil...vet ej.Jag har ägglossning nu men min man har åkt bort så det blir inget den här månaden heller.Gjord VUL och det såg ok ut. Slemhinnan var bra storlek och man såg ett ägg.
    Jag hade bim igår och fortfarande ingen mens men efter 2 gravtest som visar negativt så antar jag att den vill spöka lite bara.
    nej precis.. barn hindrar inte studier och jag kände det att hur många år ska man vänta på barn innan man vågar skriva in sig i skolan? det har redan gått för lång tid och inga barn ännu så nu ska det bli av haha
  • Liv73

Hej tjejer, en fråga. Jag har ätit min första pergokur och väntar på mens nu om ca en vecka. Hur är och var det för er, upplever ni att ni får kraftigare PMS av medicinen eller är den som förut.
    Ni som har känt av biverkningar, har de mest varit knutna till dagarna du tog tabletterna eller resten av cykeln?

• bubblan79

om jg hade pms... ja det var nog dn värsta pmsen jag någonsin haft.. det började redan när jag tog tabletterna och höll i sig ända tills mensen. jag var verkligen psykiskt nere och kroppen balla ur totalt.. nu är jag på andra kuren och känner ingenting än iaf.. har äl på fredag

• Liv73

Usch, då förstår jag precis för jag har haft pms i snart en vecka och får mens först på torsdag. Mår faktiskt bläääää Ont i brösten, lite mensvärk och deppig till tusen.
    Nästa månad ska jag göra uppehåll vilket är skönt!

Bubblan79, skönt så länge biverkningarna håller sig borta. Hoppas det blir lindrigare för dig den här gången.

Gött att veta att man inte är ensam om symtomen.

• bubblan79
    Liv73 skrev 2009-12-07 11:31:17 följande:
    Usch, då förstår jag precis för jag har haft pms i snart en vecka och får mens först på torsdag. Mår faktiskt bläääää Ont i brösten, lite mensvärk och deppig till tusen. Nästa månad ska jag göra uppehåll vilket är skönt!Bubblan79, skönt så länge biverkningarna håller sig borta. Hoppas det blir lindrigare för dig den här gången. Gött att veta att man inte är ensam om symtomen.
    ja jag har ju äl imorrn och än så länge mår jag prima, vet ej om det kanske har med hur man mår för övrigt oxå kanske. denna månad älskar jag, det är så mycket roligt som händer i december.
  • bubblan79

hej hur har det gått för er??
    jag har ju nu käkat i tre månader och det har inte hänt nåt här så nu ska dom skicka remiss för ivf till oss

(¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • KarinErika

Återbesök den 13/1

Var på återbesök efter en misslyckad kur (med 1 tablett Pergotime om dagen i 5 dagar) och efter kickstartad mens och nu minsann, 1 rund äggblåsa på 14 mm i vänster, och 1 avlång äggblåsa på ca 11 mm  i höger, (troligen inget när den är avlång..), så nu är det bara att hålla tummarna för den runda...

Kan bli en och det kan bli två...

Är uträknad till lördagen ca....

/Erika

• bubblan79

va kul jaghar ju haft egen äl hela tiden så jag behövde inte gå på kontroller för dom gånger dom kollar så har jag haft blåsor på 25 och sprickfärdiga men det har inte lyckats för oss ändå

• KarinErika

Dagen: LH-ökning på ÄL-sticka. Håller nu tummarna!

• bubblan79

kul. lycka till.
    själv väntar jag på bim på onsdag och får jag mensen då så ringer jag gyn så skickar dom remiss till gbg för ivf fast jag hoppas ju så klart på att det har tagit sig. känns dock precis som vanligt innan mens så jag tror inte de ville sig denna månad heller

Svar på tråden Börja med Pergotime i okt-nov??