Alla mammor är dom bästa mammorna...
Väntar på bussen till centrum.
3 mammor möts upp vid busshållplatsen. Dom är ca 29 år, har jeans instoppade i skinnstövlar, röda dyra jackor med mysig luva, likadana vagnar, likadana barn, små bögiga handväskor, blont slingat hår i hästsvans, diskret smink.
(precis så som alla ser ut i det här området) och jag hatade det, jag ansåg typ att deras barn skulle bli omhändertagna. Jag ser framför mig hur dom inte ger deras barn en bra uppfotran utan kommer att låta dom leva i ett vit designat hem och aldrig få göra roliga saker som att hänga med på vinfest eller dansa till hög musik.
Mådde typ dåligt och kände mig jättesnygg och cool och egen jämfört med dom.
Går in på McDonalds för att köpa en glass till Uma för att hon varit så duktig hos doktorn.
Där sitter två mammor. Dom är typ 25 år, har just satt i sig varsin Big Mac och co, är rätt feta, har för mycket smink, har joggingbrallor och massa bristningar på överarmarna.
Deras bäbisar sitter och blir matade precis vid kassorna och jag känner att deras barn borde bli omhändertagna.
Att dom kommer att bli matade med pommes frites hela barndomen och aldrig ha tillgång till böcker och att dom kommer börja röka för deras föräldrar röker och jag mår dåligt för deras skull.
Känner mig otrolig sund och fräsh och rökfri och sofistikerad.
Är på apoteket för att hämta Umas inhalationer.
En mamma är där, hon är typ 42 år, har bäbis i sjal. Har fjällrävenjacka och konstiga stövlar. Barnen har 70-tals kläder.
Pratar med sitt stora barn med lugn stämma, har en matkasse där det bara sticker upp grönsaker.
Jag tycker synd om barnen. Dom kommer aldrig att få gå på Mc Donalds, lilla flickan kommer aldrig att få rosa Hello Kittykläder, dom kommer aldrig få ha TV i sitt rum eller vräka i sig onaturligt godis.
Kände mig som en rolig ung partymamma.
Summan av kardemumman:Alla mammor är dom bästa mammorna i världen till just deras barn.
Men jag är bäst!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 07:57
Så min vän, läs nu TS igen och räkna bort alla de mammor som slår, våldtar, mobbar och gör andra olagliga saker mot sina barn.
Läs TS och försök se till dig själv, vad du gör som andra tycker är förkastligt? Ger du tex dina barn McDonalds?
Har du kanske bara några pocketböcker hemma?ar du stränga regler?
Lär du inte dina barn att vara solidarisk och låter du dom inte umgås med muslimer aktivt?
Du uppfattas som en sämre mamma av grannen, men du är ändå den bästa mamman till just ditt barn!
Skönt va?