• datub

Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?

Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?
    Jag är en man, ibland har jag svårt att förstå mig och tolka kvinnor/kroppsspråk,
    Att en del kvinnor använder sin kropp och sitt sätt att klä på sig, sin blick,o.sv. för att få makten över män, att nånting bli gjort, detta användes även i reklam branschen och en del kvinnor använder detta sätet för att uppnå något mål.
    OBS: Jag läger inte alla kvinnor under en kam.
    Min fråga är om en kvinna vill verkligen ha sex,hur ska man tolka då?
    Traditionell sätt,Ofta kvinnor förvänta sig mannen ska ta det första steget.För min del om jag ska ta det första steget,inte för sexet (för att jag är för mycket blyg)men om jag ska ha en vänskap,och inners inne gärna vill ha sex, hur ska jag bete mig ,då?
    varför sex ,eller vänskap är så svårt, och komplicerat, det ju alla,och ala skulle gilla det,men varför kvinnorna bete sig annorlunda, deras kroppsspråk säger en sak, deras mun säger en annan sak ??
    Hur bete sig en kvinna om denna är intresserad och vill verkligen ha sex ??
    För att det vill jag gärna ha sex med en kvinna.

• Svar på tråden Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Om du vill ha en relation till en kvinna (och inte bara sex) så föreslår jag att du lär känna henne först som människa och ställer dina förväntningar på sex lite åt sidan till en början. Det brukar fungera bra om du verkligen intresserar dig för henne, vem hon är, vad hon tycker om osv. Om hon gillar dig och känner sig trygg med dig så kommer hon säkert att låta dig förstå att hon även är intresserad av sex.
    Det kan bli så att om du kör på med ditt sexbehov så kanske du skrämmer iväg de tjejer som kan vara intresserade av dig. Det är viktigt att du även tänker på vad hon vill ha och behöver.
    Detta kanske inte var exakt svar på din fråga. Om du bara vill ha sex med någon och du är osäker på om hon vill så kanske du måste ta risken att fråga henne. Det värsta som kan hända är att hon säger nej men då får du ju ett klart besked.
    Lycka till med dina tjejrelationer.
    Hälsningar
    Gerd

• datub

Gerd parterapeuten skrev 2009-10-28 16:27:19 följande:

Hej! Om du vill ha en relation till en kvinna (och inte bara sex) så föreslår jag att du lär känna henne först som människa och ställer dina förväntningar på sex lite åt sidan till en början. Det brukar fungera bra om du verkligen intresserar dig för henne, vem hon är, vad hon tycker om osv. Om hon gillar dig och känner sig trygg med dig så kommer hon säkert att låta dig förstå att hon även är intresserad av sex. Det kan bli så att om du kör på med ditt sexbehov så kanske du skrämmer iväg de tjejer som kan vara intresserade av dig. Det är viktigt att du även tänker på vad hon vill ha och behöver. Detta kanske inte var exakt svar på din fråga. Om du bara vill ha sex med någon och du är osäker på om hon vill så kanske du måste ta risken att fråga henne. Det värsta som kan hända är att hon säger nej men då får du ju ett klart besked. Lycka till med dina tjejrelationer. Hälsningar Gerd
    Hej,tack för ditt kommentar.
    Jag tror du har missförstådd mig,
    Jag vet inte hur du har tolkad mitt brev.
    jag menade mest kroppsspråk,hur en man bete sig,hur en kvinna tolkar,hur en kvinna bete sig, hur en man tolkar.
    för min del sex är det sista som kommer i mitt huvud,men det verkar ofta,en del kvinnor misstolkar mig,och det är väldigt synd och tråkig.
    kommentera gärna igen.
    tack
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Det är svårt att ge dig specifika svar. Visst kan både kvinnor och män ge dubbla budskap, dvs man visar en sak med kroppen men säger något annat. Då är det naturligtvis svårt för motparten att tolka vad som egentligen menas. Man kanske säger att man är glad fast man ser ledsen ut. Det kan ju vara så att man av någon anledning inte vill öppna sig och säga som det är. Man kanske är blyg och osäker, det kanske inte är rätt person man har framför sig, eller rätt tillfälle. Detta gäller lika mycket för kvinnor som för män.
    Generellt kan jag säga att om en kvinna verkar avspänd och öppen i sitt kroppsspråk så kan det tyda på ett intresse för dig. Det kan vara om hon vänder sig mot dig, håller fast blicken, ler eller skrattar. Om hon vänder sig bort, undviker att titta på dig, beteer sig avvisande så är hon nog inte så intresserad. Sen kan det kanske vara så att hon beter sig avvisande på grund av att hon är blyg och osäker och inte vågar ta initiativ. Om du träffar samma person flera gånger så kommer du att märka om det blir någon skillnad.
    Det finns olika traditioner i olika länder och kulturer när det gäller kroppsspråk så det som gäller i ett land behöver inte gälla i ett annat.
    Om du vill studera detta ämne mer noggrant så rekommenderar jag dig att läsa böcker i ämnet. Fråga i bokhandeln eller biblioteket. Hoppas du blir mer nöjd med detta svar.
    Hälsningar
    Gerd

• datub

Hej
    Tack för dit svar
    som jag beskrev det är svårt att förstå kvinno kroppsspråk.
    I vissa länder räcker en rak blick,nickande,leende,eller man rör sina läppar på nåt speciellt sätt.
    Då fattas vad man menar,medan här i Sverige finns inga koder.Sedan om man ha haft sex,dagen efter man bli utslängt.och om man är arbets kamrat,och känner till henne, då är det kört,
    Ett exempel,via en förening, kom jag i kontakt med en kvinna som är psykolog till sitt yrke,en gång ville hon ha hjälp med sin dator (typisk försök)medan jag håller på med datorn,så kysste vi,och jag lyfte henne,och bar till sängen,och knullade henne,medan hon smekte sin fitta.då plötsligt öppnade hennes dotter entré dörren och kom in med sin kompis.Hennes dotter är stor c.a. 20- 25 år gammal,jag tror hon förstådd vad vi höll på.
    då klädde jag på mig,och gick i toalett, och senare gick hem,
    Det har gått många år, och jag bjöd henne på mat två ggr hem,men vi har inte haft sex,
    vi har inte pratat om det som ha hänt.
    Numera;Denne kvinna hälsar inte mera på mig riktig.och jag är irriterad på hennes sätt,var det mitt fel då??
    Jag har haft liknande historia flera ggr.

• Gerd parterapeuten

Hej igen!
    Det som händer mellan två personer är alltid bådas ansvar. Relationer är så komplexa och sammansatta av så många olika faktorer, kroppsspråk är bara en del i sammanhanget, så det är alltid svårt att veta och analysera vad som egentligen hände. Du kanske kan prata med kvinnan i fråga om vad som utspelade sig mellan er så att du bättre kan förstå hur just hon tänkte och reagerade. Det finns inga generella svar. Man måste försöka undersöka och förstå just en specifik situation/händelseförlopp.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Hur visar en tjej att vill ha sex med mig ?